Gå til innhold

Jeg har født.. 10 dager fød termin:)

Anbefalte innlegg

09.04.07 kom lille prinsen vår til verden...

bagynte med små magekinp halv åtte på morgenen, men jeg trodde det bare var magesyke for jeg bæsjet også hele tiden... så at jeg skulle føde var ikke i tankene mine...

men så kom jeg på at de hadde bedt meg ringe føden om jeg fikk magknip eller annen magevondt, eller hode pine eller andre plager.. jeg hadde nemlig så inmari høyt blodtrykk så derfor ville de følge ekstra nøye opp nå om noe skulle skje.

så jeg ringte da, og sa jeg hadde magknip sånn litt hele tiden, men at jeg trodde ikke det var rier, for de var jo ikke kjempe vonde og jeg hadde heller ikke vondt i ryggen (trodde alle fikk det av rier)

men de ville ha meg inn for en sjekk alikevell, så vi dro avgårde da, og tok med sykhusbagen for sikkerhets skyld, men den var ikke ferdig pakket da.... var sikker på å bli sendt hjem, så tenkte ikke stort på det.

da jeg kom inn på sykhuset satt de på sånn ctg for å måle rier og hjerteslagene til babyn, han fikk veldig lave hjerteslag når jeg hadde ei ri, så jeg måtte ligge en god stund med de beltene på... etter en time så kom jormor inn, og sa at hun kunne jo sjekke om jeg hadde noe åpning for rierne var vist veldig tette.... men utrolignok ikke veldig vondt..

og da hun sjekket åpningen hadde jeg allerde 5 cm....

men ingen fødestue var ledig så jeg måtte ligge der jeg lå litt til... jeg kom på sykhuset kl 14.00 og fikk vel fødestue ca 16.30...

da jeg kom inn på fødestua hadde jeg 7cm, og vannet gikk, da ble riene litt mer vondt, så jeg fikk litt lyst gass, noe jeg er evig takknemlig for, den hjalp meg til å fokusere på litt annet enn smerten der og da...

jeg fikk etterhvert srå i en sånn prekestol, og etter bare noen få minutter der merket jeg noe var på vei ut, så jeg sa jeg trodde han kom nå, og ble bedt om å legge meg igjen... og da var bdet bare å begynne å presse, jeg presset for harde livet i ca 10 min, riene kom som haggel, og vips så var ungen ute, hele han kom med en gang, og det var så UTROLIG deilig, kjentes som om jeg letta 100kg...han ble født klokka 18.58, så jeg var på sykhuset kun 5 timer...

han var 47cm og 2980g og 33 cm rundt hode.. en liten søt gutt!!

alt i alt vil jeg si jeg har hatt en utrolig fin fødselsopplevelse, alt gikk kjempe bra og ingeting var kjempe vondt som jeg hadde trodd!:)

nå koser vi oss hjemme med amming og stell..:)

Fortsetter under...

Annonse

det var mageknip som kom og gikk.... jeg hadde ingen smerte når de ikke var der, og de knipa varte fra 50 sek til 90 sek.... så det var nok rier hele tiden, men jeg skjønte ikke det jeg .. hehe;) trodde jo man skulle få vondt i ryggen, og ha menssmerter og alt det der.... men hos meg var det bare knip nederst i magen, akkurat som om noen trykte meg på blæren..... følte jeg måtte tisse og bæsje hver gang knipa kom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...