Gå til innhold

Mai: Spiser deres små selv??


mams1979+2små

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å legge brødbiten på bordet foran han, men han nekter å putte den i munnen.. *gidder ikke* Jeg vet han kan hvis han vil, men neida.. Enten sutrer han til jeg putter den i munnen hans eller så sitter han og smuler den opp. Hmm... Vet jo at det ikke er noe hast da, men jeg trodde det var spennende å "klare selv" nå. Lurer på om han er litt lat:) Han er født helt i begynnelsen av måneden, så han nærmer seg jo året..

Hvordan er det hos dere? og noen ideer til hvordan jeg kan få han litt mer interessert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det omvendt. Snuppa SKAL spise alt selv. Hvis jeg putter noe inn i munnen hennes,tar hun det ut igjen og putter det tilbake selv. Går greit med brød, men blir litt grisete når hun drar ut middagen og grøten:) Så jeg må avlede henne med leker og skjeer slik at hun "glemmer" at jeg mater henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har akkurat begynt å spise brødbiter selv, men fyttikatta så mye hun søler :-)

Grøt og middag får jeg lov til å gi fremdeles heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist brød selv lenge. Og nå skal alt spises selv! Det er morsomt og se. Grøt og middag har vi begge to en skje slik at jeg også kan putte noe mat inn i munnen hennes. Fy så sinna ho blir hvis jeg prøver og ta skjea hennes :)

Har ingen gode tips.. Prøvd og legge maiskorn, rosiner o.l foran han? kanskje det er mer spennende også kan du plutselig legge en brødbit der? Tulla har alltid elska og spise selv så jeg har ikke tenkt noe over det... Men det kommer nok etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble fódt 3 mai, og han spiser selv ja - og det blir masse sól. Men det er jo nódvendig for at de laere á spise. Men noen ideer har jeg dessverre ikke :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..gutten min vil bare leke med maten han,så blir nok at jeg må gi en liten stund til.. Hender han får putta noen brødbiter i munnen da,men han "glemmer" å slippe dem,så blir han sinne..for stakkars gutten er jo sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Malenemor" - så artig å se at du også har en liten Malene :-). Jenta mi SKAL også spise alt selv, he he, blir gjerne en del vasking etterpå ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har endelig begynt å interessere seg for å spise selv.. blir mye gris...men det er mye moro da..både for mammaen og datteren.hihi

 

hun er ikke så veldig glad i skiver enda.. men spiser en del grøt og middag alene da..hihi...og kan spise et rundstykke i hånden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...