Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere fått påvist at dere har pco/pcos? Er det ved kombinasjon av blodprøver og UL?

Og hvordan er blodprøvene deres? Mye som er forhøyet?

Har ikke fått påvist noe (ennå), men har noe uregelmessig mens og tok blodprøver hos legen 5 dager før mens kom og da var LH over det normale. Litt bekymret for at det kan være tegn på pco/pcos jeg da... Ellers var alle hormonprøvene innenfor det normale

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8957053-dere-med-pcopcosang-blodpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk påvist pco ved Ul og bl.prøve svar. Fikk aldri vite verdiene på bl.prøvene, men de var "normale" med tanke på at jeg var en slank pco. Så noen få vanncyster på Ul men gyn. var ikke helt sikker før bl.prøvene kom. Så jeg er mild rammet visst man kan si det slik. Hun mente vi nok kom til å klare å bli gravid innen 1 år.

Gikk til gyn. pga. jeg ikke fant eggløsn. Hadde da vært uten prevansjon i kun 4 mnd. Men hadde gått på p-piller i 11 år. Orka ikke vente på eggløsn. så jeg klaga meg til å få pergo etter 6 mnd. prøving. Har tatt 3 enkle kurer med pergotime (hormoner) Har hatt eggløsn. ved alle kurene og 1 mnd. uten. Men er dessverre ikke blitt gravid :-(

Trenger vel ikke være pco/pcos selvom du har litt rare sykluser... Vet om de som har fått hormoner bare for å hjelpe kroppen litt. Har du andre symptomer som uren hud, overvekt, mye behåring, ofte vondt ved sex. osv... Jeg har ingen av disse, men de er mer vanlige ved pcos.

Krysser fingrene for deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...