jente29år Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Dattra mi på 4,5 mnd pludrer eller "prater" ikke i det hele tatt. Dette bekymrer meg! Hun pludret noen uker da hun var ca 8-9 uker men så forsvant det. Det virker som hun hører godt for hun både skvetter og snur seg etter lyder så tror ikke det har noe med hørsel å gjøre. Hun er ellers en ganske blid jente, men jeg føler at hun sliter litt selv med å ikke få til "snakkinga". Ser at hun prøver og så blir hun irritert når hun ikke får til. Har jo hørt at de ofte prater når de er tilfredse og har det bra og da blir jeg jo bekymret for at hun ikke har det bra.... Hun er sprek motorisk sett og har blant annet lært seg å rulle fra rygg til mage. Er sterk i kroppen og man får veldig god kontakt med henne. Hva kan være årsaken til at hun ikke snakker? Virker ikke som hun har oppdaget stemmen sin enda... Er så redd for at det skal være noe galt med henne.....
Lille søtnos Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Den snakkingen går jo litt i perioder når de er så små. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Samme skjedde her, hun snakket litt for så å ha en laaaang periode med stillhet, nå pludrer og til dels roper hun masse for å teste stemmen igjen. Ikke tenk på at det har sammenheng med hennes trivsel. Hun har det helt sikkert topp Når hun en gang begynner å le, skjer ofte det samme. Når du hører det første gang vil du høre det igjen hele tiden, men det lar ofte vente på seg før det også løsner litt mer. Ha tålmodighet, før du vet ordet av det ønsker du deg nok ørepropper
SuperMusa Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Ikke alle er like skravlete Gutten min har ikke "snakket" så mye han heller, går litt i bølger føler jeg. Så lenge hun hører godt er det nok ikke noe å tenke på.
ettbarnsmamma Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Gutten min var å veldig stille, men blid og fornøyd. Det har løsnet nå, det var like før han ble 7 mnd. Og da kom det fort, på ca 14 dager kom det "hei", "mamma" og "pappa". Så det kommer nok.
lucky_mom Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Gutten min er også 4.5 mnd, og prater ikke noe særlig. Tror ikke det er noe galt med dem. Han virker også veldig fornøyd, og er sterk kroppslig sett. Han har to storesøstre som har motsatte problem, så kanskje problemet er at han ikke slipper til ;-) Ikke bekymre deg, så lenge det ikke virker som om jenta di har noen problemer med hørselen, så er nok alt i sin skjønneste orden!!
jente29år Skrevet 12. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2007 Bra å høre at det er flere babyer som ikke er så skravlete. Gleder meg til babling så håper det kommer snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå