Gå til innhold

Gutt eller jente?

❤lille stjerne❤

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvilket kjønn det er på den lille i magen min ennå, er veeeeldig spent på å få vite det om 3 uker, og begge deler kommer til å bli mottatt med stooor glede. Jeg venter en unge jeg liksom, om det er en jentunge eller guttunge er ikke så store forskjellen for meg. Alle barn skal jo ha oppdragelse, nattaklemmer, svømmetimer, skrubbsår og omgangssyke enten de er gutter eller jenter.

Det er visst veldig mange følelser og meninger ang dette med kjønn og jeg skjønner ikke helt hvorfor liksom? For barn er jo så forskjellige uansett, det finnes tøffe, sterke, store, rampete jenter og puslete, små klengete, snille gutter. Det er liksom ingen ting man kan gjøre med en jente og ikke med en gutt og motsatt (bortsett fra at gutter sjelden liker å gå i kjoler og rosa da). Men jenter kan spille fotball og ishockey og gå på karate og gutter kan drive med dans, turn eller riding, sånne ting kommer jo an på barnets interesser og talenter og hva man introduserer dem for mener jeg. Så hva er egentlig den store forskjellen på å ha en sønn eller en datter?

Fortsetter under...

Hei.

Vil gjerne fortelle deg hvorfor akkurat jeg så gjerne vil ha ei datter..

Jeg fikk mitt første barn når jeg kun var 18år,en gutt.Og 5år senere fikk jeg min andre sønn.Alle mine venninder har fått jentebarn,en etter en!!

Og så klart jeg også ønsket meg ei jente for å "smette" inn.

Men ettersom jeg ikke fikk noen datter,har jeg slitt forferdelig psykisk i mange år nå.Er helt usosial og går nesten ikke ut.

Selvfølgelig elsker jeg mine sønner,men er det så jævlig å ønske seg en datter også da???!!!

Jeg har gått ned mange kilo,og nesten tenkt på at livet er bedre på den andre siden..Ingen skjønner meg..

Sliter med nerver og angst hver dag.Hvorfor kan ikke folk skjønne at noen ønsker seg en datter??....Synes vi burde få det.Særlig når det går på helsa løs.

Hei du anonym.

Jeg skjønner veldig godt at man kan ønske seg et bestemt kjønn. Synes også det skal være lov å si det.

Men helt ærlig, med dine problemer, synes du virkelig at det er et sunt miljø å sette et nytt barn til verden i?

Dine problemer løses garantert ikke av å føde ei jente. Det betyr ikke at du ikke skal få ønske deg ei jente eller prøve en gang til, men du må tenke litt på hva du legger på denne lille jentebabyen. Skal hun ha ansvar for angsten din, dine usosiale tendenser, psykiske problemer osv? Skal hun liksom ordne opp i livet ditt?

Annonse

Kjære Anonym.

Nei, det er ikke galt i å ønske seg det ene eller andre. men hvis du leser det du skriver, så høres det jo litt "vilt" ut.

ellers er jeg enig med HI, synd det er så stort fokus på kjønn. alle snakker om dette kjønnet hele tiden.

Kan godt innrømme at jeg noen ganger tenker på hvordan det vill være å ha en jente, men innerst inne blir jo ikke det noe annnerledes en å ha gutt!!!!!

Eneste forskjellen er klærne. men man får jo ikke barn pga klærne!!!

og det med at man får "venninne" forhold til sin datter som voksen er bare tull!! det behøver ikke skje en gang, det kan like gjerne at man får et inukt forhold til sin sønn

Kjære deg...

Får tårer i både øyne og halsen av hva du sier..Snufs..

Er sikkert dum jeg..:(

Har rett i hva du skriver...men hva synes du jeg bør gjøre da??

Er så glad i gutta mine,men vil også ha en datter..

Får kun nederlag om dagen:(

Jeg hadde trengt ei venninde som deg!..Bækket meg opp litt.

Takk for svar....:)

Du er ikke dum, bare veldig opphengt i jentetemaet. Og hvis du har flere venninner med jenter, så regner jeg med at du sikkert får høre om rosa prinsessedal dagen lang innimellom. du hadde trengt venninner som har guttebarn også.

Klart du er glad i gutta dine, og klart du også synes det hadde vært spennende med ei jente, vi er da bare mennesker som blir påvirket av alt rundt oss.

Jeg veit ikke hva jeg har i magen min, om 5 uker får vi vel svaret, og har stadig fått høre at vi håper vel på jente nå? da blir jeg litt irritert: for jeg skal ha en bebi, et menneske, som vi har laget, som vi skal elske. og det pleier jeg å svare: man får det man får.

men jeg tenker jo på at det hadde jo vært moro med jente, og jeg veit ikke hvorfor. det er vel noe de fleste tenker. men jeg blir jo akkurat like glad for en gutt.

Det eneste jeg kan råde deg til å gjøre er tenke at du vil ha en bebi til, men at du må være klar over at det ikke sikkert blir en jente, men DIN BABY. Og det er jo lov å prøve kjerringråd for å få et bestemt kjønn, men om det virker veit ikke jeg. vi har bare "jompa" ivei, og det som kommer det kommer:)

Er det ingen venninner du kan snakke med? tror du hadde trengt det.

klem

• 2 uker senere...

enig me skal ikke ver veninne me barna me e her for å lera di rett å galt enkelt å greit,å setta grenser å da er man ingen veninne....samma ka sjønn,har ein deilig gutt på 8 år snart å han e skikkeligt mammadalt å jeg er kjempe heldig som har en frisk gutt!!!! guttar kom me de!!!

Hmmm...greit nok å ønske seg en datter når man har sønner fra før. Ingen problemer med å skjønne at noen synes det er artig å få oppleve begge deler. Men hvis du sliter psykisk pga det så synes jeg det høres skummelt ut. Burde du ikke søke hjelp for det og bli bra før du evt setter flere barn til verden? Og hvis du blir gravid og det er en gutt til, hva skjer da? Og er du sikker på at det å få en jente vil løse dine problemer? Selvom dine venninner har barn som er jenter så har dere jo mye til felles i og med at dere har barn. Du kan kanskje prøve å bli kjent med noen som har guttebarn også? Jeg tror du har fått en slags urealistisk oppfatning av at det er et himmelrike å ha en datter og at det vil løse alle dine problemer og gjøre deg lykkelig.

MEN: Det var nå egentlig ikke det jeg spurte om i innlegget mitt da. Mitt spørsmål var egentlig hva som er forskjellen på å ha en sønn eller en datter? Hva gjør at det ene ønskes mer enn det andre?

Til deg som mener du har fått psykiske problemer fordi du ønsker deg en datter:

Tror neppe det ønsket alene er eneste årsak til både angst, depresjon, isolasjon og ønske om ikke å leve. Høres ut som du har ganske kompliserte problemer, som du trenger profesjonell hjelp til å håndtere. Å få en datter vil neppe få disse problemene til å gå over. Syns også du bur vurdere om du i hele tatt bør få et barn til når du er i den situasjonen du er i nå. Å vokse opp hos foreldre med psykiske problemer kan være svært belastende for barn, og gjøre barna utsatt for å få problemer selv.

Annonse

Jeg ønsker meg jo ikke en datter FREMFOR sønnene mine!!

Når man har gutter såklart man også vil ha en datter.

Og når det går ann å gjøre noe med det,så hvorfor ikke prøve?

Jeg er ingen "jåledukke",så ønsker meg ikke en jente bare for dill dall.

Det må være noe dere andre har hatt så veldig sterk trang til å gjøre også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...