Gå til innhold

Trenger særiøst hjelp her!!

Anbefalte innlegg

jeg har vært på do ca 15 dager i dag....

har vel drukket 1 liter til sammen.

går på do og det kommer ikke akkurat så

veldig mye,også går det 10 sek så må jeg igjen.

kjennes ut som jeg har sprengt blære hele tiden!!

og nå kommer det også blod.trodde det var blod i urinen,

men tror det kommer fra det andre.......

svir ikke eller noe.

noen som har en anelse??

er utrolig ubehagelig!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8950454-trenger-s%C3%A6ri%C3%B8st-hjelp-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Høres veldig ut som uvi ja... trenger ikke svi.. forskjellig fra person til person hvilken sympt en har.

Anbefaler deg å ta med deg morgenurinen din til legekontoret i morgen tidlig! Da kan du få bekreftet/avkreftet fort om det er det!

Hvis du er dårlig på noen annen måte kan du jo levere inn på legevakten i kveld....

God bedring!!

Klem!!

Annonse

er ikke helt sikker på hvor blodet kommer fra.....

har prøvd å finne det ut ,men ikke så lett...

ser an litt utover kvelden.

nå går jeg bare på do hvert 10. min.var hvert 5. tidligere....

slitsomt assa.

Annonse

Uff ja dolly, sjekk dette nå.. Det er så vanvittig vondt å ha nyrebekkenbetennelse.. Og er det ikke noe, så nei, da har du ihvertfall sjekket det! Også har legene på legevakta gjort seg fortjent til, deler av, lønna si, ihvertfall;)

Bedre å være på sikre siden, ihvertfall når det er blod med i bildet!!

Kom deg til legen!

Dette er ikke noe å vente på. Høres veldig ut som uvi, og da blir det bare værre av å vente. Det trenger nødvendigvis ikke å svi for at det skal være uvi.

Jeg har hatt både den typen du beskriver her med blod og følelsen av at blæra er fullsprengt til enhver tid, og andre ganger med symtomer med svie, men ikke blod.

Bra!! Bare vær litt obs på blodet!? Ellers høres det veldig ut osm UVI ja. Jeg har ofte det, men på en eller annen pussig måte så ordner alltid kroppen min opp selv! Jeg har sjelden svie. Drikk masse, vann og gjerne app.juice!!

God bedring:)

Viktig at du drikker godt hele tiden!! Det lindrer, for da er urinen ikke så konsentrert, og du har tross alt litt å tisse ut når du har trang så ofte!

Sist eg hadde det var det verst om morgen, for da er jo urinen så konsentrert. Måtte jo på do tre min etterpå, da tisset eg bare rødt!! Fikk sjokk da... ugh!

Trodde eg var bedre også når eg kom til legen, for da hadde eg drukket så godt på forhånd... Men han bare lo av meg når eg sa det var bedre. Fikk penicillin med en gang! Urinprøven sa sitt!!

God bedring til deg!

Sov godt!!

ok,ringte legevakten da.

fikk beskje om å drikke noe surt og ta med urinprøve

til fastlegen i morgen.

så da får jeg ringe kl 8 i morgen.

skjønner ikke helt hvordan jeg skal få sove i natt men....

kanskje jeg skal ta med dyne inn på badet og sove i

badekaret...hehe.

takk for hjelpen alle sammen!

Huff, stakkars deg! Håper at du får sove i natt!

når du skal ta urinprøve er det viktig at du tisser litt i do først før du begynner å samle opp, slik at du ikke får med den første, forurensede strålen. Bare et tips:)

God bedring!

Hei Dolly!!!

Høres ut som du har en urinveisinfeksjon som muligens har gått opp til nyre/bekkenet ditt!!! Jeg har slitt masse med dette selv og merker som regel ikke at jeg har UVI før det blir nyre/bekken-betennelse ut av det.. (Altså, ingen svie..) Da får man gjerne vondt i nedre del av ryggen etterhvert, samt at man kan bli litt slapp og kvalm!!

Dessverre kommer gjerne ikke disse symptomene før ETTER at man vet hva man har.. Typisk!!

Men blod i urinen er som regel tegn på at infeksjonen har gått videre oppover.

Et supertips for å slippe den ekle "Jeg-må-tisse-men-det-kommer-ingenting"-følelsen er å drikke umenneskelige mengder appelsin juice.. Hold deg så lenge du klarer etter den første literen så blir det bedre!! Er vist noe med at det er så surt så det stabiliserer litt. Man blir absolutt ikke frisk av det, men det fjerner litt symptomer!!

Dette har hvertfall funket helt knall for meg, og jeg har hatt det dritet der 9 ganger på to år!! :)

Lykke til og si ifra hvordan det går..

hei,da var jeg tilbake....

det var visst helt klart blærekatar.

men siden jeg blødde en del i går skulle de sende prøvene

til dyrking for å se om det kunne være noe mer.

men er mye bedre i dag og har fått medisiner,så satser på

å bli kvitt det innen et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...