Gå til innhold

Indusert fødsel

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette med indusert fødsel jeg.

Jeg ble satt i gang sist gang med ei stikk pille, grunnet vannavgang. ( ikke noe dramatisk altså) Fødselen gikk fort og greit, hadde ingen bedøvelse. Det jeg nå er bekymret for er om denne fødselen kan bli "værre" og vondere dersom jeg skal føde "normalt".......

Håper det finnes noen med erfaringer på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8948128-indusert-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Det som er vanligst å høre er at igangsatte fødsler (med stikkpille, stripping, ta vannet el l) skal være mer kompliserte / ta lenger tid / være vondere enn fødsler med normal start. Men det er visst ikke bevist at det er noen sammenheng. Uansett tror jeg ikke du har noen grunn til å bekymre deg! Lykke til!

• 4 måneder senere...

Det er nok individuelt, vet om de som er satt i gang og det går kjemperaskt. Jeg ble strippet sist som fikk fart på sakene, tror det gjorde at det gikk raskere. Så vet ikke om det fins fasit her. Men det er kasnkje best å komme i gang selv... hvis det er mulig.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hos meg gikk det veldig fort, alt for fort. 2 timer fra ingen modning til 9 cm og pressetrang. Endte med hastesnitt. Jeg fikk beskjed etterpå om at induserte fødsler ofte går fortere jeg, og at de kunstige riene er mer intense, altså "evigvarende". Det stemte på meg, hadde sammenhengende rier store deler av de to timene..

Lykke til!

Annonse

Ble fortalt av en venninne at en indusert fødsel kun er "unormal" fram til tilnærmet full åpning. Så etter at kroppen er satt igang, så er det gener etc som avgjør om fødselen blir lett/hard, tar kort eller lang tid. Selvfølgelig, dette gjelder bare hvis det ikke blir komplikasjoner av andre årsaker. For henne betydde det at nr 1 ble satt igang, hun syntes det var en grei fødsel men ble satt i gang litt seint (babyen fikk litt forbigående problemer), andre gang kom fødselen i gang normalt, og var ikke verre enn første gang. Heller motsatt og både mor og barn var i kjempeform.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...