Gå til innhold

Gøril! :-)

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du maser ikke vettu :) Bare spør det.

Du får bestemme selv ang hvor mange egg du setter inn. I allefall fikk jeg det. Satte inn ett egg første gang (etter anbefaling fra legen). Fikk 4 egg på frys. Spurte om jeg kunne få sette inn 2 egg neste gang om det ikke skulle gå, og det gikk greit..

Da ingen av de heller festet seg, så hadde jeg to egg i fryseren, og fikk satt inn de også, uten spm.

Jeg er 24 år, så de var ikke vrange på den her. Sannsynligheten for at begge fester seg er ikke sååå stor, og skulle de gjøre det, så er kroppen ung og sterk og vil tåle et tvillingsvangerskap bedre enn de som er over 35 for å si det slik.

De vil nok anbefale å starte med ett vil jeg tro. Du får høre hva dr. sørdal sier og anbefaler deg, han har jo mest peil:) Har jo også litt og si hvor bra kvalitet det er på eggene. Er eggene kjempebra, så vil de helst sette inn ett tror jeg..

Dette ble langt, håper du ikke sovna :)

Tusen takk for svar :o)

Så bra at det er mulig å sette inn 2 selv om man ikke er over 35.

Skal dit på samtale snart, men greit å vite litt før jeg drar også :o)

Kan jeg spørre deg om 1 ting til? Tenkte egentlig ikke å spørre deg mer nå men...

Hvordan synes du det gikk på uttaket der? Synes du at du fikk nok smertestillende? Skal spørre om det også når jeg skal dit, men greit å høre med andre som har erfaring med det samme stedet. Jeg er litt pysete av meg når det gjelder slike ting skjønner du. Så er veldig glad i smertestillende :o)

Tja, uttaket var ikke det beste jeg har kjent, og jeg tror ikke jeg fikk nok smertestillende.. Hadde nok fått mer om jeg hadde spurt, men jeg skulle liksom "tøffe" meg litt, og være tilstedet i nuet.. Men det var ikke så vondt at jeg ikke ville ha gjort det igjen..

Det som gjorde at det var litt ekstra vondt for min del var at det var ett egg som hadde gjemt seg bak blæra mi, og for å få det ut så måtte legen stikke hull i blæra og få det ut.. Det gjorde vondt. Men dette tror jeg hører til sjeldenhetene.

Du er i trygge hender der, og ivf-nursen som er med deg passer hele tiden på deg, og hører om det går bra... Også er det jo en fordel ( i allefall for meg var det det) og holde i handa på mannen mens det pågår.

Jeg har veldig lav smerteterskel jeg, så jeg tror nok du skal klare å gå gjennom denne delen så bra som bare det.

Etterpå får du slappe av på ett rom, og får matservering, og det er nesten litt koselig.. :) Selv om man er rimelig øm i magen.

Ikke gru deg i allefall :) :):)

Om du synes det gjør vondt så kan du tenke "dette egget er skal bli barnet mitt, og derfor tåler jeg all smerte nå".

Hold meg oppdatert da Sofie*

• 2 uker senere...

Huff... det hørtes ikke gått ut å stikke hull i blæra. Takk for at du ville dele din erfaring. Greit å høre, slik at jeg vet mer hva jeg går til. Har ikke prata noe annet om det enn smertestillende, og fikk se noen bilder av hvordan de går inn og tar ut eggene.

Skal prøve å ikke grue meg :) Selv om jeg vet jeg kommer til å gjøre det når dager enderlig er her :) Og skal tenke som du sier om det gjør vondt. En god ide! :)

Takk igjen for svar!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...