Gå til innhold

Noen som har erfaring med hjerneblødning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann

VI fikk tvillinger men den ene ble født 6 dager før den andre. Så gutt nr 2 ble født i uke 24+6. Han var stor og frisk for alderen men etter to dager oppdaget legene at han hadde fått hjerneblødning. Dette var grad 4 så det gikk ikke an å redde gutten vår. Det er forskjell på hjerneblødningene, du må nesten snakke med legene. Vet at det går fint an å redde 1& 2 grad men tørr ikke uttale meg for mye for er ikke 100% sikker

Lillemann er født uke 32+2 og hadde en liten hjerneblødning. Nå er han 2 år og vi har ikke merket noe til den.

Hør med legen, de uttrykker seg gjerne litt "vagt" og kan ikke love noe, men en liten hjerneblødning behøver ikke å få noen konsekvenser. Hjernen tilpasser seg, så hvis en liten del er skadet kan ofte en annen ta over.

Hei

Våre tvillinger kom i uke 28, begge har hatt hjerneblødninger. Den ene 2 enere og den andre en 1'er og en 2'er. Legene og vi tror ikke at dette skal få noen følger senere. Ingen av dem har feks vannhode som er et vanlig resultat. En god venninne av meg har en sønn med dobbel 3'ere, han har vannhode og skal opereres på mandag.... vi er alle spente. Han skal borre hull i 3- ventrikkel og vi håper han slipper skjønt!

Det kommer helt ann på hvilken grad, en jeg var på sykehuset med hadde en 4'er som tørket helt opp og de har ikke funnet noen hjerneskade!!!! Han har heller ikke vannhode og har klart seg helt suverent!

Våre gutter sine blødninger tørket ikke opp så lenge vi var på sykehuset (3 mndr) og efter det har vi ikke sjekket.

Dette er ikke verdensundergang, det viktigste er jo at de er her, det er desverre mange som mister og vanligvis av helt andre grunner en hjerneblødninger.

Lykke til videre!

Hei!

Dattera vår er født i uke 27 +2 og fikk en grad 1-2 hjerneblødning rett etter fødselen. Det ble tatt ultralyd av hodet hennes hver uke i 5 uker før de kunne konstatere et det var tilbakegang og at kroppen sugde det opp selv. Hun er nå 2 år og det er ingen tegn til varige mèn.

Vær aktiv selv, spør om det er noe du lurer på og krev en god oppfølging. Det er en ekstra belastning i seg selv å få prematur-barn, og alle disse "små"-tingene som gjerne oppstår på veien til hjemreise er ikke alltid like lette å takle.

Mitt råd er å prøve å bli så trygg som du kan både på oppholdet og på ferden videre.... Og vit at det uansett er noen herlige små barn vi fått!

De vokser seg til etterhvert!

Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...