Gå til innhold

Min siste arbeidsdag i dag - i morgen begynner jeg permisjonen!

coscos

Anbefalte innlegg

Trodde aldri jeg kom til å si det, men jeg ser faktisk frem til å begynne permisjonen min i morgen!

Har jobbet "hele" mitt liv, dette blir vårt 1. barn, så har liksom ikke helt sett for meg et liv uten arbeid... Men nå, spesielt de siste to ukene, har jeg følt at jeg merker graviditeten mer på kroppen (skulle vel egentlig bare mangle), har vanskelig for å sove godt, føler meg mer sliten, vondt når jeg bøyer meg ned osv. Så, ser frem til noen dager hvor jeg kun behøver å ta hensyn til meg selv, og ikke tenke jobb.

Gleder meg til å gjøre de siste småinnkjøpene til babyen, jeg skal bestille frisørtime, og kanskje også massasje og hudpleie. I tillegg håper jeg at jeg får gått noen lange turer i det fine været, og så skal jeg ta frem CD'en jeg fikk på yogakurset, og gjøre noen øvelser (spesielt begeistret for avslapningsøvelsene som jeg sovnet av hver gang), har litt dårlig samvittighet for akkurat det, at jeg ikke har vært så flink til å fortsette etter at kurset sluttet i mars...

Har også lyst til å å dra på kafebesøk, strikke ferdig babyteppet som jeg har begynt på (har tatt litt tid, i og med at jeg ikke har strikket noenting siden grytelappene på ungdomsskolen...) og lese en god bok. Samt, det som jeg ser mest frem til er kanskje å ikke ha dårlig samvittighet for at jeg står opp sent og ikke gjør noen ting en dag!

Så, nå gjelder det bare å få pakket bort mine siste papirer her på jobben og overlate oppgavene til andre, og så går jeg inn i en ny fase av livet mitt! Begynner å glede meg nå!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg forstår godt tankene rundt permisjon når du "alltid" har jobbet. Det er bra at du nå føler deg klar for å legge jobben bak og gå¨ut i permisjon. Jeg hadde gjort det samme som deg, gå turer i det fine været og pleie seg selv.

Er du fornøyd med yogakurset du gikk på? Hvor var det og hadde du drevet yoga fra før?

Lykke til med fødselen og babyen!

Hei SunshineBaby,

Jeg gikk på kurs på Yogaskolen i Vika i Oslo. Hadde aldri vært borti yoga før. Tror det viktigste jeg lærte var å bli mer bevisst på pusteteknikker (men gjenstår jo å se om jeg kommer til å huske dem når jeg er midt oppe i fødselen), samt at det var veldig deilig å bare slappe av. Og, det er det jeg tenkte jeg skulle bruke litt tid på nå før babyen kommer, å gå gjennom avslapningsøvelsene. Og, når fødselen starter, så kan det vel være greit å kunne litt avslapningsteknikker da også innimellom riene :-)

Hei Coscos!!

Jeg har også min siste arbeidsdag i dag!! Ja det er berre lekkert som vi trøndere sier. Nå er jeg så klar for permisjon at jeg nesten står på hendene her jeg sitter. Kroppen begynne nå å bli full av vann, sliten og lei så nå er jeg bare glad det er dager igjen til lillegutten er her.

Jeg får ikke så mange dagene hjemme og kose meg før lillegutten er her men har jo hatt dager innimellom i og med at jeg har vært 50% sykemeldt en god stund så jeg føler jeg nå er klar for både å ta imot gutt nr 2 og til å slappe av noen dager.

Har jeg noe shopping til babyen som jeg skal ta i morgen og så er det bare å kose seg og nyte de siste dagene med ruging.

Vi får holde hverandre oppdatert på hva som skjer videre. Sees nok på et treff snart!

Klem :-)

Hei Lilleprins i magen! Ja, nå på slutten synes jeg tiden har gått veldig fort. Og, du får virkelig gjøre det beste ut av de siste dagene før lilleprinsen din kommer. Godt for deg å ha en dato å forholde deg til.

Selv tror jeg at jeg trenger de siste ukene til å venne meg til tanken å få livet mitt snudd på hodet, så håper han ikke kommer altfor tidlig, selv om jeg ikke har lyst til å gå noe særlig over heller...

Gruer meg litt for selve fødselen, så skal snakke med en jordmor neste uke. Er nok mest redd for det at det skal gå galt nå på slutten, men alle kontroller tilsier jo at både jeg og babyen har det veldig bra (i går var han ca. 2,8 kg, bra med fostervann og blodgjennomstrømningen i navlen var veldig fin).

Du får informere oss så fort du er klar. Skal bli spennende å få hilse på Lilleprins etterhvert!

Hei Coscos!

Skal bort fra pcen en stund, så det er ikke sikkert jeg er tilbake før du føder. Lykke til med permisjonen, og kooos deg! Prøv å elge til alnge netters søvn på listen din, for om noen få uker er det slutt på å soe mer enn et par timer i strekk på en lang stund. Håper du kommer innom og forteller om fødselen når den er overstått også. Kommer til å savne deg her, vettug jente med gode meninger.

Annonse

Hei Sondres mamma!

Ja, jeg har meldt meg på neste treff, så da sees vi.

Det er heldigvis en fin tid vi nå har foran oss (sånn utenom det å få barn snart), deilig å kunne nyte vårsolen og de stadig lysere dagene, og slippe å sitte inne på kontor :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...