Gå til innhold

Har alle tatt UL eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke det jeg. Og føler plutselig at jeg burde. Vet jo ikke om det er i live eller dødt der inne. Bare at jeg er gravid.

Skal ha UL i 18 uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke tatt ul, venter til i uke 18 jeg å=)

Skrevet

Bare tenkte en ting. Hva hvis de finner ut noe alvorlig galt med barnet. Er det forsent å få abort da?

Skrevet

hvis det er noe alvorlig feil med barnet går det vel ann å søke til en nemd om sen abort fram til uke 22-23 tror jeg det var...?

er du langt på vei?

har selv tenkt tanken ett par ganger, om det er liv der inne eller hva...

men er du veldig bekymret for dette synes jeg du skal ta det opp med jordmora eller legen din så ordner det seg sikkert slik at du kan få ta en innvendig ul eller i det minste få høre hjertelydene=)

Skrevet

Jeg har vært på ul i uke 8+3, grunnet ren nysgjerrighet. Bestilte på majorstuklinikken. Veldig positiv opplevelse.

Skal tilbake på mandag, 13+3. For å måle nakkefolden. Greit å gjøre, kunne vist kun se det mellom uke 12 og 13. Tror han foreslo det for å tjene penger, men det var så moro å se babyen sist, så vi sa JAAAAAAAAAAAAA til å komme tilbake:)

Lykke til, hvis dere bestemmer dere for å ta ul så vil jeg bare si at det er verdt hver krone. (tårene mine bare trillet, så stort var det).

Skrevet

Eg har tatt ul, pga blødning. I forrige svangerskap hadde eg ikkje ul før i veke 18, slik som er det vanlege. Men eg hadde høyrd hjertelyden på kontroll før den tid, så eg visste det var liv der inne.

Viss du er veldig uroleg kan du jo ta ein privat ul, men det kostar litt. Eller du kan be om ein ekstra legetime for å høyre etter hjartelyd, dersom du ikkje skal på kontroll før ul.

Dersom det blir oppdaga veldig alvorlege skadar på fosteret under ordinær ul, er det mulig å få abort.

Skrevet

Det er helt normalt å vente med ultralyd til uke 18 hvis det ikke er noen grunner til å tro at noe er galt. Jeg tok en ul i uke 11 pga smerter og en liten blødning, men alt var bare bra. Og gøy å se babyen var det jo selvsagt, skal ikke nekte for det. Skjønner veldig godt de som tar en ekstra ul bare for kosens skyld jeg. Men ikke ha dårlig samvittighet for å vente til uke 18 heller, det er ingenting feil med det. Jeg venter på ul i uke 19 nå og er kjempespent!!!!!! Synes dagene snegler seg avgårde!

Skrevet

Er i uke 12. Og det er ikke lenge til 18. uke, men kjenner jeg får litt panikk av å ikke vite noe.

Skrevet

Jeg kjøpte meg en privat UL her i Stavanger, måtte se at det stemte og at barnet lå der det skal! Jeg er 18 uker nå og hatt min ordinære UL idag:) men det som og beroliget meg var besøket hos legen hvor han hørte på hjertelyden, da hører du jo og liv! kan jo spørre om du kan få en slik lytt:)

Skrevet

Jeg kjøpte også ul her i Stavanger, jeg ville være sikker på at det var et lite hjerte som slo.. Og det var det!

Gleder meg masse til uke 18 for å se igjen:)

Skrevet

Jeg er 11+5 og venter til uke 18 med ultralyd. Var hos legen igår og hørte ett lite hjerte slå. Det holder for meg...da klarer jeg å vente litt til.

Skrevet

Jeg er 11+0 og ble henvist av legen min til UL som jeg var på i går forid hun ikke kunne kjenne så mye til livmoren på GU.

Alt var bra, hjertet banket...og bebisen var mer utviklet enn jeg trodde...tihi:)

Skal også på Majorstuaklinikken til fredag for å måle nakkefolden osv.

det koster 1200kr da....dyrt men verdt det...

så blir det vel ikke no mer før uke 18:)

Skrevet

fikk ul i uke 7,, ass. befr. gravid med tvillinger,, skal igjen i uke 11 på st. olav.. ekstra oppfølging med tvillinger.. tror om det er dødt vil kroppen snart kvitte seg med det.. det merker du fort,, lykke til håper det går bra for deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...