Gjest Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Hei hei ! Jeg har delammet siden jenta mi var 2 uker, måtte starte med mme da hun ikke la på seg de første 2 ukene. Jeg prøvde virkelig alt for å få opp produksjonen men måtte til slutt gi mme fast etter hvert ammemåltid. (ca 40/60 mm/mme).. Slik har jeg holdt på, hun er nå 6 mnd og jeg har startet med grøt 2 gang for dagen og det blir mindre mme, men ammer fortsatt. Da babyen min var 2 1/2 mnd og jeg ennå ikke var sluttet å blø, ble det konstatert at jeg hadde ganske store deler morkake igjen og måtte til utskrapning.. Jeg har lest litt på nettet og ser at dette kan være en årsak til at melkeprod. aldri kommer ordentlig i gang.. Jeg tok dette opp med sykehuset, men de nektet for at det kunne være grunnen...dette hadde de aldri hørt om! Egentlig så sitter jeg igjen og er litt bitter på de siden de ikke sjekket meg før jeg dro ut fra barsel. Morkaka satt fast, den kom ut rett før jeg ble sent på kirugisk avd. og den kom ikke ut hel. Burde de ikke tatt en UL/utskrapning på meg før jeg dro? Dette er jo historie nå, men jeg hadde sååå lyst å fullamme jenta mi...og slet virkelig de første mnd...... Dette ble litt lang...sorry... Spørsmålet mitt er: Produksjonen tok seg ikke nevneverdig opp etter utskrapningen, tror dere da at det med morkaka ikke hadde noe å si alikevell? Takknemelig for svar=0)
Expat Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Nå er morkaken prolaktinhemmende. Dette er en kjent årsak. http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=52 Det er også i Mamma for første gang (Nylander). Din melkeproduksjon fikk ikke sparket bak som gjør at du får bra produksjon. Alle som blør friskt ennå ved 6 uker og har lite melk bør få dette med morkaken sjekket. De gode nyhetene er at det egentlig ikke er noe "galt" med deg og du kan komme til å fullamme senere barn! Har du fått sjekket blodprosent og jernlager nå?
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Takk... Huff angrer nå at jeg ikke sjekket dette før, blødde jo veldig lenge, men men..gjort er gjort og spis er spist... Takk for svar...jeg skal ikke ha flere barn;-) Blodprosent og lagre er grei.
Expat Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Får håpe du får amme lenge allikevel da! Og det er godt å vite at det ikke var noe som du kunne ha gjort noe med selv (spes siden sykehuset er helt ute på bærtur... hvor var det?)
Gjest Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Ja jeg skal amme så lenge frøkna vil ha...-) Det var Bærum S.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå