Gå til innhold

Krem mot strekkmerker...når bør an begynne å smøre seg? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tipse om når man egentlig bør begynne å smøre mage/rumpe/lår for "alvor"? Noen strekkmerker blir det vel alltids, men jeg vil gjøre det jeg kan for å forhindre at det blir så veldig mange. Smører meg jo vanligvis med min faste body lotion, men har nå kjøpt en fetere krem for å prøve å forhindre litt lange merker her og der P-)

Er det like greit å starte å smøre med en gang selv om magen ikke er begynt å vokse? Er 7+1 på vei.....

Hejj og hopp ! ;)

Skrevet

Aner ikke, hehe, men ville bare fortelle at jeg har ikke et eneste strekkmerke på magen etter 3 barn, og har heller ikke smørt meg. Så du trenger ikke få det!!! Du kan selvfølgelig forebygge noe med å smøre, men strekkmerkene skyldes mye av hormoner som man ikke kan styre selv :(

Skrevet

En god fuktighetskrem kan du jo smøre deg med hver dag, men det finnes ingen krem mot strekkmerker! dessverre.

Skrevet

Det er nok sant i det at det er hormoner som gjør at noen sprekker. Leste på babyverden at det ikke er bevist at krem hjelper mot strekkmerker.

Jeg ventet mitt 3 barn snart,og har ikke smurt meg,har heller ikke sprukket.

Skrevet

jeg brukte en krem fa apoteket, husker ikke hva den het. men denn skulle man beggyne og smøre seg med i 4 mnd. fikk ingen strekkmerker, men vet jo ikke om jeg hadde fått viss jeg ikke hadde smurt meg heller da;) de sier det også er arvelig... så hør med din mor, har ikke hun er det mindt\re sjanse for at du får også..

Skrevet

er nok ingenting som hjelper mot strekk merker, er hormonelt og sprekkene oppstår jo i underhuden så er nok ingen krem som kan hjelpe!

Tror også det er arvelig og kommer litt an på elastikken i huden din. Jeg er dessverre full av dem:( det samme er min mor.

Skrevet

Strekkmerker er hormonellt og kan ikke forhindres på noen måte.

Men får du ikke strekkmerker med første, er sjansen gode for at man ikk får i det hele tatt..

Jeg fikk strekkmerker med nr 1, få sådanne og små, men har ikke fått

flere med de andre

Skrevet

Okidoki, tusen takk for råd alle sammen! :-)) Får bare ta det som kommer, hehe

Skrevet

Sant det at dette er hormonelt og også genetisk,men de lærde strides fortsatt om smøring i noen grad KAN være med på å forebygge og redusere forekomsten av strekkmerker.Jevnlig smøring med en fet krem som gjerne inneholder E-vitamin kan ha positiv virkning i og med at det øker hudens elastitet.

Selv om dette ikke er sikkert har i alle fall jeg tenkt å prøve,det skader vel ikke:)

På Alexi.no selges en krem spesielt beregnet for dette,Tummy Honey.

Ellers var det ei som anbefalte cocoa-butter fra Body Shop sammen med noen dråper hvetekimsolje.

Skrevet

cocoa butter fra bodyshop var superbra! den brukte jeg og huden holdt seg fin hele svangerskapet, enda jeg hadde en enorm mage mot slutten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...