Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Jeg blir trist av alt fettet Endelig er den lille prinsessa mi ute, ikke får jeg til amme, så det blir ikke aktuelt her. Så da havner jeg som regel inn på doen å gråter. Ser meg i speilet, deeen magen, deee håndtakene på sidene Mega store lår, å en hau med strekkmerker. Kjøpte pulverkur idag, noen som har erfaring med dette ? Eller ender jeg opp med henge hud ?! Takk for svar
Kaosmamma' n Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Tadet med ro de første 6 ukene, så kan du evt.begynne å trene hvis det er noe du liker. Prøv å gå noen trilleturer, gjerne hver dag. Får du ikke til å amme, ikke føl at det er noe nederlag, det går veldig bra med mme også. Har selv aldri fått til å amme mine 3. Vet at det blir sagt at man kan gå raskere ned i vekt hvis man ammer, men det tror jeg er veldig forskjellig fra person til person. Søster'n fullammet til gutten var over 1 år, i tillegg til at hun pumpet og leverte til sykehuset, men på henne hadde det ingen effekt. Prøv heller og spis fornuftig og tenk positive tanker, dette er en kombinasjon som også ha effekt.
Ranveig R Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 For min del var amming som slankekur veldig oppskrytt... La på meg i staden for å ta av eg... Mitt råd er: Ta det roleg til du er i form etter fødselen. Ikkje begynn på nokon pulverkur eller annan slanking før kroppen (og sjela) har fått tid på seg til å omstille seg etter fødselen. Det er veldig vanleg å vere smådeppa (eller stordeppa) i dei første vekene etter fødselen. Dersom vekta ikkje begynner å gå nedover av seg sjølv i løpet av ein månad eller to, vil eg råde deg til å ta tak i kosthaldet ditt. Du bør ete mange og små måltid (minst 5 måltid for dagen, 3 hovudmåltid og 2 mellommåltid). Og kom deg ut på ein liten trilletur kvar dag. 20-30 minutt dagleg gjer underverker, både for formen og sjølvkjensla (= selvfølelsen ;-p). Så sant du går sakte og forsiktig ned i vekt, vil det meste av huda trekke seg saman igjen, sjølv om spesielt magehud ofte forblir litt slappare etter eit svangerskap. Strekkmerkene vil ikkje forsvinne, men dei og trekker seg saman og blir lysare (mine blei same farge som resten av magen ca 1 år etter fødsel).
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Hei:) Amma heller ikke,men jeg klarte å ta av 15 kg jeg,bare 1 mnd etter fødselen sist!Mye vann..Mitt råd er,ta det med ro nå i begynnelsen,du har nettopp født!Pulverkurer fungerer sjelden i lengden,så derfor bør du heller melde deg på noe kurs,det skal jeg etter jeg har fått ut lillemor i magen;) Har god erfaring med Grete Roede,du spiser og blir mett!Drikk mye vann,det metter også Kg kommer av,men akkurat nå,skal du jo bare nyte den første tiden med din baby..Det beste er å gå ned litt over tid,samtidig som du kansje trener litt,da får du stram og fin hud!Går man ned FOR fort,kan huden ha problemer med å følge med,og da får man hengehud:/ lykke til!
Punktum ;-) Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Du sier du gråter mye. Det er normalt, og jeg tror også det er sunt. Kroppen din har bruke 9 mnd på å forberede seg til fødselen, og da sier det seg selv at det tar tid før kroppen blir seg selv igjen liksom. Jeg gråt også mye. Forferdelig mye, i følge samboeren min... Hehe. Jeg gråt for den minste ting. Jeg gråt for at jeg ikke følte jeg fikk nok hjelp med husarbeidet, og jeg gråt når jeg FIKK hjelp til det... Jeg gråt når ungen sovna og jeg gråt fordi jeg gråt... Men vet du? Det er helt normalt, og jeg kommer garantert til å være likedan etter neste fødsel Som de andre sier over her: Ta det med ro den første tida etter at du har fått barn. Kroppen din har vært med på en skikkelig monster-orkan, og trenger mye hvile. Drikk mye vann og spis sun mat. Da er det lettere for kroppen å få de riktige næringsstoffene den trenger til å komme seg. Selv spiste jeg kilosvis av knaskegulrøtter etter at jeg fikk mitt første barn. Men joda, jeg spiste også både kaker og burgere innimellom. Etterhvert som snøen forsvinner og det blir lettere å trille barnevogn kommer kiloene til å forsvinne. Fyll opp ei flaske vann, ta med deg et eple og en Kvikk lunch, finn fram walkman/diskman/mp3-spiller, putt ungen i vogna og gå en tur. Men musikk i ørene merker man ikke hvor langt man går. Jeg snakker av erfaring. En gang måtte samboeren min komme å hente oss, for jeg orka ikke gå tilbake.... *ler* Hengehuden kommer til å forsvinne, men strekkmerkene blir du ikke kvitt. Men vet du hva? Jeg synes de er et greitt minne om tiden før jeg ble mor for første gang. Jovist kan jeg banne over dem og synes de er stygge, men så tenker jeg på den tida jeg kjente de små sparkene, når jeg kjente ungen rørte seg, når jeg hørte hjerteslagene da jeg var på kontroll - og da synes jeg det er helt greitt. Lykke til med prinsessa Kos deg med henne, og nyt dagene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå