Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 ...noen som tror de vet hva det kan være. Jeg har smørt og smørt i flere dager nå, men det forsvinner ikke. Snurrebassen er sår stakkar
monshimon Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Prøv å få til en "luftetid" hver dag. La han ligge uten bleie på et tisselaken en god stund hver dag. Det kan hjelpe. Ellers, spør hs.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 ok..ja, kansje jeg skal prøve det. Blir jo klamt så er jo sikkert fint å få luftet litt. Synes denne utsletten ser litt annerledes ut bare. Får følge med, og kontakte hs hvis det ikke forsvinner.
Gjest Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Har han vondt? Væsker sårene? Dersom du tror det kan være en infeksjon i sårene, kan du bruke bacimycin pudder. Det tørker inn væsken, og leger såret.
californiamama Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Dattera til ei venninne hadde bleieutslett som ikke ville gå vekk. Hun gikk til slutt til lege med det, og fikk beskjed om at det kunne være en allergisk reaksjon på noen av kjemikaliene i bleiene. Hun ble bedt om å bytte bleiemerke og se om det hjalp. Det gjorde det; utslettet forsvant:-) Verdt å prøve. (Venninna mi byttet fra Libero til Pampers. Kunne like gjerne vært motsatt.)
Tulle06ogPrins10 Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Det kan jo være at han har fått sopp. Prøv med canesten, du ser fort om det blir bedre med det 1 til 2 dager, blir det ikke bedre er det ikke det. Kjenner flere som har fått sopp av bleien, det er jo en god grobunn for det, varmt og fuktig.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Eg åg hadde d sama probleme, men eg slutta å smøra me zink salven, å lot han ligga uden bleia litt kvar dag, kvart stell åm eg hadde ti. Då forsvant d faktisk;) Men ta kontakt me legen åm d ikkje går vekk, har hørrt åm någe så hette a-krem, har ikkje prøvd d sjøl, men selle d på apoteke. Kan jo vær den fønke bedre;)
noje Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Hadde det på samme vis, helsesøster sa det kunne være sopp. Vi prøvde canestensalve vi også. Det var borte etter å ha brukt det et par dager. Har ikke vært sår siden. Det er også et stoff en kan kjøpe på apoteket som heter krystallfiolett, det skal hjelpe for sopp det også. Da blir rumpa helt blå..he, he....
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 prøv inotyol sammen med basimycin pudder smo fåes kjøpt på apotek. (basimycin for å hindre infeksjon)
LadyLuck & Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 finnes egen bleiesår salve.. merket husker jeg ikke.. det med babyen på merket
mammantil2+1 Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Vi hadde det samme problemet med eldste jenta vår. Ei dame på apoteket anbefalte Aselli sårsalve. Det er en gammel traver, som alle apotek fører. Den skal brukes på det værste og så gå tilbake til zink salve når det bedrer seg. Den er helt super den kremen.
selfangerkjerringa Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Knøttemor ble kvitt utslettet i stumpen da jeg begynte med a-creme som stellekrem. Lufter godt ved bleieskift, og vasker ikke så ofte når det bare er tissebleie. Vann sliter på huden.
Tre små;) Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 I danmark anbefaler de å "føne" understellet før man tar på bleie. Helt forsiktig selvsagt- huden blir god og tørr :-) jeg synes det hørtes litt rart ut, men jenta vår elsker det og har ikke sett tegn til utslett!
#Prinsemor# Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Vi hadde også problemer med utslett hvor hverken zinksalve eller olje hjalp noe. Jeg Brukte rådet fra Ka-Ping om å bruke potetmel og her ble det litt bedring allerede til neste stell. Løpet av 1 døgn var utslettet borte. Han får også ligge å lufttørke litt etter stell, særlig om morgenen og etter bading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå