Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det var visst skralt stelt med kvaliteten hos gubben, så nå følger han div. råd fra Ken Purvis for å få opp kvaliteten, men hva hvis det ikke går og vi må bruke donorsæd.

Er det helt "blindt", eller kan man velge en donor ut fra fysiske trekk etc. Noen som vet?

Fortsetter under...

De som har hatt 5-6 prøverørsforsøk uten hell blir som regel syke av dette. Dyrt er det også etterhvert som forsøkene går i vasken. Hvis det er skralt blir det jo vanskelig å "jobbe med" disse sæd-cellene. Siste utvei er donorsæd. De lager en slags profil på mannen din, høyde, hår og øyenfarge etc. (Donorene er grundig testet og er som regel legestudenter, tror også noe leveres fra Finland). I Norge har man jo stoppet å kjøpe anonymt donorsæd. Har hørt at det ikke har vært så veldig stor pågang av givere til de norske klinikkene pga at anonymiteten er opphevet under forhbehold at barnet får vite om måten den ble unnfanget, og dermed kan sjekke hvem "giver" er etter fylte 18 år. Mange donorer blir skremt av dette og gleden for gi blir kanskje ikke så høy som før. Tanker rundt disse tingene må du/dere gå igjennom grundig før du/dere tar valget om bruk av donor. I dk har de fremdeles lov til å tilby anonyme donorer, (dvs du kan velge), enten anonym eller en som er mer åpen som den norske modellen praktiserer. Det aller viktiste i en slik prosess er at dere ikke forteller gud og hvermannsen om dette. La barnet være den første som får vite det hvis det blir det du/dere som foreldre føler er det riktigste. Husk at det flyter over av liv, milliardvis av sæd-celler går til spille hver dag. Om en av disse kan hjelpe deg og din partner til å få deres eget barn - er ikke annet enn positivt (selv om det er en prosess å virkelig ta steget ut). Jeg som har vært der selv brukte mye tid. Jeg måtte til slutt bare hoppe i det. Og jeg er nå i min 14 uke og føler ikke annet enn glede. Men jeg vet at jeg som mamma må gjøre opp en status om jeg vil fortelle eller fortie unnfangelsen. Det er vondt og vanskelig - men jeg skal føle meg frem og barnet er den første som skal få vite om dette.

Øhj, jeg er faktisk ikke sikker, han har lagt seg nå, men tror det er mobil opp av lomma, ikke laptop på fanget, ikke nikotin (ikke snus heller), og kosttilskudd sink og selen. Tror jeg. Og så nekter han å si hvorvidt han har fått beskjed om kalde balleskyllinger eller ei (jeg har kommet over det rådet her inne, men han er skeptisk)

Eggedosis, takk for langt og utfyllende svar. Det er selvfølgelig mange ting vi må tenke på om vi skulle komme dit, men det første som slår meg er om vi kan velge farger/kroppsbygning på giver. Ser ikke helt for meg at jeg og mannen min skulle få et kortvokst mørkhåret barn, da kan vi nesten like gjerne adoptere. men det er jo minor questions i det store bildet, men sån svirrer nå tankene. Først skal vi prøve å få opp kvalitet/antall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...