Gå til innhold

Kremer, såper, oljer.. etc

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Miss A.

Kjøpte alle mine babyprodukter på helsekost-butikken.100 % uten tilsettinger,fri for syntetiske konserveringstoffer,duftestoffer,fargestoffer og mineraloljeprodukter.

Inneholder 100 % rene uttrekk fra planteoljer og plantevirkestoffer.

Produktene er : krem/intensiv mandelcreme, hudolje/mandel kroppsolje,oljebad/mandel badeolje,shampoo/mandel shampoo.

Merket heter: LAVERA-naturkosmetik.BABY & KINDER.

Har hørt mykje om dette produktet.Så eg har nett innvistert i det sjølv.(termin 25 mai).Det er ikke parfyme men den naturlege planteoljen som lukter.Eg tok litt krem på handa mi.Lukta ganske friskt.Litt sterkere i lukten nett med det samme...som med allt.god lukt.Godt med litt lukt av babyen,og du er sikker på å at barnet ditt får et heilt fritt produkt frå all tillsetting og samtidig lukter friskt og godt.

Lykke til med innkjøpet :)

Mange skryter av Babyline produkter. Weleda skal også være bra. Vi har kjøpt Weleda sin babyolje (kan brukes til stell, i badevannet og til massasje) og stellekrem med sink. Tror det holder. Det er visstnok unødvendig å bruke såpe og sjampo på veldig små barn.

Kos deg med innkjøpene!!

hei og hopp:-)

Jeg har kjøpt akkurat det samme som deardeer. Weleda olje + sink. (fåes både på apotek og helsekost, og får veldig mye skryt)

Så har jeg kjøpt ting som:

-pyrisept (navle- rens)

-q tips for barn

-kompresser (har hørt at mange liker å bruke de.. men vet ikke selv)

-seba (tror jeg det heter) stelleservietter fordi det skal skiftes MANGE bleier utendørs denne sommeren:-)

Hei.

Har undersøkt dette m navle-rensig.Er vel forskjelligt svar fra person til person,etter kven man snakker med. Men min lege og jordmor og ei på apoteket var ganske klar på at man ikkje skulle drive å vaske på naveln,men holde den tørr for å unngå at det setter seg betennelse i den.Skal heller ikkje plastres inn med div.Skal lufttørke og falle av det som skal falle av.Skulle man ha kompress på,skulle den kun ligge laust over naveln for å unngå at evt.bukser ol.ville gnage rett på.Ikkje godt og sei kva som er rett og galt:)

Kjøpte NAF barnesalve til stumpen/baken på apoteket.Har super god erfaring med den fra mitt arbeid på 0-3 års avd.i barnehagen.

Temp måler og Nasesug er også lurt å innvestere i (apoteket)

Mange små har og blir ofte tett i de små naseborene sine.Det går garantert utover nattesøvn el søvn generelt og mating/amming.

Spennande tid i møte på oss alle.Lykke til.

Annonse

Jeg husker forrige gang at jeg ble anbefalt å ikke bruke for mye såpe og kremer fordi babyns hud skal regulere seg best mulig selv og ikke bli avhengig av kremer og diverse i tidlig alder. Så for min del holdt d med babyolje i badevannet, og min 4 år gamle datter har alltid hatt perfekt hud. Brukte bare vann og babyolje på hodet oxo, shampo er unødvendig de første 6 mnd. En liten periode hadde hun bleieutslett og da prøvde jeg Natusan Zink-salve, men d fungerte ikke i d heletatt. Og da min svigerinne og de på helsestasjonene anbefalte Silulen salve som fås kjøpt på apoteket begynte jeg å bruke denne, den var perfekt og hadde aldri mer bleieutslett.

Husker det var på tv ein gang om natusan sine produkter.Er visst ikkje så barnevennlige produkter som mange har trudd i alle dei år.Eg var på helsekost å kjøpte reine,frie produkter.(er ikkje nøyen på produkter til meg sjølv,men den sarte lille huden) Var også på fjernsynet ang natusan våt serviettene kor sterke dei var for den sarte barnehuden.Viste på fjernsynet kor effektivt dei serviettene kunne vaske vekk feitt ol.på komfyren.Dette ble gjort for å vise kor sterk stoff det var i dei med tanke på den sarte huden dei også blei brukt på.

Men eg henger ikkje ut natusan på nåke vis.Har ingen erfaring med det.Har berre valgt det vekk pga.det programmet om testing av div.produkt som ble vist den gangen.:)

Mamma brukte natusan på meg som liten.Eg har ikke tatt skade:)

ikke alle natusanprodukter gjør det dårlig i tester, så ikke få panikk.

se her http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2754

Men det beste er vel å bruke så lite som mulig. En olje, en sinksalve, kluter og rent vann holder lenge! Babyer trenger ikke bades mer enn en gang i uka, var det rådet jeg fikk. Gulp, tiss og avføring må selvsagt vaskes godt av ved hvert skift.

Jeg har kjøpt Lactacyd.

Og jeg kommer nok til å bade babyen min mer enn en gang i uka ja..

Ikke hver dag,men hverftall annenhver dag..

Natusan kommer ikke innenfor dørene her.

Kun Coop-Xtra sine våtservietter har jeg kjøpt.

Best i test på TV2..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...