Storkfrøken69 Skrevet 12. april 2007 #26 Del Skrevet 12. april 2007 Hei Så spennende at det er så mange både i planleggings- og prøvefasen. Jeg er 37 år og har holdt på et år nå. Både venner og familie har vært med hele tiden. Ja, til og med sjefen min på jobb vet det. Det er en stor fordel når jeg sånn plutselig bare må bli borte en dag eller to ) Jeg håper alle er flinke til å holde oss oppdatert her inne. Det er så spennende å følge med ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8954033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh'rly Skrevet 12. april 2007 #27 Del Skrevet 12. april 2007 2300 var "full pakke", dvs det er hva det koster for en avtale inkl go'saker. Det var ingen journalsamtale som hos Stork, men du får snakke med en lege og spørre om alt du lurer på. Og den koster ingenting. De holder til veldig sentralt (jeg har jo ikke vært der enda, men ut ifra adressen ser jeg at det er omtrent samme sted som Stork). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8955227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Planlegger å bli mamma igjen Skrevet 13. april 2007 #28 Del Skrevet 13. april 2007 Hei. Jeg er 31 år, hetro og single. Har en sønn på 6 år, men har vært alene med han de siste 4 åra. Har alltid hatt lyst på fler barn, og guttungen vil gjerne bli storebror. Men uten mann i livet blir dette vanskelig Begynte å tenke litt på dette med sæd-donasjon da jeg så et innslag fra Stork. Det var vel i fjor eller året før. Hadde en liten diskusjon med min mor i fjor sommer, og fikk heldigvis støtte der. Har også luftet det for noen venninner, men de er mer skeptiske... Men som jeg sier; Heller dette enn å lure et mannfolk på byen. Det er jo bare tull!! I utgangspunktet planlegger jeg å sette igang i okt/nov. Har nemlig et tettpakket program med jobb og reiser før det. Det har også vært snakk om et år videreutdanning, men jeg tror jeg setter i gang fordet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8957501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bkatrine med bitteliten spire Skrevet 13. april 2007 #29 Del Skrevet 13. april 2007 Hei, Tenkte jeg skulle slenge meg på her, 36 år hetrofil og singel. Jeg har tatt alle tester og hatt journalsamtale, nå holder jeg på med el testing for å finne ut sånn ca hvordan syklusen er. Tanken var å reise nedover i mai for første gang, men etter litt grovregning kan det se ut som om el i mai havner på den 17. !! Så får jeg se om jeg utsetter til juni. Gleder meg som et lite barn faktisk, har fortalt det til søsteren min og hun er veldig positiv samt et par venninner som også er veldig positive. Venter med å fortelle til foreldre til jeg faktisk har blitt gravid tror jeg siden de er veldig keene på barnebarn. En ting jeg er interessert i å høre hva dere har valgt mht til åpen donor??? Jeg sa på journalsamtale at jeg ønsket anonym donor, men har nå blitt litt usikker!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8958652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storkfrøken69 Skrevet 13. april 2007 #30 Del Skrevet 13. april 2007 Hei, bkatrine Du går en spennede tid i møte ) Når det gjelder donor, er jeg helt klar på at jeg ønsker at den skal være anonym, men her tror jeg alle må gjøre det som føles riktigst for en selv. Jeg tror og det er man må tenke annereldes hvis man er singel hetrofil enn his man er et lesbisk par. For min del går det på at jeg føler det vanskelig å finne ut når jeg eventuelt skal fortelle barnet at det faktisk er en far som hun/han en gang kan få treffe. Det er jo gjerne midt i tenårene "dramatikken" starter. Skal jeg da si at om 4 år vennnen min, da kan du få treffe "faren" din 1 gang, men ikke mer. Eller skal jeg skåne barnet for denne uendelig lange ventetiden og ikke fortelle det før i f.eks 17 års alderen. For meg betyr det å måtte leve på en løgn de fskrekkelig mange år, og det er jeg utrolig dårlig til. Jeg tror det kan skape mer problemer enn å være komfortabel med valget om å gjøre dette alene og stå for det 100% fra begynnelse til slutt. Tenk også på alle de romantiske drømmene til en tenåring "Hvis bare pappa møter meg, så vil han sikkert møte mamma og. Så vil han se hvor fantastiske vi er, og så vil han og mamma gifte seg. Hjeeeeelp ) Nei, jeg tror det er mye greiere å bygge på det som er den faktiske sannheten. Jeg lnsker meg barn, men vil ikke ha det med en hvilken som helst mann. Velger derfor å gjøre det alene. Meg + Sæd = Verdens flotteste og verdens mest ønskede barn. ) Nå har jeg sikkert provosert både den ene og den andre. Det er vanskelig å skrive et kort innlegg om dette. Det er så mange følelser og tanker som har resultert i valget. De er vanskelig å få frem her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8962404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker1til Skrevet 14. april 2007 #31 Del Skrevet 14. april 2007 hei storkfrøken69 jeg synes du reflekterer veldig bra rundt det med anonym donor. jeg har også tenkt nøye gjennom dette her, og har bestemt meg for anonym donor. for meg er det den beste løsningen. jeg vil være ærlig med barnet så fort som mulig. å ha en far der ute som det aldri har møtt eller ikke vet noe om vil være mer opprivende å frustrerende enn bra.. tror jeg. det er jo en person som ikke føler kjærlighet og har kjennskap til barnet, og omvendt. det andre må jeg bare være veldig bevisst og dyktig til å jobbe med. så får jeg ta det derfra hvis og om det skulle bli veldig vanskelig for min sønn/datter. det er vanskelig å gi råd om dette her for som du sier er det positive og negative sider med begge. jeg har forståelse for dem som har valgt åpen donor også. vi er alle forskjellige og når vi velger å få barn med donor så er det vanskelig å si hva som er rett og galt. jeg mener også at hver enkelt må tenke gjennom og velge den løsningen de mener er rett for dem selv og det kommende barnet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8972020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker1til Skrevet 14. april 2007 #32 Del Skrevet 14. april 2007 det var jo ganske stor forskjell i pris da.. iallefall om du trenger mange forsøk.. jeg skal kontakte de og ha en samtale med lege på nordica. om jeg får et bra inntrykk vil jeg heller prøve de.. det er jo en stund til enda, men jeg liker å planlegge å ha ting klart.. for jeg gleder meg SÅNN og er så SPENT!! gleder meg til å høre om turen din krysser fingre!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8972061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma_i_08! Skrevet 14. april 2007 #33 Del Skrevet 14. april 2007 Hei, jeg er også singel og er i planleggingsfasen av å bli gravid ved inseminering. Har vært litt her inne i kveld å sjekket alt mulig av "informasjon" fra denne siden. Syntes det virket bra og kjekt ut med å snakke med andre i samme situasjon. Er vel en av de yngre da jeg er 23 år. Tenker jeg tar første tur til DK i høst, og håper at det bare trengs med ett forsøk, med 2 insemineringer i samme syklus. Er veldig åpen til å snakke med andre, bli kjent med andre i samme situasjon og bare dele erfaringer, gleder, sorger!! Ta gjerne kontakt på mail; [email protected] Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-8976905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #34 Del Skrevet 3. juni 2007 HEI HEI.. jeg har også vært litt her inne å samla opp litt informasjon. har planer om å dra ned til stork i løpet av høsten. jeg er også singel, og er mamma fra før av. alenemamma. jeg kommer nok sikkert til å dra ned dit alene. hadde egentlig vært koselig å få kontakt med flere som skal til stork til høsten igjen.. ta gjerne kontakt på mail [email protected] tar gjeren imot mail fra alle som har lyst til å fortelle om sine erfaringer om stork o.l. og dere som planlegger å dra dit for¨å bli insiminert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-9489426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
"charlie" Skrevet 9. juni 2007 #35 Del Skrevet 9. juni 2007 planlegger ikke - men har 2!!! en på 4 og en jeg er i permisjon med nå. det går veldig bra synes jeg. men for dere som planlegger - like viktig som eggløsning er at dere har sikker økonomi med fast jobb og lønn dere kan leve av, et bra sted å bo og vel så viktig; et godt nettverk rundt dere. man vet ikke før man er der hvordan det er å bli vekket annenhver time hele natten - natt etter natt - uke etter uke... og overgangsstønaden er jeg glad jeg ikke må klare meg på (enda jeg er ikke kresen og kjøper gjerne brukt utstyr, tøy osv.) så bruk gjerne planleggingstiden også til å skape gode vilkår for deg som mamma og for barnet ditt. prosessen på stork gikk veldig fint, og av 4 forsøk hadde jeg 3 graviditeter og 2 barn (dvs 1 SA). så man kan være heldig. jeg kjøpte strå fra Cryos, en skandinavisk bank i USA. Dette gir større valgmuligheter ifht donor, samtidig som de er av skandinavisk herkomst (de fleste er danske). Det blir litt dyrere, men det spørs hva man ønsker. Jeg kjøpte nok til flere forsøk, slik at barna mine er biologiske helsøsken (kjekt hvis de eller barna deres trenger nyre eller benmarg, og øker sjansen for søskenlikhet). har et strå igjen, som er til salgs på oppslagstavlen til Stork p.t. blun-blunk. ønsker dere alle lykke til! et lite tips; statsansatte kan få fri med lønn for å hjelpe mor ifbm fødsel i to uker (fars to uker, hvor det ikke er en far). dette behøver IKKE være far. Bestemmelsen for fri er i arbeidsmiljøloven, bestemmelsen for - med lønn - er i tariffavtalen. kan være nyttig for noen av dere helt sikkert!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/page/2/#findComment-9539630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå