Gå til innhold

Det var rart..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor da jeg var 12+6 på vei, livmoren målte da (u-offisielt, skrev ikke på helsekortet) 12-13 cm... Så prøvde jormor å finne forsterlyd.. Fant fosterlyd, en "svak" en nesten på toppen av livmoren, og en sterk helt nede ved skambeinet, så jordmor rynket litt på øyenbrynene, og så sa hun " denne var i allefall sterk og klar"... Så spurte hun om jeg hadde fått tid til ultralyd, hvilket jeg ikke har, og så skulle hun bestille "snarest"..

Tenkte ikke så mye over det da, men ble litt tankefull da jeg kom hjem.. Hørte jordmor to fosterlyder eller bare en? Hun "telte" ikke den første.. Trodde ikke man kunne høre fosterlyden i hele magen, trodde den bare hørtes da man holder "lytte-dingsen" rett over fosteret...

Fortsetter under...

Er pussig rart.. Jeg har barn fra før, og om jordmor da fikk inn en fosterlyd som hun mente var litt svak, da har hun jo bare vinklet litt på den lytte-dingsen evnt flyttet den ett par cm bare... Ikke som nå, hvor hun fant lyd i begge ender... en oppe på min venstre side og en helt nederst til høyre..

Blir jo rene thrilleren før ultralyden dette her, for dette synes jeg var rart.

Har også vært tvilling-gravid før, for 12 år siden.. men aborterte desverre.

Regner med ultralyd sånn rett før 17 mai...

Hilsen Hi

Hmm. tror ikke jeg får det, ikke med mindre jordmor bestiller tidligere time.. Det sa hun jo ingenting om.. Jeg antar hun sagt i fra om hun mente jeg skulle til ultralyd med en gang..

Skal til legen i mellomtiden da, så jeg tenkte jeg skulle spørre han om han kunne lytte litt ekstra rundt for å se om han hører to fosterlyder.

Jeg vet jo ikke engang om jordmor hørte to, eller om hun hørte den samme, bare på to steder.. Irriterer meg at jeg ikke reagerte med en gang, hehe..

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...