Gå til innhold

Hvordan i all verden klarer man å amme ute/på cafe etc. uten ammepute og med stooore bryster?(75E)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter selv nå,hjemme, og føler at umulig å amme uten noen puter, eller i hvertfall en ammepute.....Hvordan skal jeg da klare å amme ute, uten slike remedier....?Blir litt sprø av å tenke på det nå...fødte for litt under 2 uker siden, så er helt fersk i gamet, men likevel....

Skrevet

Har 2 barn. Begge gangene var det slik for meg også. De 2 første ukene satt jeg med puter og fotskamler osv osv. Etter 4 uker kunne jeg bruke en liten sofapute eller dyna til barnet. Etter 6 uker kunne jeg nesten amme løpende... Hehe... iallefall, kunne jeg amme uten noensomhelst hjelpemiddel.

Litt tolmodighet, om noen uker tenker du ikke på at amming er noe problem lengre.

Gratulerer og lykke til!

Skrevet

Jeg hadde 90E, og klarte fint å amme på kafé uten ammepute før han var 2 uker gammel.. Det jeg gjorde, var at jeg ikke brukte puter eller noe hjemme, for å være vant med å amme uten hjelpemidler...

Lykke til!

Skrevet

hei hei!

jeg tror de fleste syns det er vanskelig i begynnelsen. jeg gjorde akkurat som ei over her. I begynnelsen bygga jeg opp rundt meg, strevde en del og skjønte ikke hvordan i all verden jeg skulle kunne gjøre dette på kafe (eller noen andre steder enn min egen sofa).

men når man først får teken på det, kan man amme hvor som helst. Gutten min er 8kilo nå og jeg har tilogmed ammet ham i gående :)

hold ut, det blir lettere., babyen din er bare 2uker så ting kommer til å endre seg mye.

Skrevet

I begynnelsen syns jeg det var kjempe lett å amme han, gjorde det overalt. Det var først når han ca. 2 mnd. at jeg kjøpte ammepute. Jeg syns det var mye lettere å amme han i begynnelsen fordi han var så lett, hadde han i en arm mens jeg gikk rundt og drev med andre ting. Jeg ammer han fortsatt gående (i butikk osv.) men nå må jeg bruker begge armer eller babybjørn. Bruker forresten 80F, men jeg skjønner ikke at det skal være noe vanskeligere fordi man har store pupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...