Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

vi er sånn cirka i samme båt, jeg har hatt 5 insemineringsforsøk, alle uten hell. Synes det etter hvert er blitt både tungt og vanskelig, men prøver å motivere meg for et par forsøk til. Ser du nå vurderer Nordica (var det ikke det det het) for inseminering. Må man gå gjennom den samme runden der som vi gjorde med Stork, altså nytt gynekologbesøk, ny sjekk av hormonverdier osv? Og så en ny journalsamtale og alt det der? Hvorfor ønsker du nå å velge Nordica? Jeg synes det ser mer fornuftig ut med dobbeltinseminering, føler meg sikrere på å treffe egget da. Er prisen 4100 for dobbelinseminering og så kommer pris på donorsæd i tillegg?

Fortsetter under...

Du trenger ikke begynne på nytt hvis du vil prøve Nordica, jeg hadde bare en kort (gratis) tlfsamtale med en av legene der hvor jeg forklarte hva jeg hadde gjort og hva jeg ønsket. Eneste jeg har måttet gjøre på nytt var HIV/hepatitt B/C test siden de krever å se dokumentasjon på dette som er nyere enn ett år. Den forrige testen min var fra begynnelsen av april i fjor så jeg tok ny for sikkerhets skyld selv om jeg fikk beskjed om at de ville ha godtatt den gamle.

Min grunn for å bytte er i første omgang økonomisk, men på samme måte som deg så har jeg hatt 5 forsøk hos Stork og følte litt for en forandring. Og Nordica har et mye større tilbud + leger i stedet for jordmødre så de kan gjøre mye mer for å hjelpe.

Har min første time i morgen - vanlig enkel inseminering som kommer til å koste 2300. Skal suge til meg inntrykk og avlegge rapport når jeg kommer hjem ;-)

Jeg var på Nordica etter 6 forsøk på Stork. Nordica krevde ikke å få se noen papirer/prøveresultater fra meg. Det eneste var at jeg snakket med en av de ansatte pr telefon og oppga adresse, fødselsdato m.m

Kanskje det varierer fra hvem man snakker med?

Uansett så ble jeg gravid på Nordica. Men det er litt annerledes prosess enn på Stork. Veldig effektivt, men tydeligvis så spiller ikke det noen rolle for resultatet:-) Det kostet kr 2050 DK og fikk med giro når jeg var ferdig.

Lykke til, vet det er slitsomt med alle forsøkene. Men du verden det er verdt slitet.

Hei

Det er så deilig å se på alle svarene som drysser inn :o)

I første omgang gikk jeg over til Nordica fordi jeg skal foreta ivf i mai/juni. Men, før jeg gjør det, tar jeg med meg en siste inseminasjonsrunde nå i april. i og med at jeg nå har vært i kontakt med Nordica og de er mye rimligere, kommer jeg til å gjøre det der.

Jeg var hos legen min i går og tok HIV og hepatitt-tester. I tillegg ville de ha et celleprøveresultat som var nyere enn 1 år. Jeg har en fra november, så jeg gadd ikke ta en ny.

Da jeg ringte til Nordica, trodde jeg at jeg skulle avtalte telefonsamtale med lege, men før jeg visste ordet av det, var jeg registrert og kunne sette igang når jeg ville. Det kom kanskje av at jeg allerede var "dreven" i gamet gjennom Stork.

Jeg har vært veldig fornøyd med Stork, og det skal jo sies at de gjorde meg gravid en gang, men penger er jo tross alt et tema når man holder på så lenge som oss. Det koster 2300,- på Nordica.

Lykke til :o)

(Jeg drar nok nedover i uke 17. Skal gi referat :o)

Hei igjen

Ville bare si at jeg har full forståelse for at du synes dette er tingt. Det er det! men, vi må ikke gi opp. Har du forsøkt pergotime og/eller eggløsningssprøyte? Har du en lege som er snill og følgeer deg opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...