Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Javel, testet positivt på lørdag, men begynte å blø i går.. gikk til legevakten etter jobb.. Fikk en megateit lege som var helt ufølsom og begynte å mase om hvorfor vi hadde prøverør, vi som var så unge osv..

Han kunne ikke gjøre noe, travelt sa han.. fikk beskjed om å møte på sykehuset i dag for sjekk.

Møtte opp i dag tidligt.. Kom inn til en enda teitere gynekolog.. Hun var jo helt forferdelig!! Kunne ikke si noen ting, tok ul, men kunne ikke se noe. Hun trodde kanskje at hun så en liten prikk, men viss det var spiren så lå den alt for langt nede.. Måtte mase meg til en pb(hcg).. Skal ta en ny på mandag for å se synking eller stigning(tviler på det siste)

Hun la ut om hvor enkelt det liksom var med prøverør og at vi har jo mange forsøk(hun regnet bare med at vi hadde noen på frys). "dessuten er det såååååååå mye større sjangs for å miste med prøverør", presterte hun å si.. Jeg hylgrein:( Jeg fortaldte at hele prosessen har vært helt jævlig, både fysisk og psykisk.. Men det var ikke det hun hadde hørt, det skulle jo være sååååå enkelt.. Hadde det ikke vært for en megakoselig sykepleier der inne, så hadde jeg trykket ul staven ned i halsen hennes!!! Fy faen for et jævlig menneske!!!

Mens jeg satt der å strigråt, så spurte jeg om hva jeg skulle gjøre nå, gå på jobb eller hva?? "ja, du aborterer jo ikke noe mer av å gå på jobb" Herregud, går det an å si noe sånnt?? Hun sykemeldte meg til slutt da, når hun så at jeg var helt utav meg.

Så nåligge jeg på sofaen som et eneste stort blødende spørsmålegn..

Sorry, måtte bare blåse ut litt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8951563-helvetes-drittkropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff stakkar deg Eirin.....noen mennesker kan bare være såå ufølsomme! Ingen som kan si at det er enkelt med prøverør- dette er helt individuelt- noen synes det går greit mens andre synes det er helt forferdelig. For noen klaffer det raskt, mens for andre tar det lang tid. Det er uansett en stor påkjenning!

Jeg håper virkelig at spiren din klorer seg fast- det fortjener du virkelig! Nå får du bare ta vare på deg selv og prøve å ikke bry deg om den legen og psykologen- de har tydeligvis ikke peiling på hva de snakker om!

Lykke til og en stor klem fra meg!

Fortell oss hvordan det går da...

Annonse

Hei Eirin.

Enkelte leger skulle vært fratatt alle rettigheter som lege.

Kjenner jeg blir sint når jeg hører hvordan de har behandlet deg i dag...

Håper dette går bra til tross for blødning jeg.

Ta vare på deg selv nå.

God klem :o)

Kjære Eirin!

Jeg sitter her med klump i halsen etter at jeg har lest din historie.

At det går ann å utale seg sånn om prøverør, de vet ikke hva det går ut på.

Jeg har vært borti en gyn.(mannlig) som jobbet hos min gyn.(kjempe koslig dame), han var helt idiot(heldigvis jobber han ikke der lenger)!

De kan ikke si at du er for ung. Det er en fysisk og psykisk påkjenning.

Selv har jeg ei kjempe grei lege som sykemeldte meg, fordi jeg ba om det. Jeg var sykemeldt i ca 9 uker, når jeg var klar til å gå på jobb.

Jeg var sykemeldt fra jeg startet opp behandlingen.

Nå får vi håpe at du ikke har en SA, og at alt ender godt.

Take care, mange bamseklemmer fra meg:-)

Lykke til!

Hallo!

Så trist:-( Finner ikke ord...

Kan jeg spørre om du var på UiS? Jeg opplevde nemlig noe lignende der når jeg hadde abortert i uke 11, og var til ul før utskraping. Jeg strigrein, og hun var fullstendig ufølsom. Nesten sint for at jeg presset beina sammen når jeg skulle ta ul. Hun var bare så JÆVLIG, har fortrengt det meste nå.... Var der to dager før jul, og alt var bare pyton. Husker at jeg vurderte å sende klagebrev til sykehuset, men det ble med tanken. Slike folk skulle ikke fått jobbet der. Har lovet meg selv at dersom jeg kommer borti noe lignende skal jeg gi de inn......

Håper at det går bedre med deg etterhvet. Vet hvor pyton dette er. Har desverre opplevd det 3 ganger selv....

Stor klem fra

Fy faen sier jeg.... Dette går virkelig ikke ann. Synes forferdelig synd på deg nå vennen:o) Noen mennesker skulle aldri blitt leger. At det går ann å være så ufølsom.... Ja det er jo kjempe lett å bli gravid med ivf...not.... Har tenkt mange ganger, at en burde ha erfart dette selv, før en kan undersøke andre når det gjelder ivf..... En burde ha visst hvordan følelsen er når en mister, hvordan savnet etter å skulle bli gravid er, hvordan de psykiske påkjenningene er å skulle gå igjennom en ivf prosess, hvordan sorgen er å miste, hvordan det er å vente og vente, hvor tungt dette faktisk er..... kjenner bare at tårene presser på. Fy f dette fortjener du ikke vennen.

Hadde kanskje vært en ide å skrive et klagebrev til sykehuset. Da får du ned følelsene på et papir, får ting litt ut. Og kanskje det kan hjelpe andre. Vet ikke jeg..... men noen mennesker er bare onde....kanskje vanskelig å forandre på de. Men de burde da sette en annen lege til en slik oppgave. En som faktisk har et snev av omtanke,respekt og følelser. Uansett om en ikke har vært igjennom noe liknende selv, kan en heller la være å si noe, eller prøve å late som om de bryr seg......

Håper virkelig at denne blødningen ikke har noe å si. Er mange som blør selv om det ikke er noe galt. La oss virkelig håpe at du er en av de. Jeg sender deg uendelig mange klemmer og håper av hele mitt hjerte at det går bedre med deg:o)

Klemmer

Tusen takk jenter for varme ord.. det hjelper:)

Sol-72, ja det var på uis..Har vel ikke lov å skrive navnet på legen her så jeg sender deg en pm jeg.. Fælt at sånne mennesker kan få lov til å være leger i det hele tatt!!

Det var trist å lese historien din, sol.. Føler ikke at jeg er berettiget å klage når det er så mange andre som har det vondere..

Sender klemmer i fleng til dere alle, og ønsker dere alt godt!!

oh my god!!!

herregud, er det mulig da??? Så utrulig sårende og respektløs!!!

Eg kjenne eg blir heilt matte, og vett ikkje ke eg ska sei!!!

Men om dette va på sus, eller oppe i Hgsd?? Bare lure alså.

Men eg håbe virkelig at du fortsatt e gravid, for det er mange som blør litt i svangerskapet vettu lille venn!!!!:)

off men eg tenke at du har ng nervepirrande dager!!

Vil bare gje deg en kjempestore klem eg...:)

Annonse

Så at du ikke hadde en profil sol, da kan jeg ikke sende pm til deg..

Initialene til legen er K.T, sier det deg noe? En lys dame, med strengt ansikt.. Det bare må være hun same røya,det kan umulig være to ufølsomme rass på samme plass, kan det det??

Sorry utrykkene, blir bare så utrolig sint!!!

Hei igjen.

Initialene sier meg ikke så mye, fortrengte det med en gang...... Og så er det snart 2,5 år siden. Tror kanskje at hun var dansk eller tysk, husker ikke helt....

Lykke til videre, husk at du tåler mye mer enn du tror.... Alltd kjekt å ha et nytt forsøk å se frem til dersom du uheldigvis har mistet nå.

God helg i det flotte været:-)

klem

Hei Eirin!!!

Først: så lei meg for at du har opplevd det her, men vi får bare håpe at spiren klorer seg fast lenge.....

Men å møte sånt helsepersonell er jo rett og slett forkastelig. Må jo gå an å sende inn klager på sånne leger.... Håper du slipper å møte på dette kvinnemennesket igjen..

Lykke til

Kos

Heisann du kjenner ikke til meg ,men jeg vil bare sende deg en diger klem og ett råd.Skriv klage til sykehuset,slik at hun aldri kan gjøre dette mot deg igjen.Eller noen andre.

Jeg sendte klage til sykehuset mitt over en jordmor,fikk beskjed om at kommer det flere klager på henne får hun sparken eller blir omplassert.

Dette blir jo noe helt annet for deg da,men jeg mener at du har blitt behandla kjempe dårlig.Du har klage frist på fem år etter behandlinga,så om dette er samme damen som ei her lengre oppe i tråden skriver om så må hun også klage.

Dere skal bli behandla med RESPEKT,det er vel ingen som har slitt slik som dere som må ha hjelp til å bli gravide.da kan de vel trå litt ekstra varsomt over for dere også.

Krysser alt for deg,håper spiren klorer seg godt fast.

vennlig hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...