Sushi Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Etter å ha vært fraværende på barnimagen i lang tid, har jeg lyst å dele min historie med dere andre. Jeg har definitivt vært en sliter med mange oppturer og nedturer i mer enn 3 år. Jeg ble gravid i desember 2004, men mistet barna (tvillinger) i MA i mars 2005. Etter utskrapning, stopet kroppen opp. Mensen kom ikke tilbake før jeg prøvde litt akupunktur ut på høsten. I februar 2006, begynte vi utredning på Omnia klinikken i Oslo. Det ble en gigantisk nedtur. Gynekologen konkluderte med- bare etter å ha sett meg en gang- at den eneste måten jeg kunne få barn på var gjennom eggdonasjon eller adopsjon. Jeg hadde nemlig høye FSH verdier som han mente tydet på "tidlig overgangsalder"- i en alder av bare 35 år. Han var overhode ikke åpen for at alternativ behandling kunne føre frem. Jeg prøvde også å forklare at kanskje mitt ekstreme løp med innspurt av hovedoppgaveskriving på universitetet ved siden av full jobb kunne ha påvirket kroppen i negativ retning. For presset i den perioden var veldig stort for meg. Det mente han ikke hadde noe å si, men jeg hadde en sterk følelse av at det hadde noe å si. Jeg var knust etter konsultasjonen og tok omsider kontakt med andre fertilitetseksperter som mente at jeg hadde fått en vel bombastisk dom. Ordene fra "Omnia eksperten" preget meg enormt de første månedene. Og gravid ble jeg heller ikke. Så jeg begynte å tenke at han nok hadde rett. Vi ble heller ikke godkjent for prøverørs-behandling pga av høye FSH verdier. Tilfeldigvis fikk jeg høre av ei venninne at en sykepleie-venninne av henne var blitt gravid etter å ha oppsøkt en akupunktør/ fotsoneterapeut i Oslo, Alf Johannesen, som visstnok hadde hjulpet mer enn 500 kvinner til å bli gravide. Sykepleievenninen hadde funnet navnet hans i journaler til kvinner som hadde blitt gravide etter lang tids prøving. Jeg oppsøkte han i mars 2006 og gikk ukentlig til han over flere måneder. Menssyklusen ble så godt som normal igjen og FSH verdiene ble lavere etterhvert. Likevel ble jeg ikke gravid. Så vi bestemte oss for å søke om adopsjon parallellt med fotsone-og akupunktur behandlingen. Alle nedturene med mensen som alltid kom tilbake, gjorde at vi etterhvert bare tenkte at nå må vi heller bare gå for det "sikre" alternativet for å få barn. Eggdonasjon var ikke et alternativ for oss. Vi begynte å glede oss til det. Et besøk hos gynekolog høsten 2006, viste imidlertid ingen tegn til tidlig overgangsalder. Jeg hadde et egg i modning som så helt normalt ut, og gynekologen så også flere eggposer på eggstokkene. Jeg var ikke en dag i tvil om at akupunkturen og fotsoneterapien hadde hjulpet meg. 2. påskedag ventet brevet om at vi var godkjent for adopsjon, Det var en fantastisk nyhet. Da visste vi at vi var kommet ett skritt videre til å bli foreldre. To dager etterpå testet jeg meg etter uteblitt mens og ømme bryst som gjorde meg mistenksom. Men forhåpningene om positiv test var helt fjern, for jeg hadde tatt så mange tester med negativt resultat. Da det plutselig fremkom to røde streker, løp jeg gråtende ut til mannen min. Vi var begge i sjokk. Vi har selvsagt ingen garantier for at dette kommer til å gå bra denne gangen heller, men min historie viser iallefall at man ikke skal ta et bombastisk "ekspert- svar" for gitt. Jeg vet at akupunkturen/ fotsoneterapien har ført frem. Alf har vært en fantastisk hjelp og støtte. Han har hele tiden hatt klokketro på at høye FSH verdier IKKE er noen hindring for å bli gravid. Jeg er svært takknemlig for at jeg "fant" han. Nå er det bare å vente og se. Venner, aldri gi opp !! Ikke ta negative konklusjoner som endelige svar på hva fremtiden kan bringe. Lykke til !
Sushi Skrevet 12. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. april 2007 Jeg glemte å si at dersom noe ønske å komme i kontakt med Alf Andreassen (Johannesen var feil etternavn) kan han kontaktes via telefon: 31 28 67 80 og e-mail: [email protected]
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 hei! så fantastisk!! gratulerer så mye,håper alt går bra denne gangen! masse lykke til:-)
Sushi Skrevet 13. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2007 Takk skal du ha !! Vi satser på full klaff nå, selv om vi jo vet at vi ikke har noen garantier. Det rare er at svigermor til søsteren min spådde i kaffekoppen til moren min før påske (og før vi ante noen ting). Hun sa bestemt at det kommer et nytt barn i familien DETTE året. Gjett om jeg ble lang i maska da jeg teste meg og fikk to streker frem, og terminen er 17. desember....
*Babylengsel* Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Helt fantastisk historie som gir håp ! Hva skal normale FSH verdier ligge på? lurer bare.... Ønsker deg all lykke videre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sushi Skrevet 13. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2007 Det normale skal være under under 9 i follikelfasen, 5-23 rundt midtsyklus og under 5 i lutealfasen. Jeg har hatt FSH verdier opp i 34.
74skytte Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Så flott å høre! Gratulerer så mye! Håper spiren klorer seg fast i 9 mnd. Kos deg masse i tiden fremover! Det gir oss andre et lite håp også. Har selv prøvd i over to år nå. Gikk til akupunktør en periode i høst pga av ustabile, lange sykluser, men ga opp da jeg ikke så noen resultater. Men driver å vurderer å prøve en annen jeg er blitt anbefalt.
Sushi Skrevet 15. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2007 Hvor bor du, 74Skytte? Dersom du bor i Oslo/ Drammens område, vil jeg på det VARMESTE anbefale Alf Andreassen. Han har veldig lang erfaring med behandling av fertilitetsproblemer, både hos menn og kvinner. Han kombinerer akupunktur og fotsoneterapi. Jeg har gått hos han i et år, og først nå ser vi det ønskede resultatet- graviditet. Og jeg var gitt opp av legene. Han hjalp meg også til å få syklusen i orden igjen. Den var helt tullete etter utskrapningen i 2005. Men uansett: Masse lykke til !!!
Kobra Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 GRATULERER, det er jo helt fantastisk!!! Sitter her med tårer i øynene... Masse lykke til med svangerskapet!!!
Sushi Skrevet 15. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. april 2007 Ja, det har knapt gått opp for oss enda. I dag tente vi lys for lillemann. Drømte i natt at det blir en gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå