Gå til innhold

Erfaringer om dette?


ruffen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid med nummer to. Førstemann ble akkurat 1 år og jeg ammer ennå litt morgen og kveld.

Nå som jeg er gravid, vil melken forsvinne da?

Noen som har erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring, og det kan godt hende det skjer automatisk hos noen, men jeg har i alle fall lest at de som fortsatt ammer når de blir gravide bør slutte med dette i god tid før babyen kommer fordi det kan være veldig sårt for eldstemann å "gi den bort" til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid igjen ganske kjapt og ammer ennå en gang til dagen.

 

Du må passe på å få nok næring til deg selv, baby og den du ammer. Kroppen tar til de to først og deg tilslutt! Så kan det være melkeproduksjonen avtar litt og smaken kan endre seg. Jeg har ikke merket noe til noen av delen, eller smaken vet jo ikke jeg da...hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "fullammer" enda, dvs. flere ganger både dag og natt, men hun får grøt og middag i tillegg. Jeg føler at melken har blitt magrere. Jenta mi dier oftere nå enn før jeg ble gravid. Jeg har tenkt å slutte helt innen to uker. Skal ha en pause før nestemann kommer.

Jeg merker veldig godt at begge to tar næring fra kroppen min. Jeg bruker å gå rett opp i vekt med èn gang jeg er gravid. Denne gangen har jeg gått ned 3kg i løpet av 1,5 mnd., og jeg holder meg på den vekten. Det hele resulterer jo i at jeg selv er fryktelig trøtt og slapp om dagen, men det er jo grense for hvor mye mat og drikke man klarer å putte i seg i løpet av en dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste om dette en gang og da stod det at melken vil nødvendigvis ikke forsvinne, men som en har nevnt, kan den forandre smak så barnet ditt ikke vil ha pupp lenger :) Det er ingen problemer å amme helt frem til fødsel, og deretter "dobbeltamme". (kanskje ikke så aktuelt for så mange, da men hehe) Kroppen ville likevel produsere de viktige første dråpene som den nye "trenger" umiddelbart etter ny fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har ikkje melka forsvunne. Mulig det har blitt litt mindre, men det er vanskeleg å seie fordi småen er så stor no (snart 19 mnd) at han berre vil ha litt pupp for trøst og kos sånn innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fullammer du nok ikke, fullamming er når babyen ikke får annen mat ved siden av. (Sånn for å pirke litt, beklager ;-) )

 

Ammer også fortsatt en god del, og er 8 uker på vei med andremann.

 

Hadde egentlig ikke tenkt over det du sa med vekt før, men veide meg i påska og var da fem kilo lettere enn jeg var på første svangerskapskontroll med førstemann. Så amming + graviditet tar nok på litt ja, selv om en ikke tenker over det.

 

Regner med å amme en stund til i hvert fall. Dersom småtten ikke slutter av seg selv i sommer, må jeg ta avgjørelsen om vi vil ta avvenning en stund før neste kommer, eller om jeg satser på tandemamming den første tida. (Eldste kommer ikke til å være to år enda når babyen kommer, så det er jo ikke utenkelig å amme fortsatt sånn sett)

 

Man må jo ta litt vare på seg selv også, så dersom jeg merker at amming + graviditet tar alfor mye av energien min, får jeg nesten slutte (selv om småtten er veldig glad i puppen sin fortsatt da :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...