Gå til innhold

Hei sterke jenter! Hva tror dere om dette?

Snooopi

Anbefalte innlegg

Jeg er en prøverører og veien er lang...

Jeg har hatt 2 ma etterhverandre, hvor utviklingen går utrolig sakte, så jeg er redd denne visa ender likedan, men likevel kan jeg ikke la være å håpe...

Jeg testet positivt på dag 12, hcg nivået var 87 på dag 15 etter innsetting (prøverør). På dag 16 begynte jeg å blø (jeg var ikke i tvil om at det var mensen), så jeg var ikke overrasket da hcg hadde synket til 37 dagen etter...

Det som overrasker meg er at nå, 12 dager etter har hcg økt til 282????

Hva tror dere? Jeg skal til ny hcg prøve i morgen.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke noe om prøverør, men ble det satt inn flere enn ett befruktet egg? Dette blir litt gjetning fra min side, men dersom det f.eks ble satt inn 2 egg, ett startet med å produsere hcg men gikk til grunne så kan det kanskje hende at det andre egget startet hcg-produksjon litt senerer, og at det er derfor det stiger igjen nå.

Håper det går bra og at du virkelig har en spire som holder.

Annonse

I dag har jeg vært til ny hcg-ptøve og den er fortsatt stigende, men alt, alt for lav... sukk. Kunne vært 7 uker på vei i dag, men med et hcg-nivå på bare 636 er jo det umulig... Skal til UL og ny BP på torsdag... Er så kjiiiipt! Vet det tar en krig å komme igjennom dette igjen, igjen...

I dag var hcg på 800 og noe... den stiger, men det er langt fra nok. På UL kunne vi se en liten "oppklaring" sort bobble i livmora, men den var for liten til å se om det var noe inni... Legen tror ikke det blir baby av dette, men de vil følge meg, så jeg skal til ny hcg på mandag. De vi jo helst at kroppen ordner opp selv, og jeg kan heller ikke nå et nytt forsøk før sommern, så jaja...

Jeg synes din historie høres mistenkelig lik min (bortsett fra biten med prøverør).

Jeg har vært gravid 3 ganger i 2006. Mistet i uke 10/11 i februar, uke 8 i juli og uke 9+3 i desember.

Jeg har hatt en mistanke om at noe har vært galt med blodet mitt slik at spirene ikke får næring. Gyn nektet på dette og ville ikke engang teste det. I løpet av siste graviditet var vi på ul i uke 5, 7, 8 og 9. Hver gang vi kom på ul hadde det vokst bittelitt, men ikke nok. Jeg sa jeg følte det ikke fikk næring, men gyn fnyste av det og sa det var på grunn av gamle egg (jeg er 41). Hadde utskraping i uke 9+3 i romjula.

Til slutt havnet jeg inn i "mølla" på sykehuset pga habituell abortsituasjon. Det var i februar i år. Den nye gyn der tok prøver av blodet, og fant ut at jeg hadde rett. Hormonprovene var fine og viste ikke "gamle egg", men blodet koagulerer, eller er for tykt til at spiren får næring. Den dør sakte men sikkert av næringsmangel.

SÅ neste skritt for meg er å begynne med Albyl-E og Klexane-sprøyter dersom jeg blir gravid igjen, dette skal hjelpe spiren på vei.

Vi er ikke garanter at det da vil gå bra, men det skader visstnok ikke å prøve.

Jeg synes det høres ut som du kan være i samme situasjon, og synes du skal be om det samme.

Ønsker deg forøvrig masse lykke til med nye forsøk!!

=)

Åhhh, Snoopi - vet ikke helt hva jeg skal si.... det høres jo ikke ut som dette går din vei.... TRIST!!!!

Godt at du får oppfølging da, at legene ikke vil slippe deg ennå. Synes det Dolly Duck fortalte høres veldig interessant ut for deg, spør og grav du, neste gang du kommer til legen. Er desverre mange som mister på grunn av at blodet koagulerer så fosteret ikke får nok næring....

Tenker på deg - fortsatt lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...