Gå til innhold

PCOS (polycystisk ovarialsyndrom) Noen andre der ute som har dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ringte å ba meg bestille time. Han hadde fått brev fra gyn UNN hvor det var hintet frem at jeg kanskje led av PCOS polycystisk ovarialsyndrom. Noen andre der ute som har dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har pco, men er nok ikke så veldig hardt rammet. Bortsett fra altfor mye hår rundtomkring...... :(

Har alltid hatt regelmessig mens, men tror ikke jeg hadde el hver måned før. Vi var slitere i 3 år før jeg ble gravid med prøverør i 2005. Men etter at sønnen min ble født har jeg faktisk tydeligere tegn på el, og fikk også bekreftet hos

gyn. at jeg har el. Og nå har jeg faktisk blitt gravid med naturmetoden! Så jeg er overbevist om at kroppen stabiliserte seg etter svangerskapet.

Har også hørt om flere andre som har blitt gravide på egen hånd til tross for pco. Men det forutsetter jo selvfølgelig at man har el.. Har dere prøvd lenge?

Skrevet

PCOS her... Null EL. Må få dobbel pergotime-kur for at det skal fungere!

*død over pcos*

Skrevet

Har vært gravid 2 ganger tidligere å ble gravid med en gang begge gangene. (Endte i ma og sa) Har ikke hatt regelmessig mens noen gang og mensen varierer i styrke/lengde for hver gang, overhode ingen likhetstegn. Nå etter de 2graviditetene har jeg hatt "regelmessig" (haar hatt 2 mensen etter siste abort (sa) ) med syklus på omtrent 35 dager..

Vi er inni den 8 pp

Skjønner ikke hvordan gyn kan si at jeg mest sannsynlig har dette? Hvordan utredning gikk dere gjennom? Skal til legen å ha en samtale om dette, gruer meg! Det føles så skummelt!!

Kan jeg få spørre om du har unormalt mye kroppshår? Er det noen spesielle steder? Har en utrolig flott tynn stripe fra navelen og nedover...

Skrevet

Trist å høre om abortene du har hatt da.. Men det "positive" er jo at du faktisk har blitt gravid. Det gir jo et håp for framtiden. Men det føles kanskje ikke slik for deg, det skjønner jeg jo.

Uregelmessige sykluser er jo et typisk tegn på pcos, så sikkert derfor legen din mener at du bør utredes for det. Er ikke skummelt, ble vel tatt noen blodprøver og så sjekker de sikkert eggstokkene dine med ultralyd for å se hvordan de ser ut.

Jeg har dessverre en del uønsket hår både her og der, bl.a både på haka og overleppa. Er veldig mørk, så det synes ganske godt også. Skikkelig plagsomt!

Skrevet

Har legen sagt noe til deg om andre sykdommer du kan være disponibel for å få med denne diagnosen? Diabates/hjerte kar??

sitter her å har denne tanken om hva som skjer med meg nå: Jeg vil legge på meg, ikke bli gravid, få mye kroppshår, Uregelmessig mens, hjerteinfarkt og diabetes.. Alså en feit ufruktbar mann med diabetes å hjertesykdom....

Skrevet

Man behøver ikke å være/bli overvektig selv om man har pcos da. Jeg er slank. Dette med hjerteinfarkt/diabetes har jeg ikke hørt om, så det kan jeg ikke svare på. Men generelt så kan jo overvekt gi hjerteinfarkt/diabetes, og en del med pcos er jo overvektige. Vet ikke om det har med det å gjøre. Hvis du har normal vekt så blir du ikke nødvendigvis "feit" selv om du får diagnosen pcos. Prøv å se det positive i utredningen istedet, nå har du mulighet til å få hjelp og så skal du se at det går bra til slutt!

Ønsker deg masse lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for svar, nå får jeg kanskje sove i natt.. Håper jeg holder meg slank å unngår d.m/hj-kar

Skrevet

Det er ofte linket med insulin resistanse, som jeg har. Det er vanlig å behandle pcos med metformin og lav karbo diett. Viktig å spise fett!!! Legger ved link til kjempebra artikkel om dette!

http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article31931.ece

Minner om forumet her på bim for de med pco/pcos. Der finner du masse nyttig info fra folk i samme situasjon :-) Her er link til forumet:

http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/4789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...