Gå til innhold

Hvordan ligger dere ann??Dere som snart er klekke klare??

ღMaria har TO prinsesserღ

Anbefalte innlegg

jeg er ikke klar enda da..men vet jo at ting kan skje når som helst å at om 2 dager stopper de ikke fødsel lenger..da er jeg 34+0..så da er det jo fritt fram for mine to små..

syns det er mange her inne som har født før uke 35-36,så derfor må jeg kanskje "gjøre med klar"..helt utrolig at ting kan skje når som helst..jeg er nemlig litt moden åsså,selvom livmorhalsen er lukket..(tror jeg) hodet til tv1 er ikke festet hvertfall..men hun er klar for utfart..hihi..

i dag har jeg satt opp en seng..og "dekka på" senga..til to babyer..den andre senga kommer jeg til å ha på et annet rom..så satser på at de vil sove sammen jeg..=)

ja,nå kan jeg vel ikke gjøre annet enn å ruge å ruge og vente på fødsel..er sååå spent..gleder meg til å se gulla mine..

hva med dere jenter..??? noen tegn på ting??

Fortsetter under...

Jeg er 36+5 i dag og går bare å venter. Hodet til tvilling 1 er festet og tvilling 2 ligger i sete, så da kan jo ting skje snart.

Tvillingene er ca 2300 og 2400g, så jeg kan godt vente til de blir litt større ivertfall:)

Føler meg veldig tung i kroppen og sliter med å finne god liggestilling om natten. Har også mange kynnere, ca hver andre time om natten og mange sterke i løpet av dagen....

Har pakket bagen og gjort klar stelleplass og seng til babyene, glad for at jeg gjode d for et par uker siden for d er veldig begrenset hva jeg klarer å gjøre nå.

Ellers går jeg rundt og tenker på fødsel og gleder meg til de kommer:)

heisann:)

de har funnet ut at mine to små er...ja...for små... -20 og -24% :( så har vært inn til sjekk... ser ut til at de får all næring de trenger fra meg...altså blodgjennomstrømning og slikt er bra...så de finner ikke ut hva som gjør det....vi har jo termin samtidig har vi ikke det??

tenk nå er det ikke lenge igjen...

Er 34+4 nå, og alt er klart til at babyene skal komme. Det har det vel egentlig vært en stund. Det eneste jeg aldri får rotet meg helt til å gjøre er å pakke sykehusbagen, men nå har jeg i alle fall begynt. Ikke minst er det jo ikke så lett å pakke helt ferdig, for det er jo endel ting som er i bruk her hjemme.

Men synes det er dårlig med tegn til at noe skal skje. De har ikke målt livmorhalsen min på over to uker, men da var den i alle fall helt lang og lukket. Skal på kontroll i morgen, så håper de måler da. Babyene ble målt til 2,3 kg hver forrige uke. Eneste utvikling er at jeg har begynt å få mye kraftigere kynnere/maserier på kvelden. Kommer flere ganger og de kjennes litt ut som veer, for det er ikke bare at magen blir litt hard, men jeg kjenner sammentrekningen i livmoren og at det holder på en stund. Krysser fingrene for at det betyr noe holder på å skje.

cutiepie: så utrolig dumt at de er mindre enn de skal..=( Men kanskje de bestemmer at de skal ut å heller få næring utenfor magen..det er jo bedre i noen tilfeller..ellers så går nok det helt fint da..=) jeg har termin 27mai jeg..

ja dere,den sykehusbaggen ja.-.hehehe..den er klar her nå..har vært på kanten til innleggelse en del ganger,så her er den klar hvertfall..men er enig i at det er vansklig,jeg vil bruke alt som ligger oppi der..hehe..=)

de siste ukene har jeg hatt mye mer kynnere..en hvert kvarter hvertfall..men er ikke vondt da..så merker jeg litt mensmurringer..

så jeg vil tror at ting kan skje oss når som helst..er en deilig tanke da..å nå er jeg 33+6 og i går veide de rundt 2200gr..kjempe store og fine..=)

Veksler mellom forventning og frykt og glede og frustrasjon og.. ja jeg er altså ikke helt ved mine fulle fem for tiden. Føler det er så mye som skal fikses før gutta kommer, men når jeg skal begynne å fikse så kommer jeg ikke på noe. Har satt fram seng og stellebord. Men kan jo ikke re opp senga. Den kan jo risikere å bli ganske støvete dersom jeg går helt til termin. Tenkte jeg skulle gå å shoppe inn litt god shampo og dusjsåpe og slike ting til å ha i BAGEN. Men altså denne bagen kan jo ikke pakkes før rett før.Vet jo aldeles ikke hvilke bukser jeg kan bruke rett etterpå. Regner jo med at jeg ikke kan kaste gravidbuksene med det samme.

Har jo bestemt meg for å føde 09.mai. Men nå er vi invitert i bryllup den 12. så kanskje jeg skal vente litt. Selv om jeg ikke helt ser for meg hva jeg skal ha på meg i et bryllup. Jeg er DIGER nå. Ser ikke vekta når jeg står på den så jeg vet ikke hva jeg veier. Kanskje like greit.

Hadde rier her en kveld. 7 minutters mellomrom, med varighet på halvannet minutt. Holdt på i tre timer. Men så stoppet de plutselig. Så det er iallefall begynt med modning her.

Men jeg holder da ut i noen uker til. tror jeg.

Annonse

Jeg begynner å bli virkelig klar nå, er helt utslitt...Sover sårlig om natten og igår kveld og idag har jeg hatt litt vondt nederst i ryggen og litt menssmerter, så det er vel kanskje et tegn på at noe er i ferd med å skje, men det tar sikkert lang tid enda...Skal på ny UL på mandag, blir spennende å se hvor store de har blitt, var ca 2 kg hver i uke 32.. Håper jeg slipper innleggelse, har jo fortsatt høyt BT og prot i urin:-( Men imorgen flytter vi i nytt hus, overtar kl 10 imorgen tidlig!!! Så jeg blir nok ikke på nett på en stund...Vet ikke når vi får nettilgang der...

Uansett, lykke til alle sammen! Det er vel sikkert noen som har fått når jeg kommer tilbake på nettet tenker jeg..

Hei!

Jeg er nettopp tilbake etter ei natt på føden. Var til kontroll i går, alt bra med barna, vekt ca. 2500 gram på jenta og ca. 3100 gram. Viser alle tegn til trivsel. Men da jeg hadde tegn til svangerskapskløe og nesten ikke sover om nettene, ble jeg innlagt til avlastning. Skulle få noe å sove på og noe som hjalp mot kløen, men den tabletten fungerte heller dårlig. Skulle bli tatt stilling til igangsettelse på morgenvisitten, da jeg nå er nådd 39+3.

Men våknet kl. 0230 med rier, 12 minutters mellomrom. Dette holdt på til ca. kl. 0830, da forsvant alt sammen helt plutselig.

Legene på morgenvisitten var ikke innom en gang, de bare besluttet å ikke sette meg i gang, uten engang å prate med meg :( Rundt kl. 11 la jeg meg for å prøve å få litt søvn, men da kom riene tilbake, ca. 14 minutter mellom hver. Denne gangen varte det bare et par timer før det hele forsvant igjen. Ble undersøkt, men har ikke mer åpning (har 1 cm), må ha rier på under 10 minutter for at de skal være effektive visstnok.

Så rundt kl. tre ba jeg om å få reise hjem, da jeg venter like greit hjemme som på føden (hvor det atpåtil er flust med nyfødte, små nurk). Har siden hatt flere rier, men det er liten sammenheng og sjelden/aldri under 10 minutter. Det MÅ være rier jeg har, for jeg har aldri opplevd slik smerte, det er helt vanvittig. Spurte flere jordmødre om det var normalt å ha såååå vondt når det ennå var så lenge i mellom, men det var visst helt individuelt og kunne forekomme ja, så da er vel jeg blant dem... Kjennes ut som jeg skal revne i både rygg og mage når riene kommer, og det beste er om jeg sitter, står eller går, om jeg ligger er de til å skrike rett ut av.

Så nå må vi bare gå her å vente da... Håper at det ikke er helt slutt med dette, men at det kommer til å fortsette slik at det blir effektive rier. Jeg orker uansett ikke å gå slik lenge før de setter meg i gang om det ikke skjer noe mer, uten søvn og med mye smerter. Fikk egentlig beskjed av lege i dag at jeg ikke kom til å bli igangsatt før terrmin (18. april), men om jeg fortsetter slik kan dem da ikke gjøre noe annet...

Der var den "lille" oppdateringen fra meg i boks. Masse lykke til til alle sammen, håper jeg snart har veldig gode nyheter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...