Gå til innhold

Oj oj så lei meg jeg er!!! Og pokker ta Pergotime kuren!!

Anbefalte innlegg

Nå sitter eg å griner mine såreste tårer, så kjempelei meg for at mensen kom idag. 5 dg på overtid!!! Den er alltid presis. Gjett om eg har fantasert om stor mage, kvalme, navn, fødsel og alt mulig som følger med ønsket om å få barn. Inni meg har eg sagt at eg bør slappe av, at det er sikkert min første dose på pergotime som klusser til hormonene. Men så ringte eg gynekologen min igår og hun sa at den pleide ikkje å gjøre det og at eg sikkert var gravid. Fy søren så skuffet eg er idag når det viste seg at det var feil. Så nå vet eg det og dere andre også at pergotime utsetter syklusen noen dager. Sannsynligvis var el seinere, og vi hadde sex til 'feil' tid. Alt helt forgjeves føler eg nå. Idag er eg drittlei av prøvinga og har ikkje lyst på mannen min lenger. Blir sint på han fordi han ikkje klarer å befrukte meg. I min ungdom har eg vært gravid og eg vett at eg kan få barn. Vi har sjekka spermen hans og den va ok sa gyn. Men nå begynner eg å lure...Tenk viss vi skal gå barnløse i livet..ånei det vil eg ikkje!! Mange mener vi kan adoptere men eg vil ha mine egne og kunne oppleve de forandringene i kroppen som skjer av å bære fram egne barn.

Dette ble langt men det hjalp. Tårene har størknet på øyevippene og eg får lese litt mer her om andres erfaringer.

Viss noen har gode råd for neste pp så gi meg dem gjerne. Skal vi la være en måned eller bare prøve videre? Skal eg ta pergokur nr 2 eller vente til neste mnd? Off nå blir sikkert el vanskelig å finne så lenge syklusen min er annerledes...eg som var så glad for at eg hadde presis 26 dg hver mnd..ååååååååå åltså!!:(

Fortsetter under...

Jeg tenkte at jeg nå skal skrive litt om min historie. Det begynnte i 2004, vi var så glade for at vi skulle endlig prøve å få en liten en. Månedene gikk, men jeg ble ikke gravid. Etter ett halvt år begynnte jeg å lure på hva det kunne være, vi var jo berre 18 år. Tiden gikk, å jeg ble mer å mer frustrert, jeg visste vi traff EL HVER mnd. Etter 1 år kjennte jeg hvor sliten jeg var. Jeg hadde ikke gjort annet en å gråte den siste tiden, et lite barn var så høyt ønsket.

Jeg tok kontakt med legen og ble henvist til gynekolog. Mannen min tok sædprøve som viste seg å være helt fin. Hos gynekologen fant hun ingenting unormalt da hun sjekket meg med invendig UL. Hun tok noen blodprøver for å sjekke hormonene mine. PANG!!! der ble det slått i tryne mitt. "Du kommer mest sannsynlig aldri til å bli gravid. Du har flere blodprøver som er helt utenfor normalen. Disse viser at du har for dårlige egg, de blir berre ødelagt når de blir befruktet, samtidig vil de ikke kunne feste seg i livmoren". Kan tro jeg ble paff.

jeg gåt så tårene trillet, tenk å få vite noe sånnt i en alder av da 19 år. Gynekologen bestemmte seg for å gi meg pregotime. Hun mente at disse kunne kanskje klare å bedre eggkvaliteten min LITT. Jeg hadde i tillegg til dette nå begynnt å gå til akupunktur. Akupunktøren hjalp meg med de mest utrolige ting. Da første mnd med pergo var over, var jeg utrolig skuffet, jeg ble ikke gravid. Jeg tenkte at nå er det over for meg. Livet ble tøffere å tøffere, å jeg kjennte at jeg var i ferd med å bli deprimert.

Påsken kom, å alt jeg kunne tenke på var å få ett lite barn. Jeg hadde allerede gråtet i 1 år berre av å se andre gravide eller barn. Livet var grusomt. Påsken var første pasue mnd etter første pergokur, jeg hadde abselutt ingen forventninger. Vi skulle rett etter påske på samtale om prøverør som vi skulle få utføre mnd etterpå. Heller ikke her hadde vi stor kjangs for å få det til, med andre ord, det så dårlig ut for oss. IKM kom å jeg hadde ingen planer om å ta noen grav.test denne gangen, hadde brukt opp så mange på berre tull. Men på kvelden merket jeg at jeg berre hadde en igjen. Da fant jeg ut at jeg kunne da berre bruke den opp.

Da resultatet kom, så jeg at det var 2 streker der, tenkte ikke så mye over det egentlig.Jeg kastet den rett i bosse. Enda senere så kom jeg til å tenke, "var den virkelig positiv"???Jeg spurte her inne, å det mente de. Jeg lå våken hele natten å tenkte, skulle kjøpe CB digital neste morgen. Da jeg kom hjem med en ny test, så sprang jeg på do. Å jeg fikk mitt livs største sjokk, den var POSITIV, tårene berre trillet, min drøm var godt i oppfyllelse. Dette var dagen før jeg skulle til prøverør, vi hadde klart det på egenhånd ved hjelp av pergo og akupunktur.

Poenget mitt her er, ikke gi opp, du blir gravid når du minst venter det; TRO meg. dette var den måneden jeg IKKE ventet det i det hele tatt.

Ang pergo, så fikk jeg litt lengre sykluser, altså senere EL. Jeg vurderte selv å ikke bruke dte, men angrer ikke nå på at jeg brukte det. Nå sitter jeg med en 4 mnd gammel jente.

Lykke til

Uffda, snaxie, dette var triste saker... Skjønner veldig godt at du ble utrolig skuffa, særlig siden gyn sa at mulighetene var store! (De burde virkelig ikke gi sånne forhåpninger, da blir man jo enda mer skuffa når det ikke skjer.)

Jeg kjenner ikke noe til pergo, så der kan jeg ikke gi deg noen råd. Men jeg kjenner til ustabile sykluser og det å sette inn støtet på feil tidspunkt. Gjorde det de to første pp, trodde el var aaalt for tidlig. Forrige pp hoppa vi over/prøvde ikke så hardt, men jeg testa med el-tester for første gang. Og fant el! Fikk nemlig tr i dag, og det er 12 dager etter positiv el-test. Har du prøvd el-tester? Kan jo være en ide å teste med de fra dag 11 eller noe sånt? For meg er det iallefall en betryggelse å vite at vi i det minste har sex på riktige dager i forhold til el...

Du må vel bare kjenne på deg selv om du vil fortsette inn i en ny pp med en gang eller ikke. Men nå som du vet at pergo kan forskyve syklusen så er du jo forberedt på det til neste gang? Vet i allefall at jeg ikke hadde klart å vente. Kan vi ikke ta følge neste pp, vi som fikk tr på besøk på samme dag og greier? Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. : )

Hei Snaxie!

Vet hvor skuffende det er á hápe og hápe og plutselig fá tanta pá besök. Du har lov til á väre lei deg, men tenk ogsá at etter tanta kommer det en pp til :-)

Ikke bli sint pá mannen din- stakar- det er jo ingens feil. Av og til skal det bare väre vanskelig... Og fár han vite at du föler/tenker sánn sá blir det nok bare verre for han ( og soldatene...)

Spiren min satt pá 3 pp etter á ha sluttet pá pillen. Trur det beste er á kose annenhver dag fra tanta drar og flere dager forbi forventet el... Er veldig lett á bomme hvis du pröver á regne deg frem til eksakt dato. kanskje har den allerede värt... kanskje kommer el senere enn du trur...

Lykke til neste pp!

Háper den sitter da :-)

hei hei

skjønner frustrasjonen din....og at du er litt småsint på mannen din.. det blir så mye enklere å ha noen å legge skylden på... da blir d liksom litt lettere å akseptere.

Vi har prøvd i snart 1 år, og tro meg det har vært mange pp med både 2 og 3 uker på overtid over ikm... og allikvel har den hersens tanta kommet. og man er like skuffet hver gang.

Man går jo å drømmer om alt en graviditet innbærer, drømmer om fancy barnevogn, smugkikker på babyklær og bare drømmer om den dagen man kan begynne å kjøpe. og den dagen man kan kose på magen og vite at inni der bor det et lite nøst=)

men våres dag kommer, det er jeg sikker på.

ta neste pergokur også du. og ikke ha sex bare i det du antar er din fruktbare periode.. prøv med sex annenhver dag, og slapp av..

det er det viktigste..å slappe av..selv om det er vanskelig.

ta en shoppingtur og handle bare til deg selv. en dag på spa eller hjemmepleie, avslappende bad med duftlys, lavendel og en kopp te med honning, og klingelingmusikk i bakgrunnen, får deg til å finne en indre ro i kroppen din, som kan vare lengre i kroppen din enn i sinnet..

krysser fingrene for oss begge xxx=)

Annonse

Å for en alldeles gripende historie Lulla!! Så fint at det ordna seg for deg når det såg svart ut.:) Så søt den lille jenta di sikkert er. Lurer meg på hva hun heter.

Selv så er jeg 33 år. Føler meg gammel ut i forhold til det å ville ha mitt første barn. Jeg skal fortelle deg noe jeg ikke er stolt av. Som jeg nå tror jeg blir 'straffa' for. I yngre alder valgte jeg å ta 2 aborter. Fordi jeg følte meg ung og uansvarlig ut. Det har altså ikke vært problemet for meg å bli befrukta før nå. Jeg angrer ikke på abortene men har hatt en syk tanke om at når jeg virkelig vil ha barn så blir det vanskelig pga min fortid. Og det føler jeg nå at det faktisk er også. Tankene mine er negative og det hjelper så klart ikke heller. Sikkert ekstra gale idag når tr kom.. så imorgen en ny dag og nye muligheter. Kjæresten er bortreist og heldigvis for det. Så kan jeg rase og grine for meg selv og være blid til han kommer hjem på lørdag.

Tuuuuuusen takk for fin og løfterik historie!!!!!

Kos deg mye med prinsessa di!:)

Jeg forstår at du ikke ser lys i tunnelen, det gjor ikke jeg heller. Jeg er helt sikker på at du helt sikkert kommer til å bli gravid, du har vert det før. Du må ikke gå rundt å tenke på de abortene som du har tatt, gjort er gjort, det er berre slik. jeg har tro på at du kommer til å klare det, berre gi det litt tid

Så leit Snaxie!

Ble ganske lei meg i dag jeg også - tok ny test i dag - igjen. Den var negativ i dag også! Hadde litt spotting i dag også, håper det ikke blir mer...

Symptomene er her ennå så et lite håp finnes...

Forstår at du er kjempeskuffa! Det blir jeg også om tanta kommer for fullt. kommer vel ekstra mye også dersom det er SA?? Ikke vet jeg?

Lykke til med videre prøving!

Heia Babygullz!!!

Det gjør så godt å få lest alle svarene jeg får her inne. Humøret e betraktelig lettere fordi jeg kan åpne meg til andre som forstår. Jeg er den eneste i mitt nettverk av venner og familie som er babyklar. Og det er slitsomt å ikke ha noen å dele alle tankene med. Selvfølgelig får kjæresten min høre alt om dette fra el til forandringer i sekret osv.. sikkert til det kjedsommelige. Men vi er to om dette og han må bare holde ut. At jeg er sint på han skyldes litt at han ikke har sex med meg så ofte jeg ønsker heller fordi han er så utslitt pga jobben sin. Etter mai mnd blir det bedre og jeg håper vi får opp piften i senga i sommertiden.

Hvorfor går det så lenge som 1-2 uker overtid på mensen din? Har du ikke regelmessig kanskje? Det må være ganske frustrerende ja..

Selv jobber jeg i barnehage. Idag når tr kom på jobben måtte jeg løpe og gråte på do og syntes ikke det var gøy å passe andre sine barn.

Men jeg skal prøve å slappe av. Takk for gode tips! Å ha sex annenhver dag får vi bare ha selv om spontaniteten blir litt borte men men...det hjelper nok. Og en dag på spa hørtes fristende ut!:) har faktisk aldri prøvd det og tenker at det kan gjøre underverker for meg og sinnet mitt. Som en ganske energisk person trenger jeg å lære meg litt avslapningsteknikker.

Fingrer og tær krysser jeg for oss begge!;)

Heia Tasselur!

Vi kan godt ta følge på neste pp.:) Du kan gi meg tips til hva dere gjør hehe..;) El tester har jeg prøvd i 2 pp bare. De andre har jeg regna ut på dager siden min mens er presist 26 dg. I denne perioden prøvde jeg litt halvhjerta dvs ikke hver dag men bare 4 dg og ikke etter hverandre. Og ingen el viste seg. Så jeg bomma nok på dagene. Og jeg kjente på kroppen at el kom etter de dagene jeg hadde tenkt. Sa det til typen og men da hadde vi dessverre ikke sex. Om du kan svare meg på om el tester kan vise el 2 dg etter hverandre? For første pp så fikk jeg positivt utslag, og for sikkerhets skyld testa jeg andre dagen og, men da viste det ingenting. Syntes det var rart. Er det vanlig?

Jeg bestemmer meg for å prøve denne perioden og. Har ikke sett kjæresten på en uke og han kommer på lørd. Så vi må kose oss i 2 uker i strekk..giiiiisp! Håper han holder ut!;)

Lykke til du også. Takk for fint svar. Det hjelper som bare det.:)

Ja Lillen det er fryktelig leit!:( Håper du slipper unna de store mens blødningene og at du har en på vei. Frustrende med alle de negative testene. Forstår ikke helt at dere klarer det. Da vil jeg heller leve litt i uvisshet...eller kanskje det bare blir verre då.. hmm..vet ikke helt..

Sa har jeg ikke iallefall. Blør som normalt og har kjipe smerter i rygg og mage. Jævla dritt rett og slett!! og unnskyld språket!:(

Ha en fin kveld! Følger du med på Lost?? Det gjør jeg og skal kose meg med det ikveld.:) Det er så spennende! Får tankene mine over på andre ting i allefall.;)

Heisann snaxie!

Så godt å se at du har fått opp spiriten litt! Og moro at du gyver løs på en ny pp. Nå må nok kjæresten til pers, ja! ; ) Det virker jo som om du har rimelig god kontroll på når du har el, ut fra signalene kroppen din sender. Så neste gang får dere bare bite tenna sammen og hoppe til køys når smertene setter inn. Og det er jo ingen ulempe å sende noen bataljoner i fronten i forkant heller. ; )

Jeg har bare testet for el en pp, men har lest at andre her inne har fått positiv el-test to dager på rad. Mens andre igjen må teste både morgen og kveld rundt el for å få utslag. (Dvs får ikke utslag hvis de tester kun morgen eller kun kveld.) Så det er nok ganske forskjellig! Jeg fikk utslag kun en dag.

Hender jeg snoker rundt på alle mulige innlegg her inne, og synes å huske at det er flere som har brukt pergo som har fått lenger sykluser pga det. Så det er mulig at det er ganske vanlig. Men det er helt sikkert andre som vet mer om det!

Skal vi se, da er vi på dag 1 i dag, og planlegger for å ihvertfall sitte med positiv test på 17. mai! Ok? ; )

Annonse

Hei Snaxie:)

Jeg skjønner dine frustrasjoner og man vet ikke hvordan du har det med mindre man har opplevd å slite selv.

Som en eks-sliter tenkte jeg å gi deg en solskinnshistorie:

Vi prøvde i 14 mnd før vi fikk skikelig utredning på sykehuset med innvendig UL. Til da hadde jeg ustabilse sykluser og gikk opp til 4-5 mnd mellom mensen noen ganger. Sambo testet sæden og den var gullfin heldigvis. Gyn fant ut at jeg ikke hadde EL på egenhånd og at livmoren er todelt og vi måtte mest ss ha prøverør. Jeg ble satt på venteliste for lapraskopi og hysteroskopi, Men de skulle nå prøve å hjelpe meg i ventetiden med pergotimebehandling. Vi startet med friskt mot og krum hals i 1. pp med pergo. Fikk beskjed av legen om at vi skulleha sex annenhver dag fra dag 10-20 i syklusen. Dersom jeg ikke hadde fått mensen innen dag 35 i syklusen kunne jeg ta en test. Dersom denne var negativ skulle jeg ta en pausemnd før ny kur (gikk på doble kurer). 1 pp gikk rævva og frustrasjonen kom tilbake igjen...... Var forøvrig tungt å gå på pergotime pga alle bivirkningene som til forveksling kunne sammenlignes med gravid-symptomer...

Vi hadde en pasemnd med sex annenhver dag fra dag 10-20 og gikk på nytt på trynet med mensen. Fikk mensen på dag 32 i 1. pp og dag 31. i 2. pp (hadde på de korteste syklusene 26 dager). i 3. pp hadde vi tatt ny kur igjen og hatt sex 1 gang bare (jeg hadde skadet meg ganske stygt på dag 8 i syklusen og ble liggende med knusningsskader og nyoperert på sykehuset il dag 12) Det ble derfor ikke så mye sengeaktivitet naturlig nok. Men vi fikk da til 1 gang på dag 17 eller 18 (da jeg hadde EL) og jammen meg fikk jeg positiv test på dag 30 den syklusen. Kunne bare ikek tro at det var sant! Etter 18 mnd slit og tårer og gjentatte skuffelser så skulle det plutselig bli vår tur likevel

Fikk inkalling til lapraskopi og hysteroskopi når jeg var 2 mnd på vei, så dette måtte jo avb. Og nå sitter jeg her med bulsende mage,. 7,5 mnd på vei og kan fremdeles ikke tro at det er sant.....

Så kjære deg; det er vanlig at syklusen blir forlenget og at EL er mellom dag 16-22 tror jeg det var. Pergo er ikke løsningen for oss alle, men som du ser har det hjulpet mange. Jeg håper at du klarer å finne motivasjon og styrke til å stå på en stund til og at du ikke lar skuffelsene ta knekken på deg. La deg selv være deprimert et par dager når mensen kommer og det er utrolig, men vi finner alltid ny motivasjon etter noen dager..... Men det hjelper å gråte litt!

Håper det går bedre med deg og at du snart sitter der med en liten spire i magen din du også:)

Stor klem fra meg!

Hei Maddemor med snart baby!;) Ingen spire nå akkurat. 7,5 mnd og sikkert god og rund eller?;)

For en fantastisk rørende historie å lese! Takk for at du har tatt deg tid til å fortelle dette til meg. Jeg blir så trist når jeg leser hvor mye smerte en skal gå igjennom bare for å ønske seg det naturligste av alt: nemlig barn. Så blir jeg glad når det tross tunge tak gir resultater allikevel. Jeg synes dette forumet og internett er kjempebra. Mange som kjenner seg igjen i andre her inne.

Jeg skal fortsette med pergoen i 2 pp til. Fikk resept for 3 mnd. Nå må jeg bare forandre på dagene på kalenderen min og forvente el senere. Godt å få sånne gode informative svar. For gynekologen min informerte meg ikke. Hun ga meg bare resepten og thats it. Alt jeg har trengt å få info om har jeg brukt nettet til. Allerede i dag er humøret bedre. Heldigvis for både meg og typen min er jeg ikke en av de som sturer lenge. Jeg er klar for ny giv og har tenkt å slappe mer av i neste pp. Også være nære og kose oss i såkalte ufruktbare perioder.:)

Tuuuuuusen takk igjen for nydelig historie og info om pergo. Du må stelle godt med deg selv de siste ukene før fødsel. Meditere og forberede deg. Masse lykke til og gratulerer med snart baby! Heldiggrisen.;)

Godkveld Tasselur!

Ja given er tilbake. Hjelper å grine og rense systemet litt. Nå er jeg fit for fight! Og det hjelper å snakke om det til dere. Selv om jeg ikke kjenner dere bare at det er noe vi har til felles hjelper.

Jeg får kjøpe inn en haug med el tester og utifra min nye pergosyklus teste som bare det. Typen min er enig i at vi er ivrige i denne pp og viss det ikke går tar vi det rolig i neste. Vi får se...;)

17 mai får vi se om det ligger an til gode nyheter for oss begge! Så deiligt det hadde vært. Jeg tror jeg hadde blitt en lykkelig kvinne da!:)

Nå vil jeg ønske deg en godnatt!! Opp imorgen og ta vare på 19 barn i barnehagen min. Så god trening har jeg iallefall.

Natti!

joda, magen er stor og rund nå... helt merkelig følelse altså:) Gled deg til det blir din tur; for det kommer nok til å skje deg også til slutt:)

Synes det var dårlig av din gyn å ikke informere litt nærmere om syklus, bivirkninger og muligheter rundt pergo. Det kan være ganske heavy å gå på pergo sånn psykisk sett og da er det greit å være litt forberedt på hva utfallene kan bli. man er ekstra varsom og tander og da blir nedturen ekstra vanskelig å takle når det resultatet du ikke ville se plutselig står foran deg.... dessverre...

Vet ikke om du har vært inne på forum for slitere her, men der er det veldig mange pergobrukere som vet nøyaktig hva du går gjennom. man har gode dager og man har dårlige dager og det tror jeg virkelig man må tillate seg å ha i en sådan stund. Det som er så fint med sliterforumet er at folk der inne forstår deg litt letter og de er så flinke til å hente deg opp fra kjelleren igjen når dagen føles bare dritt.

Bare et tips.....

Godt å høre at dere ikke er av den langsturende typen og at dere klarer å finne ny motivasjon igjen:) Det er så mye lettere å takle dette sammen da også! Ønsker deg uansett masse lykke til i jakten på deres etterlengtede baby og krysser fingrene for at du kommer snart etter.

Tusen takk for alle lykkeønskninger forresten! Prøver å forberede meg,men det er slett ikke enkelt når jeg aldri har gjort dette før:) Det skal nok gå bra uansett tenker jeg.

Stor klem til deg!

Hei Maddemor!

Du virker så himla kjekke ut!! Idag skrive eg bare dialekt. E liksom ikkje heilt meg å skrive på bokmål. Snakke sjøl haugesund dialekt og flyten i skrivinga går fortere når eg ikkje trenger å tenke på bokmål.

Ja syns sjøl at det var merkelig og litt for lettvint gyn ga meg pergo. Uten et ord om ka det var, bare at viss ikkje dette funka så måtte me bestille ny time hos henne. Det ble i litt sånn hastverk at hu ga meg resepten så kanskje derfor de sparsommelige oppl.Eg leste sjølsagt

på bruksanvisning og fekk mer viten av det. Eg ska inn på forumet med slitere og snoke litt og bli mere klok. Takk for tips!!:)

Som regel trenger eg ein dag å hente meg inn på ved dårlige dager. Nå er det sånn at eg har også andre ting eg må ta meg av i livet mitt, som å få fagbrev i barnehagen. Skal gå opp som privatist og får dermed høgare lønn ved utført utdannelse. Nå skal eg lese i sommer om humanbiologi og ta prøven. Ikkje bare tenka at eg vil ha baby eg vil ha baby eg vil ha baby!!!! Blir så stress liksom og alt annet betyr ingenting. Men det er jo ikkje sånt det ska vær. Enig???:)

Men me er jo prøvere for det om. Eg må bare ikkje være så besatt som en gjerne blir når ønsket er så stort og klokka tikker som pokker.

Igjen ha ein fin vår med stadig voksende mage. Blir det gutt eller jente?

Og ha ein fin kveld!!

Klemmar fra Snaxie.:)

hej igjen snaxie=D

jeg begynner med syklusen min...etterosm du lurte på hvorfor jeg har hatt overtid på ikm uten å være gravid:

til vanlig pleier jeg å ha regelmessig mens, har alltid hatt d.

men når vi begynte å prøve hendte det noen ganger når jeg drømte meg så forferdelig bort, at mensen bare uteble en uke og to...

legen sa d kunne være fordi jeg ønsket så sterkt å bli gravid, at jeg kunne innbille kroppen at jeg var gravid.

alle kroppens funksjoner blir jo påvirket av hjernen....ikke sant?

angående abort... jeg skjønner godt at du er redd.og at du blir sint på mannen din når du vet du kunne bli gravid før.

i en alder av nettop fyllte 17år fant jeg ut at jeg var gravid..med en som ikke var kjæresten min, bare en forelskelse. Han ba meg dra til helvete og fjerne d som var i magen. han ville ikke ha noe med d å gjøre, og ville absolutt ikke stå til ansvar for dette.

alt var liksom min feil..

jeg var helt ifra meg av frustrasjon og hjertet mitt var knust i så mange biter at det er helt utrolig at jeg har hjertet mitt idag...

jeg diskuterte mye frem og tilbake med meg selv, og prøvde å finne ut hvordan jeg skulle takle denne situasjoen. jeg hadde jo et liv inni magen min..noe som spirte og grodde...men jeg hadde ikke økonomi, utdannelse, og ikke ble det noen far inni bildet, og jeg var totalt uten kapasitet til å ta meg av en baby der og da følte jeg..

det endte med å ta abort...jeg fikk ha med meg min beste venninde og min mamma på sykehuset. det var en veldig fin støtte å ha. selv om jeg vet at min mamma er totalt imot abort.

nå er jeg 21 år og har vært kjæreste med min samboer i 2 år. vi har prøvd å lage en baby i 1 år. og jeg er livredd for at han skal være steril, eller at jeg har latt min eneste sjanse til å bli mamma gå til en abort.... jeg går å tenker at jeg kan ha blitt steril av aborten, og maaaange fæle ting.

men samboeren min støtter meg og sier det valget jeg tok da var rett. jeg var altfor ung, ikke fast kjæreste, ble alenemor, og hadde null inntekt, skolegang osv.

dessuten hadde ikke jeg og samboeren min møttes om jeg hadde hatt et barn...

jeg tenekr positivt hver eneste dag oog lever i tro om at en dag går jeg rundt med en tjukk mage med et gull inni..=)

og d håper jeg du også gjør veldig snart =)

Hei igjen snaxie!

Morsomt, vi har blitt enige om det samme som dere, virkelig sette inn støtet denne pp. Og ta det litt roligere hvis det ikke gir resultater. Så denne pp blir det 2. hver dag fra en gang rundt neste helg, tenker jeg. Og el-testing. Hehe, ikke bare kjæresten din som må til pers, nei. ; ) Har en god følelse for denne pp, det blir spennende å begynne å teste for el. Dag 4 på oss i dag, det går da framover? Har ikke helt bestemt meg for når jeg begynner med testinga, med mine lange sykluser er det kanskje ikke noen vits før etter neste helg... Men du begynner kanskje før? Du som vanligvis har kortere sykluser?

Jeg er helt enig i at det er veldig fint å ha bim i denne prøvetida. Kan jo ikke diskutere så detaljert med folk rundt meg. Har ikke lyst til at alle skal vite at vi prøver, heller. Men her inne er det alltid noen som er på samme stadie i syklusen som en selv, eller som har gått gjennom noe av det samme som en selv. Og så sparer det mannen for aaalt for mange detaljer om alt mulig rart. (Selv om han erter litt med at bim snarere gjør meg enda mer gira og ivrig etter å prøve. ;) )

Ha en topp lørdagskveld! : )

Titt tei Tasselur! Så snålt navn du har her inne.;) Snaxie er det kjæresten min som kaller meg. Litt søtt det også sant?

Min kjære må til pers denne helga også. Har jammen meg ikke sett ham på 11 dager. Og han har en påskegave til meg i buksa si sier han. Hehe.. lurer meg på hva det kan være?;) Også får vi spare på kruttet til den intense babylagingen. I denne pp vet jeg ikke helt når jeg begynner med el tester. Det blir vel mellom 5-10 dg etter siste pergotabl. Som jeg begynner med i morgen og skal ta i 5 dg. Så har regna ut fra dag 10 at jeg starter med tester til dag 19. Da bør jeg vel finne el håper jeg. Bare så synd at dag 10 er på bursdagen min og jeg skal ut med jobben og hele helga få besøk. Men vi klarer vel å lure til oss noen runder for det om. Tror du det gjør noe at jeg koser meg med litt vin? Det har vel ingenting å si midt i syklusen? Verre nærmere IKM tror jeg å drikke alkohol.

BIM er supert ja! Igår kveld satt jeg helt oppslukt og snokleste på forumet om parforhold. Fytti katta så mangen dumme mannfolk noen damer har. Og så ulykkelige mangen virker ut i forholda sine. Godt at min mann er snill og hjelper meg med husarbeid og alt jeg ber om. Er din veloppdratt hehe?:)

Bare en time til jeg skal på flyplassen og hente snaxie mannen. Jippi!!!

Ha en fortreffelig lørdagskveld du også!:)

God kveld! Hehe, tasselur er vel egentlig et kallenavn på tassen, og så ble det bare til at jeg ble hetende det her inne. Har fundert litt på om det burde vært mamma'n til tasselur, men har ikke helt bestemt meg. snaxie synes jeg en fint, skjønner godt at du valgte det her inne!

Nå har du vel kost deg godt med kjæresten og påskegaven, kan jeg tenke meg! ; ) Intet i veien med å trene litt til den store innsatsen om ikke så lenge, må jo passe på at formen er på plass! Blir testing fra fredag på deg, da. Hmmm, litt usikker på om jeg skal drøye til over neste helg, men så glad i testing som jeg er blir det nok til at jeg starter litt før, gitt. Tror helt sikkert ikke det gjør noe om du tar litt vin, før du får positiv el-test har det jo helt sikkert ikke noe å si! Hvor lenge har dere prøvd, egentlig? Glemt å spørre om det, jeg. Jeg prøver å si til meg selv at jeg skal leve som vanlig, siden man aldri vet hvor lang tid det tar. Men likevel merker jeg at jeg ikke helt "får til" å drikke mellom el og IKM... Pussige greier...

Det har slått meg også mange ganger at mange her inne virker å ha menn som hører til forrige generasjon. Mannen min er godt oppdratt, hehe, og gjør det meste! Ser ting selv også, faktisk, selv om vi ikke alltid ser de samme tingene. Tror ikke jeg hadde holdt ut med en som forventa at jeg skulle gjøre alt innomhus, det er jo så kjeeedelig! Bra vi har funnet noen som duger! (Min vasker faktisk huset utvendig for øyeblikket! Flytta inn i hvitt hus, ante ikke at hus faktisk nesten krevde å bli vaska. Men det gjorde dette, var jo fryktelig soppmøkkete utvendig. (Enda det ble malt i fjor...))

Forøvrig sørger jeg litt over at episoden av frustrerte fruer som mannen tok opp til meg på tirsdag ble kutta midt i gisseldramaet.. Buhu, aldri sett en så spennede episode før, jeg.... :( Ser du på frustrerte fruer? Men nå må jeg vel kanskje komme meg over det og se til å gjøre noe fornuftig før det er sengetid! : )

Heia igjen:)

Godt å høre at du er ved godt mot igjen og at du klarer å tenke litt på fremtidsplaner uten å hele tiden ha baby baby baby i hodet:) Det er en kunst det!

Så spennende med skikkelig utdanning da! Har du jobbet lenge i barnehage eller?

Du; hvis dete r noe mer du lurer på eller har en tung drittdag; send mef en meld på profilen min her inne så er jeg sikker på at jeg ser den. Er nesten innom bim daglig, så kan jeg prøve å hjelpe hvis det er noe i alle fall:)

Vet ikke om det blir gutt eller jente nei; til vordende besteforeldres store frustrasjon:) He he; de er litt shoppegale disse bestemødrene så de holder jo på å gå av skaftet når de ikke vet hvilken farge de skal kjøpe. Men da blir jeg bare mer bastant på at jeg IKKE vil vite kjønnet bare for å gjøre de enda litt mer frustrert:) he he... er en liten djevel sjø:)

Selv om jeg har vært på ultralyd 8 ganger og har enda en gang igjen før fødsel så har vi faktisk klart å la være å spørre om kjønnet:)

Vel kanksje jeg hører fra deg på personlig melding Snaxie:) Det hadde vært hyggelig!

Stor klem

Heisann Tasselur aldri sur!;)

Du har jo en liten en du fra før. Det har jeg helt glemt å spørre deg om. Om du har barn. Hvor gammel er han? Regner med det er en liten han siden Tassen er litt guttete.:)

Kjæresten er vel hjemme og fikk hygget med meg påskegaven opptil flere ganger.;) Ganske greit å være borte fra hverandre en stund og merke savnet. Synes du jeg bør teste allerede fra fredag altså? Tenkte til etter helga fordi det er så dyrt. Spesielt med CB sine. Men får iallefall el 5-10 dg etter siste pergopille. Og den siste tar jeg nå på Torsdag. Så viss jeg ikke tar helt feil så er det store muligheter for el fra Tirsdag i neste uke og 5dg etter det engang. Å Guri så stress med dette dagtellingen! Gleder meg faktisk til å ikke ta pergo neste pp og bare slappe av. Vi har prøvd siden aug 06. Men egentlig har jeg ikke vært skikkelig gira før etter jul. Trodde jeg skulle bli raskt befrukta men den gang ei, så nå disse mnd etter jul har jeg vært småbekymra og mer ivrig i babylaging. Fikk et råd fra en bekjent at det er like greit å melde seg opp til utredning siden det er så lang ventetid. Så jeg ringer doktoren imorgen og gir beskjed om det. Men kan du fortelle meg hva en utredning består seg av? Hva må vi gjøre på forhånd liksom?

Har dere prøvd lenge på nr 2?

Høres ut som en flott mann du har kapra deg. Jeg ble sjokkert når jeg leste om de dustene andre sliter med. Min er også flink hjemme. God til å lage mat og han tar seg av alle vareinnkjøp, noe jeg personlig hater. Ellers deler vi på det meste men har våre ansvarsområder også. Heldige dere som har hus. Sikkert en slit jobb å vaske et helt hus på utsiden. Trenger vel stige og alt mulig for å komme godt oppunder taket. Da står vel du nede og dirigerer tenker jeg hehe..:)

Ikveld er jeg oppslukt av dansefeber. Så søte ungdommer som er så gode i dansing. Frustrerte fruer ser jeg på men gjør ingenting om jeg går glipp av det heller. Ellers kan jeg nevne at jeg er helstøpt fan av Hotel Cæsar. Vært trofast seer i alle årene det har eksistert. Uff nesten litt flaut men alle har sine laster..;)

Ha en fin kveld og vi snakkes!:)

Å nei, var godt i gang med svar til deg, og så ble det borte!!! Får håpe jeg kommer i mål denne gangen, da. : )

Joda, tassen er en gutt på et år, som faktisk satt på 1 pp. Fant først fram til BIM når jeg var et stykke på vei. Så jeg var lykkelig uvitende om IKM, EL, lutealfase, sykluslengder og jeg vet ikke hva. Kanskje like greit? Nå er jeg ihvertfall mye mer opphengt i det, det merker jeg godt... Har prøvd litt siden jul, men det er først nå etter påske at vi skal sette inn støtet. Så det hadde vært fint om syklusen stabiliserte seg! (Den er sikkert ustabil pga at det ikke er så lenge siden jeg fikk tassen, så det er jo egentlig helt greit.)

Har også hørt at man bør be om utredning tidlig, fordi ting tar tid. Men hvis du har fått pergo så har de vel gjort noen undersøkelser av deg allerede? Blodprøver for hormonsjekk, ihvertfall? Ellers kan jeg veldig lite om utredning, altså.

Det med el-testing var vel mest fordi du nevnte at du hadde hatt så korte sykluser som 26 dager? Var det ikke noe med det? Men nå som du vet at pergo forlenger den så er det vel ikke noen vits i å begynne veldig tidlig. Jeg håper litt at jeg klarer å holde meg til mandag, for som du sier så blir det dyrt. Men bruker sånne strimler, jeg da, litt billigere. Hehe, jeg er veldig glad i å teste, da, men kanskje jeg skal klare å holde meg til tirsdag jeg også? (Vet jo nesten helt sikkert at det ikke er noen vits i før det, med lange sykluser og ca 11 dager mellom positiv el test og IKM.) Uansett så sender vi nok avgårde noen ivrige tropper før den tid også. ; )

Fikk med meg frustrerte i går, da, det hjalp litt. Så omtrent hver episode av Hotel Cæsar før jeg også, kjenner til det der. Men har vært har de siste 1-2 årene, og ikke sett noe særlig. Haha, min last for tiden er bim, blir mye lesing her inne innimellom, altså!

Tenk, i dag er vi på dag 8! Det går da framover. Egentlig så burde vi hatt et innlegg med en annen overskrift, nå må vi jo se framover mot neste forsøk! Åååhh, tenk om vi kunne sittet med spirer til 17. mai!!! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...