Gå til innhold

Diverse vaksine-spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hva jeg skjønner skal gutten min (han er snart et år)nå få difteri,hib,kikhoste,polio,tetanus og pneumokokk. Noen av dette er jo trippelvaksinen (difteri,kikhoste og tetanus) Vil det da si at han skal ha 4 sprøyter totalt?? Eller inneholder trippelen hib og polio også?? For er ganske sikker på at pneumokokk er en egen sprøyte.

Jeg bor i utlandet å skal kjøpe vaksinene selv på apoteket, derfor dette er så viktig for meg..

Ja, og nå har jeg bare tatt det som en selvfølge at han skal ha tre doser med pneumokokk, stemmer det? Han har allerede fått to, den siste for ca 3-4mnd siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle disse vaksinene tas i samme sprøyte, unntatt den som er mor pneumokokk. Det stemmer at det skal være tre doser av pneumokokkvaksinen. Den tredje dosen blir tatt rundt to-årsalderen er jeg blitt fortalt.

Skrevet

PS! Trykkleif! Det skal selvsagt stå MOT pneumokokk (ikke mor pneumokokk) :-)

Skrevet

Tusen takk =)

Vet du om den vaksina med heter Infanrix hib?

Trodde han skulle ha tredje dosen nå jeg, med pneumokokk, men det er jo egnetlig bare noe jeg har tenkt selv =)

Passer veldig bra om det er når han fyller to, for da er vi tilbake i Norge..

Skrevet

Hei igjen!

Nei, den har jeg ikke hørt om. Har bare hørt om hib. Kanskje det er den samme...?

• 2 uker senere...
Skrevet

dette er norsk standard:

3måneder infanrix(stivkrampe, polio, difteri og hib) og prevenar( pneumokokk)

5måneder samme

1år samme. Enkelte land har andre doesringsskjema. Infanrix og prevenar er produsentenes navn, samme vaksine kan sikkert forekomme med andre navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...