Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har jobbet 12 år i barnehage som ped.leder, så jeg har vel litt erfaring.

Ja, det merkes godt at det er mange barn med flere hjem. Men slik var det også for 10 år siden, så der synes jeg ikke det er så stor forskjell. Synes kanskje de fleste foreldre som ikke lever sammen, er flinkere til å samarbeide nå enn de var før. (finnes helt klart unntak)

For min egen del synes jeg dette er de største forskjellene fra 10 år tilbake:

-flere barn med utenlandsk opprinnelse. Altså flere kulturer inn i barnehagen

-foreldre generelt er mer bevisste på hva en barnehage er/bør være, og hva de krever og forventer. Foreldrene stiller større krav.

-barnehagen har blitt flinkere til å ta foreldrene mer seriøst, og ta alle på alvor. Ta foreldrene mer med på råd.

-barnehagen er mer fleksibel og tilpasningsdyktig i forhold til at barn og foreldre har ulike behov

På den annen side opplever vi stadig oftere å få en veilder rolle i forhold til mange foreldre. Dette gjelder gjerne foreldre som er litt svakere stilt, og foreldre med en annen kulturell bakgrunn

:-) Det var bra du synes det! Da jeg begynte for 12 år siden, var holdningen ofte at foreldre var noe pes.... Den holdningen har heldigvis snudd, og vi tar foreldrene på alvor. Selv om vi fortsatt har foreldre som stiller urimelige krav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...