Gå til innhold

reker og sjømat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har sikkert blitt spurt om det 100 ganger før, men jeg hakke fått det med meg.

Kan man, som gravid spise reker og annen sjømat?

Skal til svigers neste helg, og da blir det garantert reker på fredagen, og vil jo helst ikke si noe ennå. hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg tror ikke reker er noe problem så lenge de er varme eller frysebehandlet. Jeg hadde vært forsiktig med rå reker.

Se forøvrig mattilsynest hjemmeside med kostholdsråd til gravide.

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Karen

Skrevet

leste der også, men blei ikke så mye klokere :(

det er sånne ferske reker man kjøper i sjøboder. regner jo med at det er varmebehandlet? siden de er rosa pellereker?

Skrevet

Ja reker som vi får er jo kokt, de er rosa, ellers hadde de vært grå. Jeg har spist reker som bare rakker'n jeg. Tror det går bra, sjømat ellers er også greit, men la vær med blåskjell, østers og den type ting. Og man skal jo også være forsiktig med sushi, kan spise det men da må man være sikker på at det er helt ferskt og det kan vel ingen garantere helt for på restauranter osv...

Skrevet

Reker går helt fint,som de andre sier:-) Men krabbe skal du passe deg for. Krabbeklør skal visstvære trygt,men det inni skallet skal du ikke spise. Nå har uansett ikke krabbesesongen begynt(heldigvis,for jeg haaaater den lukta!),så du får vel neppe fersk krabbe servert alikevel.

kos deg du!

Skrevet

reker er ufarlig..spurte legen min sist mandag om det samme:O)

Skrevet

Reker er ikke et problem, en skal holde seg vekke fra det brune innmaten i krabben, ferskvannsfisk over et kg, spekemat og upasteuriserte melkeprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...