Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

er nå på rugedag 12, fortsatt ingen mens, så håper fortsatt at dette skal gå vegen, selv om det kjennes som om mensen er rett rundt hjørnet!

Men ble plutselig litt bekymret for dette med Crinonen. Tar siste dosen i morgen, men hadde det ikke vært lurt å bruke den lenger? Første gynekologen jeg var til under utredningen sa at jeg hadde litt lave progesteronverdier, så da er det kanskje lurt å ta noen ekstra? Rakk ikke å ringe sykehuset i dag, er det noen av dere som har brukt Crinone lenger enn til rd 13?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8959794-hvor-lenge-brukere-dere-crinone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ved vanlige forsøk, og dersom alt er normalt, er det vanlig å kun bruke Crinone til dag 13.

Men dersom du har mere på lager, er det ikke noe farlig å ta den til du vet svaret på testen. Kroppen skiller ut overflødig progesteron.

Tester du positivt, kan du jo høre hva sykehuset mener, om du skal ta crinone enda litt lengre for å være på den sikre siden!!

Lykke til med testing, håper du får et blått kryss!!!

Hadde lest så mye om at det var sikrest å ta Crinone lenger, så jeg tok i 3 måneder jeg (en gang om dagen) :-)

Jeg spurte om det når jeg ringte RH og fikk vite at det var positivt resultat, og sykepleieren sa at jeg godt kunne fortsette.

Sa også fra til legen på RH på 8 ukers UL at jeg ennå gikk på Crinone og legen sa det var helt fint, men at jeg da burde fortsette helt til 3 mnd.

Var likevel godt å endelig få slutta, er noe klin...

Jeg brukte også progesteronstøtte til uke 12 ved ordinært forsøk. Opprinnelig prosedyre ved "min" klinikk var til uke 10, men det jeg måtte gjerne fortsette til uke 12. Jeg mener du burde ta crinone så til du evt får positiv test og så spørre om du kan fortsette, spesielt siden du har fått påvist lave progesteronverdier.

Ønker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...