Gå til innhold

Råd ang. leggkramper og stive legger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna for første gang med legg kramper forrige natt... Hadde det mye i siste svangerskap... Noen råd?? Og når jeg våkner klarer jeg nesten ikke å for leggene er sååå stive:p

Skrevet

Magnesium tilskudd er det tipset jeg har hørt mest, også fra "eldre damer" som sliter med det uten å være gravide! Hør med apotek eller helsekost. Ellers så har jeg stor nytte av å ha på støttestrømper på dagen, da blir ikke leggene så urolige om natta. Jeg sover med føttene på to store puter når det er for ille jeg, det hjelper meg veldig.

Skrevet

Jeg hadde også masse kramper for noen uker siden. Fikk beskjed om å sove med ullsokker på. Syns dette ble altfor varmt, så jeg fingerheklet ei lenke av ulltråd som jeg knytter rundt foten.

Har ikke hatt kramper siden.

Skrevet

hvor får man kjøpt støtte strømper da??=)

Skrevet

Apoteket, sportsforretninger, medicus plesner

Skrevet

okay=) takk!!

Skrevet

på min gravideyoga har vi en øvelse som har fungert veldig bra for mine krampelegger. ligg på rygg, ett ben bøyd stående i bakken. det andre strekker du rett ut, og vipp i ankelleddet, så hele foten vippes opp og ned. sakte løfter du benet så høyt du klarer, samtidig som du vipper foten frem og tilbake. dermed pumper du blod gjennom leggen og forbedrer blodsirkulasjonen.

du løfter og vipper ett ben et par ganger og så kan du bytte.

jeg gjør dette et par minutter før jeg legger meg og krampene har helt forsvunnet.

Skrevet

Etter at jeg begynte med kalsium-magnesiumtabletter etter råd fra jordmor og kiropraktor, har jeg ikke hatt noen plager lenger. B-vitaminer hjelper visst også noen.

Skrevet

Jeg har ikke vært mye plaga med kramper, men har våknet noen netter, og har hatt noen "haltende" dager. Jeg fikk tips om å strekke godt ut i leggene før jeg legger meg om kvelden. Ikke så mye som skal til for meg, men jeg har sluppet både "kløe"/uro i beina og disse krampene!

Skrevet

Syntes det hørtes merkelig ut at ullsokker skulle hjelpe på leggkramper, men prøvde det selv i natt og fikk ikke antydning til det...Mulig det var tilfeldig men kommer til å prøve det også framover.Riktignok ble det varmt, og hvis det hjelper bare med en tråd av ull også så er det verdt å prøve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...