Gå til innhold

Hvilken amming skal jeg kutte ut først?

Anbefalte innlegg

Jeg legger jenta mi på 7,5 mnd ved 19-tiden og hun våkner som regel et par ganger etter dette før vi legger oss. Gir seg med gråt med en gang hun får pupp, men sutter bare litt før hun delvis sovner ved puppen og jeg legger henne tilbake i sengen sin og hun sovner med en gang igjen. Etter vi har lagt oss må jeg opp et par ganger om natten, og dette har jeg skjønt er unødvendig siden hun spiser fire faste måltider på dagen mellom kl.08 og 18.30. Egentlig er vel all amming etter mellom 19-07 unødvendig? Men hva skal jeg kutte først. Senkvelds- eller nattpuppen?

Og et annet spørsmål: Betyr ute av syn, ute av sinn, i fht til amming? Dvs., kan jeg f.eks. prøve å overlate et måltid til pappaen, eller bestemoren hvor de gir henne mme i tillegg til mat? Vil hun akseptere dette hvis jeg ikke er tilstede? Hun er motvillig til flaske med mme, men jeg har sett henne drikke mme fra vanlig kopp.

Fortsetter under...

Hvis puppen ikke er i nærheten og jeg er borte f.eks. kan vel mme være i stedet for amming? Pleier å amme til måltidene, men vann holder kanskje så lenge hun får i seg en viss mengde mm i løpet av dagen? Har ikke pumpe.

Du kan jo kjøpe litt ferdigblandet eller pulver mme (den kan du måle opp og helle i fryseposer, knyt igjen, merk med antall ml vann som skal oppi, samle alle fryseposene i en større beholder og ha i dypfrysen så holder den kjempelenge!) og ha i huset sånn i tilfelle kjempekrise. Men ellers går det fint med vann til måltidene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...