Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Lurer på om noen har erfaring med spa under graviditeten...? skal til en by som er kjent for sine spa nå til helgen og ut i neste uke.. har SÅ lyst til å ta en tur på spa - oppleve det... Er nå i uke 16. Noen som vet om spa kan være farlig for knøttet i magen? elr noe?... Takk:)
Mammapudding Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Hei:) Du kan jo se om de har spesielle opplegg for gravide? jeg skal få noen timer på spa i bursdagsgave, det er noe som heter gravid luksus, og det er i lille harstad, så en plass som er kjent for sine spa har helt sikkert noe for deg:) Får håpe du får det fint:)
*dragonfly* Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 helst unngå boblebad og så må du unngå aromaterapi eller massage med aromatiske oljer i det hele tatt. Si at du er gravid og at du ønsker at de skal benytte slike oljer. Noen voldsomme varme bad burde du heller ikke ta / samt badstue....
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Ikke noe problem å dra på spa selv om du er gravid. Men det anbefales jo at man ikke skal ha langvarige opphold i badstu og varme bad. Og så bør du være obs på at du lettere kan bli svimmel i det du stiger opp fra et varmt bad. Hvis du tenker på å ta behandlinger, så sier du bare fra til terapeuten at du er gravid, så vi de ta hensyn bla ved valg av massasjeolje. massasje på magen er ikke så behagelig, synes jeg, jeg fikk kynnere av det. Slapp av og kos deg!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Takker for svar... men hva er "farlig" med badstue og varme bad når man er gravid egentlig? Og aromaterapi?...har hørt noen si at man ikke skal ta aromaterapi de 3 første mnd.. men etterpå går det bra?... Skal til utlandet, og evt spa der, regner med de har samme "reglene" for gravide der som i norge?...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Kommer ann på hvor du skal, noen steder nekter de gravide det meste. Fordi de er redd for å bli saksøkt.
l1ch1 Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Heisann Hvis du søker litt på nettet finner du en del retningslinjer, de fleste er nevnt av de andre som har svart. I og med at du har kommet så langt som du er tror jeg ikke det skal være noe problem, bortsett fra med en del oljer som ikke anbefales til gravide. Når det gjelder massasje har jeg forstått det som om det er mest kritisk i begynnelsen av svangerskapet. se f.ex http://tux.aftenposten.no/livsstil/livsstil?action=question&id=1264 Jeg fikk flere gavekort på massasje til jul og så plutselig var jeg gravid... Det ene stedet jeg skulle på opplyste at de ikke ga massasje til gravide før etter 4de mnd, men jeg fikk leireinnpakning og ansiktsbehandling i stedet. Da var jeg bare halvannen mnd på vei. Noen uker senere var jeg i Riga på spa-tur. De var også ganske spesifikke på hva de ville og ikke ville gjøre pga 'tilstanden' min, men det var ikke noe problem i det hele tatt, fikk pedikyre og manikyre, ansiktsbehandling og massasje på nakke og armer og ansikt. De vet veldig godt hva de gjør og jeg følte meg veldig trygg, til tross for enkelte språkproblemer. De fleste steder jeg har sett i Norge har egne pakker for gravide. I utlandet anbefaler jeg deg bare å spørre. Lykke til og kos deg på spa.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 jeg skal på spa i helgen.. ringte og hørte hordan det var med gravide og spa og da fortalte hun at dem lærer spesielle teknikker som dem bruker på gravide.. aroma terapi med oljer er heller ikke farlig så lenge dem bruker en spesiell type olje.tror det var mandarin olje man må bruke. boble bad var visst heller ikke farlig så lenge du ikke blir oppi der alt for lenge. så det er bare og kontakte det stedet du skal på så lager dem et spesial opplegg for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå