Gå til innhold

Vogn til vinteren? Quinny buzz? Emmaljunga city cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med å finne riktig vogn, og trenger råd fra dere som har litt erfaring... Babyen vår kommer i august, og da har vi jo behov for en romslig bag til vinteren også. Samtidig ønsker vi en vogn som er lett og ikke tar for stor plass (har liten bil) og er god å trille - også om vinteren på dårlig føre.. Noen anbefalinger?

Samboeren min har lyst på quinny buzz m dreami bag. Jeg innbiller meg at den kanskje blir for liten..?

Lurer også på hvordan det er med trehjulinger på vinterføre? Selv heller jeg mer mot en firhjuling, og har tenkt på emmaljunga city cross m city bag. Erfaringer med denne?

Eller noen som har andre anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det førte synes jeg at min Quinny trehjuling har vært helt grei på vinterføre. Jeg har både dreamibagen til Quinny og Citybagen til emmaljunga her nå, og Quinny sin bag er mindre (pga at den er litt "innsvingt" på sidene ved handtakene)

Jeg har dessverre ikke erfaring med noen av bagane på vinterstid, men siden du får i august så kan de nok bli i minste laget?

Hvis babyen din er mer enn 41/2 mnd og du skal ha plass til saueskinnspose opp i vogna, så må du nok ta av bagen å satse på sportsdelen?

jeg fikk min sønn i slutten av juli og han var ikke så veldig glad i å ligge i den Simo dypvogna jeg hadde til han for vintern. det endte opp med at vi begynte å bruke sportsdelen til Quinnyen når han var 5-6 mnd. Og der var det mer enn god nok plass til vinterposer (Det samme gjelder jo også sportsdelen til City Crossen/Ceroxen)

ble litt rotete dette, men håper du fikk noen svar i hvertfall? Det her med vogner er ikke så lett se..... (har hatt 5 forskjellige til første barnet)

Skrevet

jeg har city cross og er kjempefornøyd med den vognen. Hadde teutonia først, og kjøpte city crossen som vintervogn da sønnen min var ca 6 mnd. La han da i sportsdelen i lammepose og med isopordekke i bunnen under posen. Ulempen for dere er vel at vogna kan ta for stor plass i bilen:-( vi har ikke bil, men jeg sliter med å få vognen inn i besteforeldrenes bil når vi er på besøk der. Ville hørt med butikken om dere kan få prøve vognen i bilen. Hvis vognen får plass kan jeg anbefale den på det sterkeste, er så glad i den vognen, god å trille på all slags føre og underlag (mannen min kaller den for dampveivalsen=), hehe) og jeg triller mye hver dag. Dreamibagen vil jeg vel si blir for liten for de fleste, med mindre man får en liten baby. De på barselgruppen som hadde slik bag måtte bytte vogn etter bare tre mnd. Ellers er det en slags netting på siden på sportsdelen, som kan bli litt trekkfullt for babyen på vinteren. En jeg kjenner har tfk vogn, med tre hjul og større bag enn dreami. Kanskje den er noe for deg? Hun er hvertfall kjempefornøyd og hun triller mye.

Skrevet

Nei, Quinny Buzz vil bli et mareritt ute på vinteren pga de små hjulene foran! Snø og sørpe vil bare kladde seg mellom de små hjulene!

Skrevet

Hvis du kjøper Buzz som eneste vogn tror jeg ikke du får gått noe særlig tur til vinteren;) Det er en nr 2 eller 3 vogn, super på handlesentre osv. Men rett etter Dreamibagen er den ikke ideell; da er babyen for stor for bag, men litt for liten for buzz-sportsdel (min mening..)

En august-baby er blant de "verste"; de trenger gjerne å ligge lunt og godt da vinteren er på sitt verste; jan og feb, da er kanskje Dreamibagen for liten.

City cross m bag er en heltidsvogn, den passer hele året, bagen er romsligere, og burde kanskje holde nesten ut februar, kanskje enda lenger hvis babyen enten er liten av vekst og/eller du har en dunpose som ikke tar mye plass.

Trehjulinger generelt: du må brøyte 3 spor i snøen med hjulene, kontra 2 spor med 4hjulsvogn. Dette er derfor tyngre, altså når det ikke er brøytet ordentlig. Så kan man diskutere frem og tilbake hvor lett vognene triller, hjulenes trille-egenskaper osv. samt vognens tyngde. en annen ting du bør tenke på er vind; feks Quinny Freestyle sportsvogn har litt tynn kalesje, den er ikke like lun som en litt solid Emmaljunga (sportsvogn). Emmaljunga er topp kvalitet (har duo edge selv), mens Quinny er litt mer plæstikk (har Comfort også). Men det gjenspeiles jo litt i prisen også..

Skrevet

Eg har valgt emmaljunga CC, med CityBag.

Får den i posten om ikkej alt forlenge;)

Har ingen erfaring med denna vogna, men har pratet mye me fålk som har erfaring med den, og de sier at den e knallgod.

Men eg skal jo ha maibaby, så når september/oktober kommer, og d bynne å bli kjølig ilufta, da kan eg bare bytte om til sportsdelen, og lammeskinnspose

Så eg veit ikkje kor ideele dn vogna e på en august baby, kommer også litt ann på hvor i Norge man bor, eg bor i midt-troms, så vinteren e jo kaldere her enn i krsand f.eks.

Skrevet

....for meg så høres det ut som om tfk joggster twist ville vært det beste valget for dere!:) jeg har tatt skikkelig research på vogner, og kommet fram til at denne vogna har stor liggedel i hardbagen. sportsdelen har høy rygg, så vognen kan brukes til 4-5 års alder om så.

selv skal jeg definitivt ha den, og jeg venter baby i beg av sept..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...