julibaby ;-) Skrevet 11. april 2007 #1 Del Skrevet 11. april 2007 Hei Dette er psykisk terror på sitt verste. Jeg testet positivt torsdag 29.03, hcg verdi på 42. Fredag 30.03 begynte jeg å blø, og regnet med at nå var alt håp ute. Fikk beskjed om å ta ny prøve tirsdag 03.04. Tok en hjemmestest som var positiv. Hcg vedien var steget til 84. Fikk på ny beskjed om å teste over påske. Tok en hjemmetest mandag 09.04 og den var positiv. Tok blodprøve i dag, og hcg verdiene var nå steget til 1130. Sp på riksen mente at hcg verdiene ikke hadde steget tilfredsstillende, og hun var redd det er snakk om XU, graviditet utenfor livmoren.Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med legevakt desom jeg fikk sterke smerter. Har fått ny time til lege på riksen mandag 23.04. Leeenge å vente..... Er det noen som har noen erfaringer med dette blir jeg veldig glad om dere vil dele de med meg. Jeg tør hverken å slippe jubel over å være gravid eller fortvilelsen over å ikke være gravid på "riktig sted", løs. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8937399-hjelp-noen-med-xu-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 12. april 2007 #2 Del Skrevet 12. april 2007 Hei! Jeg har hatt 2 exu.....Så jeg vet alt (iallefall det meste) om dette..... Men vet ikke helt hva du vil ha svar på.... Jeg hadde utilfredsstillende stigning på begge exu`ene, det er et typisk tegn. Men du bør jo ta flere hcg, for å se om det forandrer seg..? Jeg må innrømme at jeg blir overrasket over enkelte innlegg her, der sykepleiere og leger bare lar oss gå og vente på at ting skal skje av seg selv....Vente på UL, vente på ditt og datt. Mitt råd er å ha lav terskel for å ta kontakt med legevakt. Ikke vent til du har store smerter iallefall. Jeg måtte fjerne en eggleder i januar i år. Men du...hvis du får komme til tidlig UL nå så skal de jo se om livmoren er tom, eller om det er en "oppklaring" (fostersekk) der.... Håper at du er "ordentlig" gravid og slipper en exu. Krysser fingrene for deg! Hvis du har flere spm kan du sende meg en priv meld, jeg er ikke så kjempeofte inne på ass.befruktn lenger Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8937399-hjelp-noen-med-xu-erfaring/#findComment-8948790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzie_mortil3 Skrevet 12. april 2007 #3 Del Skrevet 12. april 2007 Min exu fant de ikke på UL da jeg var 6 uker, og siden hCG var så lav (selv om den var fortsatt sakte stigende til et maks på 123) fikk jeg beskjed om at det var kjemisk graviditet og at det var noen celler igjen i livmoren som produserte hCG!! Så begynte jeg å blø, sparsomt og mørkt. 2 uker senere ny UL, hCG var da altså 123, og asslegen så fortsatt ikke exu'en, måtte tilkalle overlegen som fant den. Ble operert samme dag, fjernet venstre eggleder. Hadde veldig lite smerter, bare litt verkende ubehag i hø lyske som vedvarte fra før den første UL'en. Men moralen er egentlig: dette er en potensielt livstruende tilstand hvis den ikke oppdages, og det er vanskelig å oppdage den! Så fortsett å insistere på hyppige kontroller, og kjenner du antydning til smerter kontakt gyn på nytt! Lykke til... Går det bra med deg Lenn forresten?? Tenker ofte på historien din.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8937399-hjelp-noen-med-xu-erfaring/#findComment-8951692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 13. april 2007 #4 Del Skrevet 13. april 2007 Så koselig at du spør hvordan det går Dizzie! :) Det varmer:) Med meg går det utrolig fint nå! Dette året har vært helt merkelig, fra å teste positivt på nyttårsaften, til operasjon den 10.januar til ny positiv test den 15.februar og 12 uker på vei den 11.mars!! :) Og at dette skjer etter at vi har mistet 4 ganger etter hverandre (og etter 5 mislykkede prøverør...) - gjør det til et levende mirakel!! :) Har vært kvalm 24 t i døgnet fra 4+4 men det har gått det også. Så lenge alt er bra med den lille så tåler jeg det meste:) Vært på 4 UL og alt er bare bra! Nå *smitter* jeg dere begge med babystøv og satser friskt på at dere kommer raskt etter!! ******************************************************* Lykke til :) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8937399-hjelp-noen-med-xu-erfaring/#findComment-8955511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå