Gå til innhold

November: Gode vogntips???


dimoren

Anbefalte innlegg

Jeg har nå riktignok 3 barn, men har aldri vært så vogngal. Kunnskapen om ulike vogntyper er deretter. Jeg har en liten klump på snart 5 mnd, som vanligvis bruker sin Simo bagvogn - stor og god. Imidlertid er denne vognen tung å dra inn og ut av bilen, ha med på fly (må av og til til fødebyen min), pakke sammen alene på flyplass med 3 barn å passe på osv. Dere skjønner sikkert tegningen. Kanskje den kunne blitt med på sommerferie også..

Jeg er i behov av en ny kjekk vogn. En litt mindre og letter sak, som enkelt kan tas med i bilen, på fly etc - men det viktige er at småtten må kunne ligge godt i den - selv om han ikke skal bruke den så mye og ofte. Jeg vil også ha 4 hjul, helst lufthjul.

 

Finnes det noen gode tips?

 

Jeg har sett på Finn.no vogner som Brio Race/Zenit - er disse å anbefale til så små tasser?

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallohallohallo! Hvordan går det med dere? Jeg har omtrent ikke vært innom BIM/DIB siden jeg fødte. Går alt bra med jenten? Er det veldig annerledes med en jente enn med gutter?

 

Ps hyggelig å se nicket ditt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brio race. Denne kan ikke legges helt ned. Kun i hvilestilling. I tillegg er det kun en liten kalesje, som ikke luner noe særlig. Men det er jo ikke så farlig om sommeren... Vognen er veldig grei som sportsvogn, men ville ikke brukt denne når ungen skal sove lenge og på lengre turer. Har selv en liten på snart 5mnd kommer ikke til å bruke denne sportsvognen før evt neste år. Jeg føler at ungen bør kunne sitte selv, da eneste alternativ er 90 grader eller en helling på ca 45 grader. Men hvis du kun leter etter en ekstravogn til korte turer er dette en flott vogn, som kan nyttes mye etter hvert som ungen blir større. Kjøpte selv vognen da eldstemann var ca 1år. Har vært fornøyd med vognen vi. Eneste jeg ikke liker er at det er slike harde gummihjul. Det gjør at vognen rister veldig på grusveier. (Noe vi har her...) Men dette virker som en slitesterk vogn som en kan ha glede av i mange år!

 

Hvis du ikke absolutt vil ha 4 hjul vil jeg anbefale easywalker sky til deg. Den er rett og slett helt topp! Denne kan legges helt flatt, er romslig for ungen, men blir liten sammenlagt, veier kun 9kg, fantastisk god å trille (Har svingbart fremhjul, men kan låses) og kan brukes hele vognperioden. Jeg sluttet helt å bruke brio sportsvognen til gutten på 2, etter at denne kom i hus. Dette pga denne er lettere å trille, blir faktisk mindre sammenlagt og ungen likte mye bedre å sitte i denne vognen. Og hvis du ønsker å bruke bag er denne veldig romslig (38*80). Ser at tulla mi kan bruke den i mange mnd fremdeles. Bagen kan faktisk bli helt flat og det er mulig å kjøpe en reisebag til vognen. Da blir det enkelt å frakte den på fly o.l.

 

Men du ville jo ha en 4 hjuling. Kjenner kun til disse to + simo duo vogn, som jeg forøvrig ikke anbefaler i dette tilfellet. Lykke til med handelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...