Gå til innhold

Angående omega 3 og folat og tidspunkt....


browneye

Anbefalte innlegg

Er det noe forskjell på å ta folat og omega 3 på kvelden enn på morgnene? Blir så himla kvalm av omega3 smaken om morgnen og utover dagen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

viss jeg tar omega 3 om morran går jeg og kjenner på smaken langt utover dagen, spurte på apoteket og der sa de at jeg like så godt kunne ta dosen om kvelden. Ta den etter du har spist så er du sikker på at du ikke kjenner smaken. Du tar 2 stykker om dagen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt nygjerrig. Tar dere tran tabeletter i tillegg til folat?

 

Jeg tar kun 2 tabeletter - de som heter gravid et eller annet - men jeg ser at det også anbefales å ta omega 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skulle spille noen rolle når på dagen du tar dem? Det viktigste er at de blir tatt :o) Jeg skal iallfall prøve å være flink denne gang, etter forrige svskap måtte jeg ta både folat og omega3 i 6 mnd etter fødsel fordi jeg var helt tom i kroppen for vitaminer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folat bør vist taes tidlig i svangerskapet, begynne gjerne før man er gravid, da det kan forebygge leppe,ganespalte (heter det det?) og omega3 er bra for utvikling av hjernen til fosteret ... (med forbehold, men alt dette står inne på disse sidene altså..) Spiller ingen rolle hvilken tid på døgnet man tar det, men om man tar det om kvelden slipper man å kjenne på denne transmaken hele dagen, som mange gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...