Gå til innhold

Hvorfor så lite melk på dagen??

Anbefalte innlegg

Når jeg skal amme snuppa på dagen så skriker hun alltid. Enten så er det jo tomt (kommer ikkeno da jeg klemmer på brystvorta) eller så er det veldig veldig tungt å suge. Suger kanskje 5-10 min på hvert bryst (stort sett ikke mye mer enn 5-6 min) og skriker da når jeg tar henne opp for å rape. Det vil vel si at hun ikke er mett, men etter jeg har gått litt med henne på armen, så roer hun seg, og maser ikke mer om mat før om kanskje 3 timer. Hun er 6 mnd. Men om jeg da derimot ikke ammer henne til kveldsmåltidet, men hun får morsmelk jeg pumpet kvelden før + grøt, og da pumper meg sånn rundt 22-23 (da ca 7 timer) på kvelden, så kan jeg da pumpe over 200 ml.....skal det bruke så lang tid på å fylle seg opp da?

Fortsetter under...

dersom man er mye stresset vil melkeproduksjonen avta og utdrivningsrefleksen reduseres, pga stresshormonene.

ikke vær redd for at melken skal forsvinne, det gjør den ikke dersom man fortsetter å legge barnet til brystet.

legger man barnet ofte nok til brystet (og man kan tydelig høre at barnet drikker) økes produksjonen. tror mange barn gråter nå de blir tatt bort fra brystet, det er jo en skikkelig kosestund. :)

lykke til videre! :)

Problemet mitt er at hun skriker selv om hun ligger til brystet...når jeg klemmer på brystvorta kommer det fortsatt ut melk, så vi prøver litt til, og til slutt kommer det ingenting. Jeg tar henne aldri bort før hun virker utrøstelig. Og det som er så rart er at hun roer seg så fort, og så smiler og ler hun igjen.Er aldri noe problem om natta/morgenen, for da har jeg ikke ammet/pumpet siden kl 22-23 kvelden før.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...