Gå til innhold

November: Dimoren:)


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Å - dette var koselig:):):) Har etterlyst deg flere ganger.........

Går alt bra med dere?

Her koser vi oss veldig! Merker jo at ting er en del mer hektisk nå som trebarnsmor, men guttene er flinke til å hjelpe til hvis jeg maser lenge nok:).

Når ble gutten din født igjen? Det var i desember?

Hvilket navn ble det tilslutt?

Merker overhodet ingen forskjell på å være jentemamma - bortsett fra frustrasjonen over alle rosa klærne, da:0).Enda sliter vi litt med å referere til henne, vi sier ofte han fremdeles - men det går seg vel til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi også har det veldig bra. Storebrødrene elsker lillebror over alt på jord, og er svært påpasselige! Det minste lille knirk, den minste lille kjefting - og gutta er på plass! Det er veldig behagelig med så store barn - selvfølgelig trenger de mye fremdeles, men det er likevel så mye som de fikser selv. I tillegg til at de innimellom med glede sitter med minsten på fanget eller ligger ved siden av ham på gulvet, mens jeg henger opp tøy eller andre slike sysler som man har i permisjonstiden...;-)

 

Han ble født i november faktisk, selv om terminen var i desember. Men 14 dg før så ville han ut. Vi var i familiebesøk dagen før vannet gikk, og jeg har en mistanke om at jeg lo ham ut! Når det gjelder navnet, så har jeg ikke så lyst til å gå online med det... :-) Det er et veldig fint navn - kort, greit og av den "gamle skole" - men det er foreløpig ikke så mange som har dette navnet. Det er oppkalling fra begge sider av familien.

 

Dere har funnet et flott navn til piken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ble novemberbarn på deg og:). Tenk at det snart er 5 mnd siden allerede! Tiden flyr jo bare forbi.....Permisjonen min går ut i slutten av juli, men jeg har bestemt meg for å ha ett år til hjemme med henne. Får nyte det mens jeg kan:0).Når går du ut i jobb igjen?

 

Det ble Selma på oss tilslutt - etter mye frem og tilbake. Samboer fikk ha siste ord med i laget denne gangen, da jeg har vært veldig bestemt på guttenes navn. Er veldig fornøyd da:):)

 

Synes du det er annerledes å ha baby denne gangen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gutten ville tydeligvis ikke være født helt på slutten av året..

Tiden har gått fryktelig fort. Jeg synes ikke det er så veldig lenge siden han var bitteliten. Nå begynner han å bli en stor slamp, selv om han selvfølgelig er ganske så liten og søt fremdeles... og vil være det lenge!

 

Om det er annerledes... det er nok annerledes på den måten at jeg har mer tid til å følge med på hans utvikling. Med førstemann var alt så nytt; hele livet ble forandret (til det bedre..). Samtidig så er det skummelt hvor mye man glemmer på 10 år! Med nr 2 så var hovedfokus egentlig på nr 1, for at ikke han skulle føle seg fryktelig tilsidesatt (var jo bare 2 år gammel). I tillegg gikk han ikke i barnehage, slik at dagen gikk i et banka kjør. Men det var veldig hyggelig ;-) Og han ble ikke sjalu!

 

Nå så har jeg tid til å susse og kose og nusse og dusse hele tiden. Selv om det jo blir ganske mye husarbeid når man er hjemme på dagen...

Det er også ganske spesielt å tenke på at dette definitivt er sistemann. Jeg skal aldri mer ha en liten sprellende baby i magen. Det er litt vemodig..

 

Permisjonen min går ut i oktober. Da ta far sine 6 uker, så fyller jeg på med noen ferieuker etter det. Tror ikke økonomien vår vil at jeg skal være hjemme 1 år ekstra.. Jeg var hjemme i 5 år med de andre. Jeg skulle gjerne ha gjort det igjen, men det vil det isåfall bli en liten diskusjon på. Vi må også se om vi får bhg-plass. Foreløpig har vi fått avslag - sikkert fordi vi søkte fra januar av og ikke august. Dritt!

 

Hvordan er det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg i at det er annerledes denne gangen. Jeg føler jeg virkelig tar meg i å nyte hver dag hjemme med henne. Det var litt mere hektisk da guttene var små, og jeg var jo mye mer usikker på all ting.

Tenk så heldige vi var som fikk oppleve dette igjen:)

 

Det blir trangt om økonomien her også når jeg tar meg ett år ekstra fri......Jeg har ikke forsøkt å få henne inn i bhagen iår. I min kommune er det faktisk ganske mange ledige plasser etter opptaket. Det ble plutselig en haug med private bhager - så hvis det skulle knipe - kan jeg få henne inn på dagen nærmest.

 

Har dere fått litt rutiner på hverdagen enda? Vi begynte å gi grøt for ca 3 uker siden, og den går ned på høykant:) Skikkelig matmoms:):) Hun er stort sett blid og fornøyd, men jeg sliter enda litt med leggingen på kvelden. Hun nekter å legge seg på kveldene.......fikk råd om skrikekuren av HS - men jeg vet ikke om jeg orker det.....Synes så synd på henne når hun gråter så sårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er ganske heldige!

Grøt har vi ikke startet med ennå. Foreløpig virker han fornøyd med "matpakken" hos mor. Rutiner.. tja. Jeg synes det går ganske greit. Han våkner i 6-tiden om morgenen til litt frokost. KOmmer over i sengen og spiser, så sover vi videre til klokken ringer halv åtte - da må vi opp for å få gutta på skolen. Har seg en liten lur igjen etter at de har gått på skolen (sovner ved puppen..fyfy..;-)), og har hovedluren sin i 11-12 tiden. Da sover han ute i 2-3-4 timer. Varierer litt. Har seg så litt smålurer utover dagen.

 

Han begynte allerede ganske tidlig å vise tegn til å sovne for kvelden i 8-tiden. I begynnelsen sov han i bagen nede i stuen med oss, men jeg begynte å legge han opp for 1 eller 2 mnd siden. Husker ikke helt. Da legger jeg han i sengen vår, slik at han spiser der. Han sovner da (ved puppen..fyfy!). Når jeg går og legger meg legger jeg ham over i egen seng. Da sover han til kl 6.

 

For meg fungerer dette bra. Jeg lukker ørene for eventuelle råd om å gjøre det annerledes ;-) Gutten er fornøyd og jeg er fornøyd.

 

Men han er det eneste av mine barn som har vært så uproblematisk å legge. De andre (iallefall nr 1) har hatt mer lakenskrekk, våknet mer om natten osv.

 

Gråtekur har ikke jeg noe tro på. Vi forsøkte det 1 gang med hver av de to andre. Vi holdt i 10 minutter, da var det nok! Min magefølelse sa at det ikke var riktig metode for våre barn. Kanskje det er riktig for andre. Men hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt magefølelsen din.

 

Men man blir ganske desperat når et lite knøtt ikke vil sove og bare skriker!

 

Det jeg merker på gutten her er at når han legger seg for sent, da skriker han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre at det ikke bare er meg som synes det med skrikekuren er vanskelig:). HS var veldig på meg idag om at jeg burde forsøke skrikekuren - så her mannet vi oss opp - gikk å grudde oss begge to i hele dag......Gjett hvem som sovnet helt alene - og sover enda! Skulle nesten tro hun ante ugler i mosen:0)

Lille klumpen min samsover faktisk med oss - og DET er virkelig fy,fy:):)

Å. jeg fikk ikke ro på meg når hun lå der bittelitten helt for seg selv....Jeg har et håp om at jeg etterhvert vil få henne til å sovne i sin egen seng - for så å bære henne over til oss når jeg går å legger meg....Litt motsatt av deg....hi,hi...

Jeg begynte med grøt da hun bare la på seg 300 gram på en mnd...Kan ikke si at jeg merker noen forskjell på henne - men idag ga jeg henne grøt 2 ganger - og nå sover hun jo så fint, så det var kanskje det som skulle til?

Det er litt vemodig at "puppestadiet" er forbi - ja, hun får jjo det enda - men det blir jo mindre og mindre nå som vi har begynt med fast mat.....Det er så kos:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er smartere enn mange tror!

Det jeg ikke helt liker med skrikekurer og slike ting er at det på en måte betyr at bittesmå babyer er utspekulerte små vesener som gjør alt for å være j... mot sine foreldre - at de har en bevisst tanke om å være egoistiske og vanskelige. De har jo ikke det. De er ute etter nærhet, trygghet, varme, lukt, kos osvosv. En annen ting er at man kan jo ikke være sikker på at en så liten sak faktisk er mett!? ("så lenge de er tørr og mett kan de bare skrike"..).

 

Men der har du meg liksom.. bekymrer meg om det meste ;-)

 

Så bra at lillegull skjønte tegningen og la seg til å sove. Men du sitter vel på nåler og venter på at hun skal våkne..

 

Selv sitter jeg på Finn.no for å se om jeg kan finne en vogn. Ser overhodet ikke for meg å bruke mangfoldige tusenlapper på en ny vogn. Jeg bruker Simo bagvogn, men trenger en litt lettere vogn (iallefall en som er lettere å slå sammen) til bil, sommerferie osv. Jeg er stygt redd for at jeg ender opp med en Simo sportsvogn - som vel ikke er noe særlig lettere enn bagvognen. Men den har full liggestilling, gode hjul, vindtett osv.

 

Det er ikke lett å bestemme seg, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...