Gå til innhold

Flere single som planlegger Storkbarn??

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg er 29 år og singel. Planlegger inseminasjon ved Storkklinikken i jan/feb-08 Har planlagt dette i 2 år og gleder meg masse..men har selvfølgelig mange tanker rundt dette.. Er det flere i min situasjon der ute? Så kan vi snakke om det, å glede oss sammen? :)

Finnes det andre klinikker som tilbyr inseminasjon til single? Jeg vet bare om Stork. Har tatt alt av prøver og ultralyd allerede. Jeg vet det er litt tidlig, men jeg ville bare vite at alt er som det skal ;) Det var perfekt!!

Må vel regne med 4 forsøk, men håper jo selvfølgelig det skal gå på første forsøk da..

Om det er noen flere som planlegger inseminasjon så skriv gjerne. Da vi kan lufte tankene våre og eventuelle spørsmål :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8935524-flere-single-som-planlegger-storkbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er singel og har allerede startet prøvingen. Første forsøk endte ikke så bra, men jeg skal fortsette prøvingen i mai.

Jeg vet det er endel andre single her inne også.

Det finnes flere klinikker som inseminerer single. Jeg vet om Vitanova og Nordica. Begge har internettsider.

Hei du:)

Så morsomt å være i planleggingsfasen! Jeg begynte å planlegge min inseminasjon da jeg tippa 30 år. (I dag er jeg 34) Og for et halvannet år siden plotta jeg inn at jeg skulle gjennomføre første inseminasjon i mars 2007. Jeg har brukt så lang tid fordi jeg har hatt ett par operasjoner i underlivet og fertiliteten min har vært på bånn.

Jeg lyktes på første forsøk og er nå 6 uker på vei. O lykke!

Men som deg er jeg sugen på å finne noen å prate med om dette. Noen med de samme tankene, og med den samme erfaringen. ''

Ta gjerne kontakt:) (det gjelder forsåvidt de fleste her inne) Mailadr min er [email protected]

Hei

Har vært fast inne å fulgt med på spørsmål og svar, men først nå jeg registrerte meg. Er veldig kjekt med ett slikt forum syns jeg :)

Er 30 år, singel og hetro og planlegger første tur til Danmark i mai/juni. Har gått mange runder med meg selv og selvsagt funnet noen problemer med å være singel og oppdra ett barn, men tror at gleden ved å bli mamma veier opp for det meste. Og er en innstillt på å klare det går det meste bra tror jeg da :)

Hei..

Så koslig med flere single på dette forumet.

Jeg er 22 år og planlegger inseminasjon ved neste syklus. Har planlagt i over et år nå, og kjenner det å kribler i magen.

Jeg veit hvertfall om vitanova i Danmark, som også har fått gode tilbakemeldinger.

Annonse

hei :) takk for svaret ditt!! ja, det er et stort valg å ta og bli alenemor. Jeg tenker og spekulerer hele tiden, men er fast bestemt for at jeg vil gjennomføre dette. Men som du sier så tror jeg også at gleden ved å bli mamma veier opp for det meste :)

Et annet dilemma er det økonomiske. Jeg vet at det blir knapt på en inntekt, men kjærlighet og trygghet er jo gratis. Så jeg har bestemt at det skal ikke stoppe meg ;) Har drømt om å bli mamma i mange år og siden jeg fortsatt er singel, så tør jeg ikke vente i flere år til på den rette. Jeg trives som singel. En dag kan det bli for sent og..

hei :) takk for svar!! så spennende assa. lykke til med inseminasjonen :) skal sjekke ut vitanova. Det er en stressende og utrolig spennende prosess dette her!! jeg kan nesten ikke vente. mamma og pappa er ikke veldig begeistret for ideen, men dette her er det jeg som bestemmer.. hadde vært godt med støtte, men jeg må gjøre det jeg synes er riktig. Men jeg må vente til jeg har ordnede former angående fødselspenger, leil osv..

men du må ha lykke til iallefall :)

hallo :) det er så godt å lufte tankene med flere som planlegger det samme. Det er så spennede at jeg greier nesten ikke vente.. men av økonomiske grunner og jobbsituasjon så MÅ jeg vente. men vi kan glede oss i planleggingsfasen. hva sier din familie til dette? jeg ønsker meg støtte, men de er jo litt skeptisk av seg da.. men det stopper ikke meg!! Kan ikke vente til den dagen jeg tester positiv på graviditetstesten..

hei AnneSynnøve! Gratulerer så masse :) så bra du lyktes på første forsøk!! så herlig det må være siden du har gjennomgått to operasjoner.. håper du får en lykkelig tid som gravid og at alt går bra :)

jeg har tenkt endel på hvordan fam og venner reagerer. har jo fortalt det til de nærmeste, og de synes det er greit.. men litt mere støtte fra familien hadde vært greit da..menmen. så er jeg jo spent på hvordan det blir å være alenemor, økonomisk, folks reaksjoner, hvordan jeg skal forklare barnet dette osv.. mange tanker som surrer.. og selvfølgelig om jeg lykkes i å bli gravid da..

hei,er 36, jeg planlegger tur i juni..

Skal til Stork, da de er de eneste som tilbyr kjent donor, hvorfor vet jeg ikke men de andre har svart at de ikke tilbyr kjent donor

(vitanova og trianglen)

mine nærmeste og venner syns det er kjempespennende, og støtter meg i mitt valg. Og som nevnt har jeg som singel valgt å bruke kjent donor, da det blir mest riktig for meg, synes barnet skal få velge selv om det vil vite hvem donor er.

Annonse

så bra alt var bra på prøvene :) hvor mange forsøk er du innstilt på at du trenger? alt var bra på mine prøver også. men trenger jeg å dra til gynekolog rett før jeg drar til danmark også, siden det er 8 måneder til pr. idag? for å vite hvilken dag jeg skal insemineres? eller holder det å ta eggløsningstester?

Hei igjen :)

Har fortalt det til mamma og 2 venninner, og de er veldig positive. Den ene venninnen hadde faktisk tenkt tanken på at det var noe for meg før jeg tenkte på det :)

Jeg har tenkt å prøve hos Vitanova, skal ha samtale neste onsdag - gruer meg litt må jeg innrømme.

Så artig at det er så mange single i samme situasjon.

om du tester positivt på el-testene trenger du ikke gå til gyn før du skal reise. noen gjør det for sikkerhets skyld. du planlegger ikke eksakt dag så lang tid i forveien, det er nesten umulig i og med at e-l og mens kan forskyves underveis. men du skriver på papirene du får og i tlf-samtalen(evt oppmøtet i Dk)i hvilken måned du har tenkt å komme.

Jeg får kaste meg på her, 38 år og single, vært flere turer til Stork men nå på lørdag skal jeg prøve Nordica for første gang. For min del ser det ut til å ta litt tid før jeg får det til, så jeg er glad jeg fikk tips om Nordica siden de er mye billigere enn Stork (2300 dkr i stedet for 3950)

Gleder meg voldsomt til å reise på lørdag, men det har vært forferdelig mye stress denne gangen... byttet gyn, startet med pergo, så viste det seg at økonomien ikke var helt på topp plutselig så jeg har måttet grave opp noen bortgjemte kroner. I går fikk jeg sjekket påskeegget mitt - som forøvrig nærmest glitret så fint var det ;-) - og fikk resept på eggløsningssprøyte. Men da jeg kom hjem og sjekket sprøyta viste det seg at de hadde solgt meg en sprøyte som var gått ut på dato! Heldigvis har jeg funnet et annet apotek som har en ny, så jeg rekker å sette den i kveld - men dette var liksom litt dråpen for meg etter flere dager med dårlig søvn. Har tilogmed teite drømmer om at eggene mine er BORTE! *bluss*

Har fortalt det til et par venninner som støtter meg veldig, men hadde i utgangspunktet tenkt å holde familien utenfor inntil jeg fikk det til. Men plutselig en dag foreslo søstern at jeg burde prøve Stork - og blei litt lang i maska da jeg fortalte jeg allerede hadde vært der mange ganger ;) Foreldrene mine vet fortsatt ingenting (håper jeg), men jeg er sikker på at de vil støtte meg uansett. De er helt sjuke etter barnebarn :-o

Lykke til med prøvingen deres og kryss fingrene for meg og påskeegget :-D

heihei :) så spennende assa.. lykke til.. håper håper håper det går den her gangen.. prøv å roe deg ned så godt du kan.. pust og ta det med ro.. tror det er viktig med et rolig sinn og en avslappet kropp.. men det er vel veldig vanskelig tenker jeg.. du må fortelle hvordan det gikk og inntrykket du fikk av nordica.. bruker de en annen metode ved inseminasjon der? som øker sjansene? og har de de samme reglene med tanke på tester osv? kan man komme med ønsker om f.eks brune øyne? er det ganske likt? jeg tror det er lurt å prøve en annen klinikk :) du må fortelle hvordan det gikk assa. er spent på å høre.. krysser fingre for deg. Tenk positivt!! Jeg skal prøve å holde det for meg selv jeg og. det blir ikke enkelt, men jeg tror det er lurt. god tur på lørdag :)

Mange takk :-D

Ang å holde det for seg selv, så anbefaler jeg å finne noen å dele det med. Du kommer til å trenge noen å "plage" med frustasjoner, forventninger og gleder. Mine stakkars venninner (og nå også min søster) blir spamma med sms når jeg vaser rundt alene i Kjøben, og uansett hvor godt jeg trives i min status som singel så må jeg innrømme jeg til tider kan føle meg ganske alene akkurat der og da. Så en heia-gjeng gjør godt for psyken.

Jeg ble forresten spurt om ønsker for donor da jeg snakket med dem på tlf i går, du kan komme med ønsker om øyefarge, hårfarge, høyde og vekt. Men jo flere ønsker du har jo vanskeligere blir det også for dem å finne en match som passer.

jeg trives også som singel. men det er jo stunder da jeg føler meg litt ensom.. var inne på nordica sine sider nå. der var det masse info. tror jeg trenger lang tid for å lese gjenom sidene. jeg fant ingenting om inseminasjon til single da? og ingen plass der jeg kunne skrive en mail til de? må jeg bestille legetime for å prate med de kanskje? eller var et bare jeg som ikke fant fram.. vl helst skrive mail siden det er en stund til jeg skal dra, og tror jeg har vanskelig med å skjønne dansk..hehe! nei, jeg må vel studere sidene deres litt til. bra det er billigere da :) vet jo aldri hvor mange forsøk jeg trenger!!

De bryr seg ikke om at du er single, har allerede spurt ;-) Forøvrig er visst loven rundt inseminering endret i Danmark, sånn at også leger kan inseminere kvinner som "ikke lever sammen med en mann". Veldig flott for oss single og/eller lesbiske da vi plutselig har mange flere å velge mellom for å få hjelp!

Hvis du vil skrive til dem kan du bruke [email protected] (adressen står på den siden der du kan legge inn spørsmål til legen)

Jeg er 21 og har lyst på barn men skal vente noen år enda Trur jeg, Har aldri hatt fast følge og trives best alen e derfor tror jeg det blir tur til Dk for meg. er der noen som har interrnettadressen til de andre klinikkene? har adressen til stork.

Kvinne 35 år, hetro og singel planlegger å begynne undersøkelsene/ forberedelsene til inseminasjon til høsten. Må gjøre meg ferdig med noe videreutdanning og forhåpentligvis får jeg meg en jobb med litt bedre arbeidstid som er mere egnet for alene mor! Har begynt så smått å samle meg litt informasjon ang inseminasjon og evt IVF. Kan tipse om en flott artikkel i bladet foreldre og barn, homofil mann og stolt pappa!

det er så herlig med en sånn side!! får jo svar på alt jeg lurer på jo ;)

takk for mailadr. skal skrive til de idag. greit å sjekke de muligheter som finnes. det er 2300; pr inseminasjon. hva kommer i tilegg? utenom reise da selvfølgelig.. hva koster journalsamtale? ligger nordica sentralt i københavn eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...