Gå til innhold

Jeg blør...................... =(


*smil* m/ snupp06 & gutt 07

Anbefalte innlegg

Hadde en dødfødsel og en SA før jeg fikk datteren min. Nå er jeg gravid igjen og har håpet på at dette skulle gå.. Men det ser dårlig ut nå... =( Blør foreløpig bare litt.. Hvor vanlig er det i uke 5-6?? Og er det noe håp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare innom og kikker jeg, holder til på 2. tri.

Det er fortsatt masser av håp for deg......selv om du har blødninger!

Jeg hadde blødninger fra uke 5 og til uke 18.........og nå er jeg i uke 25 og alt er bare bra!

Prat med fastlegen din og be om og få en innvendig ultralyd på sykehuset snarlig, så får du det,det gjorde jeg!

 

Ønsker deg masse lykke til..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 5/6 kan det fortsatt være festeblødning trodde jeg. Jeg blødde i uke 8-9 med noen dagers mellomrom. Ikke store mengder men var veldig urolig. fikk tidlig ul i uke 11. Da såg alt fint ut og det gikk ikke ann å se hva som var grunnen til bl. Forstår veldig godt at du er engstelig.. spesielt etter det du har gjennomgått.. men det er jo forskjell på blødninger, er det ikke store mengder går det nok fint. Ring legen å be om ul. med en gang! Jeg syntest det var grusomt å vente de ukene jeg måtte. De tar nok ekstra hensyn til deg etter hva du har gjennomgått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i alle fall innom å kikker...har ei jente på tre mndr. hadde små blødninger når jeg var gravid, var vel omtrent på samme tid som du og bare en gang. Legen sa at så lenge jeg ikke hadde styrtblødning og kontraksjoner var det nok bare blodrester fra livmoren. Det stemte. Hadde en sa tre måneder før dette så jeg var selvfølgelig kjempe redd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

 

Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene. Det går helt fint med det fosteret som er igjen, så fortvil ikke. Det kan være en forklaring på en tidlig blødning, men behøver ikke å være det. Ofte vet man ikke hva grunnen var. Forskning med ultralyd har vist at det ofte befruktes flere egg, men at de fleste går til grunne slik at det bare blir ett barn som bæres frem.

 

Klipt ut fra uke til uke her:) Sikkert ikke store trøsten men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...