Gå til innhold

Noen her som trosser legen og fortsetter med metformin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at metformin forebygger en viss prosent SA og holder hormonene i bedre balanse som er viktig for å opprettholde et godt svangerskap.Men allikevel råder noen gyn/leger å slutte med metformin ved evt graviditet,pga lite forskning.

Men vet om barn som er blitt født av metformin brukere,som er friske og vellskapte.

Noen her som allikevel fortsetter på metformin,for å få litt ekstra trygghet?Hvor mye metformin tar dere evt daglig?

Skrevet

Hei - jeg gikk på metformin pga insulinresistens - gikk på det til jeg var i uke 6 men sluttet da etter råd for lege.

Er vel annerledes når man går på det pga dia...

Skrevet

Hva sa legen til grunn for at du skulle slutte?Å hvorfor akkurat 6 uker ?

Skrevet

Grunnen til at jeg skulle slutte var at jeg har gått på det for å se om det hjelåer meg å gå ned i vekt...

6 uker var tilfeldig - trodde jeg var to uker lengre da jeg skulle på kontroll hos han og da ble vi enige om å slutte... Men det stemmer det at sjansen for SA minsker ved bruk av dette...

Skrevet

Ok.jeg bruker det mot ubalanse i hormonene pga pco og for å bringe syklusene på rett kjør.

Blir nokk å fortsette om jeg blir gravid igjen.

Skrevet

Hei jeg har også pcos , men er normalvektig. Jeg tar metf. 3x daglig, dette var valgfritt iflg min gynokolog. I amerikanske studier er det intet negativt registrert ang større abortfare eller skade på foster. Jeg er i første trimester og kommer til å fortsette med Met hele tiden.

Skrevet

Metalpus!

Så godt å høre at noen gyn sier det er helt ok å fortsette med metformin.

Tok du metformin for å stabilisere syklusene,eller?

Hjalp metformin deg til å bli gravid?

Ble så nysgjerrig,må bare spørre...

Skrevet

Skriver ikke mer anonym,går under navnet "babylengsel"...vet ikke hvorfor jeg valgte anonym først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...