Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Del Skrevet 12. april 2007 Hei førskolelærere/ped ledere. Har noen spørsmål til dere. Er utdannet førskolelærer, men har fått 2 barn siden den tid, så har lite jobberfaring fra bhg. Nå har jeg søkt på en del jobber og skal i et par intervju, og jeg gruer meg så innmari.. Så jeg lurer på om noen kunne fortalt meg hvordan det er å jobbe på en småbarnsavdeling, hvordan dagsrytmen er, hvilken aktiviteter dere gjør osv..Skriver dere planer for hver uke? Høres ut som jeg ikke har snøret her, men det er ikke så ille altså.. Hadde bare vært fint å høre fra noen som jobber med dette akkurat nå! På forhånd tusen takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8944263-f%C3%B8rskolel%C3%A6rereped-ledere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. april 2007 #2 Del Skrevet 12. april 2007 Heisann ;O) Lykke til på intervju Jeg er selv utdannet førskolelærer og har jobbet som ped.leder i 4 år før jeg gikk ut i permisjon. jeg jobbet på en småbarnsavd. Der hadde vi lunsj kl 10.30 og soving etter dette. Ettersom barna våknet lekte vi inne/ute eller planlagte aktiviteter. Kl 14.30 var det dags for matpakke måltid. etter dette lek igjen. Vi hadde sang samling før lunsjmåltidet, som en fin start på måltidet. Ellers hadde vi månedsplaner, men vi prøvde å ikke spikre fast alle aktiviteter. Det er nå slik at i bhg er det mange ganger man må snu om på planer og da er det ofte mange skuffede foreldre. Da var det bedre å ta ting litt på sparket, og satte opp lapper til foreldrene dagen i forveien. Vi tok med barn på bading også, en voksen og et barn. Dette var en aktivitet de fleste satte pris på. Huff... litt rotete... Vi hadde som sagt mnd. planer hvor vi satte opp faste aktiviteter og bursdager til barna. Hele barnehagen hadde også felles samling på fredager. Jeg likte veldig godt å jobbe på småbarnsavd. Noe dager er mer hektisk enn andre, men det skjer noe nytt hver dag. Når man jobber på småbarn får de voksne også litt tid til seg selv mens barna sover, slik at de praktiske tingene kan bli gjordt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8944263-f%C3%B8rskolel%C3%A6rereped-ledere/#findComment-8945218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå