Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre jeg.. Du har jo litt peiling på temping..

På søndag hadde jeg 35,82

På mandag hadde jeg 35,90

På tirsdag hadde jeg 35, 79

På onsdag hadde jeg 35,83

Og i dag 36,07

Er det nok stigning til at det kan være EL?

Fikk ikke målt fredag og lørdag, pga "feil" med vekkerklokka.

(orker ikke forklare *hihi*)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går var jeg på dag 15.

I dag var tempen 35,98 så den er jo fortsatt høyere enn de 4 andre dagene før tempen steg.

En tommelfingerregel er jo at tempen skal være høyere i 3 dager, enn det den har vært de 6 foregående dagene..

Men iogmed at jeg ikke fikk målt både fredag og lørdag i forrige uke, så er det litt vanskelig å se..

Skrevet

36,07 kan bety at d har hatt EL ja=) De første dagene etter EL pleier jeg også å ha temp som er bittelitt høyere enn vanlig, ikke mye.

Har du hatt noen symptomer på EL da?

Hadde jeg vært deg ville jeg gått inn på fertilityfriend og skrevet inn temperaturene, så finner den det ut for deg. Jeg er veldig fan av FF, hehe.

Skrevet

Da hadde jeg EL på torsdag! :o)

Tempen har vært høyere enn de andre dagene de siste 3 dagene så..

Har ikke hatt andre symptomer enn ganske mye utflod (sorry meg).

Jeg har skrevet inn alle temperaturene på FF, men jeg skjønner ikke noe av alt det andre, så der har jeg ikke skrevet noe..

Skal skrive inn gårsdagens og i dagens måling nå, og se om den "sier" noe.. Har vært på spa jeg vett, så ikke fått vært her inne siden i går! *hihi*

Skrevet

Skrev de inn nå, men det står ovulation day not detected..

Er sikkert fordi jeg ikke har fylt inn noe av det andre der! :S

Æsj, driter i hele FF jeg! =P

Skrevet

Hehe, drit i FF hvis du ikke får noe ut av det;-)

Hvis du har hatt mer utflod, så er det et tegn da=) Første syklusen etter pilleslutt hadde jeg ingen tegn på EL, men andre kom det for fullt med vondt i eggstokkene og slim (sorry). Så det blir sikkert lettere å finne den neste syklus;-)

Vært på spa? Ååå din heldiggris, så deilig!

Har dere kost rundt EL forresten?;-)

Skrevet

I dag hadde jeg 35,79.. Jeg kan vel ha hatt EL på torsdag forde da?

Som sagt, tempen har jo vært høyere de 3 dagene fra torsdag-lørdag.

Jaa, var såå deilig på spa! Aromamassasje fikk jeg i går, svømmebasseng og boblebad på fredag! ;o)

Vi kosa på onsdag, men fullførte ikke da.. Hopper av i svingen.

Men det er helt greit for meg det! *hihi*

Skrevet

Ååå det hørtes helt herlig ut!!=)

Er ikke sikkert at du har hatt EL da. Tempen burde nok vært høyere, men det kan jo hende. Du får se hva du måler i morgen. Det er jo ikke sikkert du har EL denne mnd, siden du akkurat har slutta på pilla. Jeg tror ikke at jeg hadde det. Eller så kan det jo hende at den kommer ganske forsinka. Hvilken syklusdag er du på? Jeg får EL på dag 16 eller 17 jeg. Lutealfasen min er bare på 10 dager:-( Du kan godt se på charten min: http://www.fertilityfriend.com/home/1927b5 hvis du vil. Du må se på den nederste da.

Greit å hoppe av i svingen da=) Da er det jo til og med en mulighet for at du blir gravid! *hihi*

Skrevet

Hva står alt det L, M, C osv for? Skjønner ikke en dritt jeg..

Til onsdag er det 3 uker siden jeg fikk mensen, så da er jeg vel på dag 18 nå da eller?

Skrevet

L=Light (lett blødning)

M= Medium (middels blødning)

H= Heavy (kraftig blødning)

C= creamy (kremete utflod)

S= sticky (utflod)

E= eggwhite (EL-slim)

+=positiv EL-test

- = neg EL-test

hehe

Ja da er du på dag 18 nå. Tror ikke man blir særlig klok på sin første syklus. Du får se når TR kommer, så kan du se hvordan temperaturene var ca 14 dager før. Pearlyen pleier å finne ut når du hadde EL etter du har fått mensen. Så da er det bare å trykke bakover, så finner du kanskje en pil som blinker;-)

Skrevet

Okei, da får jeg prøve å klare å fylle ut litt mer! Er alle de bokstavene og det no, yes og both jeg ikke har skjønt! =P

Skrevet

hehe, hvis du ikke har skjønt det enda skal jeg prøve å forklare.

Først så er det jo temp og klokkeslett for når du har tempa, det har du jo skjønt;-)

Og så er det utfloden. Du kan lese på pernille.info for å få oversikt over de forskjellige sekrets-typene.

Det neste er mensen.

Så er det om du har hatt sex. Har du hatt det am, pm, eller begge deler. Eller så kan du bare skrive ja eller nei. De siste er kunstig befruktning regner jeg med.

Deretter kan du trykke der det står secondary. Der kan du skrive inn hvordan livmortappen er, hvis du driver med det. Står også om det på pernille.

Så kan du trykke på tests. Der skriver du inn positiv/negativ EL-test, evt graviditetstest. Jeg skriver bare + eller - på EL-testene der det står OPK. Det andre er noe monitorer eller no.

Så er det specific. Der kan du krysse av på forskjellige ting som EL-smerter, hodepine, humør osv.

Så er det meds. Det er om du bruker noen fertilitetsmedisiner.

De to siste skjønner jeg ikke helt poenget med.

Håper du skjønte noe av dette;-)

Skrevet

Takk skal du ha *dreamer*

Da skal jeg se på den her fremover, så jeg vet hva jeg skal fylle ut.

Jeg tar jo ikke EL-tester da men..

Skrevet

Du trenger ikke ta EL-tester;-)

Tar sånne billigtester innimellom, for å få full oversikt, hehe

Skrevet

Nei, jeg gidder ikke å begynne med EL-tester også! *hihi*

I stad, da vi hadde sex, kom det masse sånn hvitt (Unnskyld meg altså), på tissen til sambo! :S

Hva var det a? :S

Herregud, du må ikke svare altså! *hihi*

Huff, angrer litt på at jeg spør nå men..

Skrevet

Hihi, bare morsomt å få sånne spørsmål;-)

Godt spørsmål på hva det kan ha vært, hehe. Kan jo ha kommet fra begge. Eller så var det kanskje bare utflod. Masse pinlig som kan skje når man har sex ;-P Kanskje du har/holder på å få EL;-) Har skjedd med meg før og *flau* Mye merkelig som er inni kroppen assa

Skrevet

Det kom helt klart ikke fra han! Det var ordentlig kremete liksom!

*wææææ* Sorry! =P

Men igomed at tempen var lavere i dag enn de siste 3 dagene, så kan jeg jo ikke ha EL.. Er ganske sikker på at jeg hadde det på torsdag da i tilfelle, med tanke på både temp og utflod!

Huff, mye rart ja! ;o)

Skrevet

Haha, mye rart ja. Akkurat sånn du beskriver har kommet fra meg og. Ganske flau da ja;-P

EL kommer sikkert litt senere, eller så får du det neste syklus;-)

Skrevet

Ja, får satse på at jeg får det neste syklus, og at jeg får mensen om 1,5 uke! *hihi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...