skunkenblomst Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Det sies at man ikke skal spise mer enn før man ble gravid, men jeg er sulten konstant.. og når jeg er sulten blir jeg kvalm.. Hva gjør dere?
Lille nuffe Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Hei! Matlysten min er helt sinnsyk. Lyst på mat veldig ofte. Har også funnet ut at hvis jeg spiser med 2 1/2 times mellomrom gjennom hele dagen slipper jeg den verste kvalmen!!
hege76 Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Jeg er kjempehol!!! Også sulten hele tida. Så jeg spiser. Men prøver å spise ganske sunt og ikke så mye av gangen. Men det er en helt utrolig sultfølelse... Var hos legen i går; blei litt overraska av at jeg ikke hadde gått opp mer enn kun et par kilo.
Reidis Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg blir også kvalm når jeg er sulten. Så jeg spiser når jeg vil (frokost kl 7, matpakke på jobb kl 10 og lunsj kl 12), og hva jeg har lyst på (prøver å begrense snop, sjokis og potetgull). Har ikke så lyst på søte ting uansett. Har fått dilla på smoothies. Nå går det på masse appelsin og frosne jordbær fra frysedisken. Dette er ekstra kveldsgodis for meg ) Kaldt vann med knust is er supernam. Forrige gang hadde jeg dilla på appelsinsaft, men det har jeg ikke denne gang. I dag skal vi på maccern -nam nam (gleder meg som en gal - selv om jeg sjelden pleier å like burger ellers...)
skunkenblomst Skrevet 13. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg har veldig lyst på is og gjærbakst..men ikke så mange andre søte ting. Prøver å spise sunt, ofte og lite. Jeg har gått opp 2 kg. og er kun 9+5. hjelp..
Tussa og Sofie Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Jeg var veldig sulten de første ukene, men spiste ikke så mye hver gang, men heller litt oftere, og passet på at jeg spiste forholdsvis sunt, hadde ikke så lyst på snop heller. Nå er jeg 11 uker og er ikke så sulten lenger, og spiser stort sett som før, men kjenner at jeg blir litt ugg hvis det går for lenge mellom måltidene. Jeg spiser frokost, noe kl 10, lunsj og noe frukt i mellom lunsj og middag, men dette har jeg alltid gjort. Ikke tenk så mye på hva du har lagt på deg, det er så forskjellig og bør ikke sammenligne seg med andre på det. Spis sunt og og når du kjenner behovet. Forbrenningen øker under graviditet så det er ikke så rart man er mer sulten )
Serial mom Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Første par ukene,før kvalmen kom,så spiset jeg normalt,eg. ganske lite i forhold til nå,og jeg trente masse med vekter. Nå er jeg drita dårlig store deler av døgnet,og spyr om jeg ikke har spist på 1,5-2 timer.... det eneste som hjelper mot den ekstreme kvalmen er å være stappmett,så det er jeg nesten hele tida. Har egentlig ikke lyst på mat,og orker bare brødmat og yoghurt,så smeller nok opp et par kilo nå,desverre. Håper jeg kan spise normal mat igjen snart,for brødmat er ikke akkurat den maten med den beste næringa. Vil jo spise masse fisk,skalldyr og kylling. Det orker jeg knapt tanken på nå! I tillegg er jeg allergisk mot melk,så yoghurt funker ik helt,men må man så må man! Gleder meg til å kunne trene igjen,føler meg skikkelig dvask om dagen! ang. hvor mye ekstra man trenger under svangerskapet,så tilsvarer det omtrent noe slikt som 4 normalstore bananer. Ikke så mye,altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå