Gå til innhold

Har noen av dere hatt dette?

Phiphi

Anbefalte innlegg

I går og i dag våknet jeg med svake mensmurringer og mensenfølelse i kroppen generelt. Gikk over i løpet av morgenen, men våknet jo med det i dag også.

Vet dette er normalt de FØRSTE MÅNEDENE av graviditeten, men jeg er i uke 22!!

Har noen hatt dette eller vet hva det er? Håper ikke det er kroppen som har tenkt til å sette i gang en fødsel snart.

Fortsetter under...

Hei, nå er jeg tilbake igjen. Fastlegen mente mensmurringene var normale, men han var usikker så jeg får vel ringe sykehuset.

Uansett hadde jeg blodtrykk på 150/95!!! Sykt høyt, så han var først litt bekymret, men hadde ikke protein i urinen heldigvis. Blodtrrykket gikk litt og litt nedover for hver gang vi målte det, så det ble et gjennomsnitt på 136/88. Derfor synes han at det ikke var noe å bekymre seg for allikevel.

Men ville det uansett gått nedover og nedover for hver gang vi målte det hvis det hadde vært alvorlig? Ja, ja. Orker ikke tenke på det blodtrykket. Kommer sikkert til å få svangerskapsforgifting en eller annen gang uansett, trykket går jo opp for hver uke.

Men de mensmurringene har ikke gitt seg... trodde ikke man skulle oppleve murringer i uke22..

Annonse

hei hei!

tror du må prøve å slappe av litt i helgen. prøv om du kan finne på noe gøy, gå på besøk.få tankene litt bort. BT kan stige vist du er nervøs og tenker mye på det. jeg hadde det selv en gang, var litt stresset og sån, neste gang jeg målte var det bedre.Det som jeg tror er viktig for deg er at du prøver å tenke positivt, det er ikke alle som er gravid med tvillinger som får svangerskaps forgiftning. Men vist du er veldig urolig for mensmurringen vile jeg kontaktet føden i dag slik at du kan få sjekket det opp. er jo helg å alt, og er ikke bra å bekymre seg så mye når en har 2 små nurk i magen. men jeg tror det er heilt normalt, har slev hatt det en del. Ring å hør om du kan få en ekstra ul og evt sjekk av livmorhalsen. si det som det er du er bekymret og litt redd(tror jeg) Tror at nurka vil være i magen din i mange uker fremover. men husk slapp av, ligg mye og prøv å ikke stress!!! det går nok bra skal du se. masse masse lykke til og god helg. usikker på om jeg var til noe hjelp, men tenker på deg:-)

Tilbake igjen!

Jeg ringte sykehuset angående mensmurringene og fikk beskjed om å komme med en gang. Ble ganske redd og pakket like greit en bag, hehe, regnet med det verste selvfølgelig.

Men mage og livmorhalsen var i kjempeform, en del kynnere og høyt blodtrykk, men jeg skulle ikke bekymre meg. Tok gu og UL innvendig og utvendig. Var en annen lege der i dag (helgevakt) og han var så imponert over hvor store og livlige jentene var! Sa de var som vanlige enlinger! En lå å drakk og en lå å hikket og de var selvfølgelig verdens søteste! hehe. er lettet nå. Skal på kontroll igjen på mandag, men nå slipper jeg å grue meg til den for jeg vet at alt er bra.

Takk for alle svar, jeg er glad jeg ringte sykehuset, bedre med en mer enn en mindre sjekk for å si det sånn. Og i det øyeblikket jeg sier at jeg venter eneggede tvillinger bla bla blir de alltid VELDIG hjelpsomme! hehe.

Tror det er fordi jeg er sånn ekstra risikogruppe siden mine deler morkake. At de er eneggede i seg selv trenger ikke bety noe for man kan jo ha hver sin morkake og hver sin fostersekk!

Men mine må dele på den ytre fostersekken og morkaken..sukk. Så de er disponert for et par sykdommer og sånt som andre tvillinger slipper unna.

Det var lett¨å se at mine var eneggede siden de deler på "hybelen", men hvis tvillingene har hvert sitt og at på til er av samme kjønn, er det jo umulig å se på UL!

På deg så har de sikkert hver sin morkake derfor er det vankelig å se! (med mindre det er en gutt og en jente?).

Men du skal være kjempe glad for at dine ikke deler morkake, for jeg bruker mye energi på å bekymre over twin-to-twin-syndromet. Men har en følelse av at det skal gå bra, de var jo så flotte og sterke i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...