Gå til innhold

Skal vi ta sjansen på en nr 3?

kaylinn

Anbefalte innlegg

Har 2 døttre på henholdsvis 1.5 og 4.5 år men har nå lyst på en nr 3.

Vi er begge enige om at en til hadde vært greit (selv om jeg ser for meg flere, uten å skremme han med d), men hun på 4.5 år er veldig "hormonell" for tiden, og har vært det i de siste 2 mnd. Det er aldri langt mellom gråt og latter, og hun er ofte mer krevende enn henne på 1.5. Er dette vanlig? Hun på 1.5 er som smårollinger flest, skal sjekke alt ut, og ting som er "fy fy" er veldig spennende.

Jeg skal også begynne på høyskole til høsten, skal ta sykepleierutdanning, så jeg lurte på om en baby kanskje ikke er tingen nå. Hva syns dere? Er litt redd jeg skal bli for "gammel" til å ha flere når jeg er ferdig med 3 år skole, vil da være 30, og jentene 5 og 8.

Da må jeg i så fall få to tette, slik at de har lekekamerater i hverandre.

Takker for alle svar..

Fortsetter under...

Kan selvfølgelig ikke ta avgjørelsen for deg, men jeg kan fortelle hvordan det har vært for meg:)

Jeg har en datter som ble 7 år når jeg fikk nr to, jeg var midt oppi siste året av 3 årig utdannelse.. Noen klarer den delen veldig fint, jeg synes det var slitsomt. Jeg holder ennå på med de tre siste eksamene og minsten er nå 17 mnd.

Det er tungt å gå gravid og studere, når du i tillegg har to barn så hadde jeg vurdert ihvertfall permisjon fra skolen en stund hvis du skulle få en til. Det er heller ikke ideelt med to enebarn slik jeg har, det er som sagt 7 år imellom dem. Nå er vi gravide igjen med nr tre, så heldigvis så får de to yngste mye selskap i hverandre.

Sjekk opp hvordan det er med studiet om, det er mulig å få permisjon uten at det går utover praksis osv. I tillegg så prøv å planlegg slik at termin blir etter eksamen!!

Håper du fikk noe fornuftig ut av dette;)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...