Gå til innhold

Hvordan er det å være i ca uke 22-24?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er forresten i uke 9 i dag!

Tenker litt på sommerferien, da er jeg ca uke 22-24, hvordan er det?

Lurer på hva slags ferie vi skal planlegge. Sambo har lyst på blandt annet fottur i fjellet. Det liker jeg godt, men lurer på hvordan det er når man har blitt litt mer framtung.

Jeg er relativt sprek, men ingen atlet.

Fortsetter under...

Hei liten kuling :)

jeg synes at det er litt tungt innimellom nå i uke 24, men det er sikkert individuellt for oss alle. Som jeg har skrevet på et annet innlegg har så går vekta oppover og magen vokser. Prat med legen din om det, en fjelltur kan jo være så mangt. Fra korte turer utfra hytte slik at du kan vurdere formen din daglig til det å gå fra hytte til hytte, telt er kanskje ikke det du drømmer om i uke 22-24 he he. Jeg er nok litt forsiktig siden jeg er 1 gangs (kall meg pysa ;)), du er kanskje tøffere og mer sporty:)

Jeg er i hjelpekorpset og jordmor har sagt at det å gå søk i skog og mark for meg ikke er aktuellt lenger nå som jeg har rundet uke 22. Men der er jo en vurdering hun har gjort på grunnlag av min helsesituasjon :)

Så som jeg startet med prat med lege el jordmor, så får du sikkert en flott ferie :)

Klem fra

Jeg er 23 uker nå, og føler ikke for noe fjelltur akkurat. Men mye er avhengig av formen din. Jeg har også vært kjempesprek før. Med førstemann gikk jeg opp på en fjelltopp 9 dager før termin. Med nr.2 gikk jeg fjelltur på tre timer bare 5 timer før fødselen startet......skulle vissnok være så bra. Så alt er nok avhengig av formen....og hvordan den er om noen uker er jo vanskelig å si. Planlegg turer, dere, men ha mulighet til å forandre på planene underveis!!

Jeg er uke 24 nå og tror ikke at jeg ville gitt meg ute på en lengre fjelltur, selv om småturer er velkommen. Jeg merker at jeg ikke er 30 lengre ;) Gikk en del i påsken og jeg kjente godt at jeg dro på en del ekstra kilo ja..... I mine foregående svangerskap har jeg vært svært aktiv hele veien, nå har jeg jo hatt begrensninger fra svært tidlig. Jeg har litt av en jobb med å komme i form etter fødselen. Har nedtelling allerede jeg hehehe!!!!!

Hva deg angår så ville jeg som nicco sier planlagt turen, og heller gjort om på planene dersom ting er for tungtnår det nærmer seg ferie. ER du i normalt god form og går mye fra før, så kan det gå helt fint!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...